י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות הסערה בעפולה

הפעיל הערבי: הציבור הערבי צריך לתמוך במאבק החרדים

בטור מיוחד ל'בחדרי חרדים' מסביר הפעיל הערבי ישראלי יוסף חדאד על הקו המאחד בין חרדים לערבים סביב האירועים האחרונים בעיר עפולה • "גם החרדים וגם הערבים הם שני מגזרים אשר חיים כמיעוט במדינה, וקיים דמיון ביניהם בנושאים רבים" • עפולה - בירת העמק החברתי

הפעיל הערבי: הציבור הערבי צריך לתמוך במאבק החרדים
חרדים וערבים. אילוסטרציה צילום: יעקב כהן

בימים האחרונים העיר עפולה שבה לכותרות, כאשר מופע אשר מיועד לציבור החרדי ותוכנן להתקיים השבוע במקום בהפרדה בין גברים לנשים, עורר את זעמה של שדולת הנשים, ובית המשפט המחוזי בנצרת אסר על קיום המופע בהפרדה מגדרית. רק לפני כמה חודשים עפולה אוזכרה סביב ההפגנה שהתקיימה במקום, בהשתתפות ראש העיר וחברי מועצה, נגד משפחה ערבית שרכשה דירה בעיר. אמנם מדובר בשני אירועים שונים אשר הנפגעים בכל אחד מהם מייצגים מגזרים אחרים, אך מחבר ביניהם קו אחד ברור: מדובר בפגיעה באורח החיים של אזרחים בישראל על רקע אמונה והשקפת עולם כשבצד השני אף אחד לא באמת נפגע מכך.

כשלא מאפשרים לאזרחים חרדים לקיים אירוע בהפרדה מגדרית שלא פוגע באף גורם אחר, ואלו העותרים נגדו לא מתכננים להשתתף בו ממילא, אז אין כאן שום עניין עקרוני. אותן נשים חרדיות הרי לא נפגעות מהאירוע בצורה בו תוכנן להיערך כי במידה והוא יתקיים ללא הפרדה הן פשוט לא יגיעו אליו- כך הן מאמינות, זו דרך החיים הדתית שלהן ושל המגזר החרדי.

כשמתנגדים לכך שאזרח ערבי יגור בעיר עפולה רק בגלל מוצאו ודתו זהו צעד גזעני ופסול. כל אזרח בישראל זכאי לרכוש בית במקום בו הוא חפץ על פי שיקוליו האישיים. אותם אנשים שמתנגדים לגור בשכנות עם ערבים, בוודאי לא יתנגדו אם ייאלצו להגיע לבית חולים העמק בעפולה ולקבל שירות רפואי מרופא ערבי.

גם החרדים וגם הערבים הם שני מגזרים אשר חיים כמיעוט במדינה, וקיים דמיון ביניהם בנושאים רבים. הציבור הערבי צריך לתמוך במקרה זה במאבק של הציבור החרדי, כי זהו מאבק משותף למען הזכות לחיות במדינה מבלי התערבות ופגיעה מצד אחרים בשל הדת והאמונה שלהם, כל עוד אף אחד אחר לא באמת נפגע מכך.

עפולה נחשבת לבירת העמק. אבל עם האירועים שקורים בה לאחרונה ומעלים אותה לכותרות בסדר היום, היא בירת העמק החברתי בין המגזרים השונים במדינה.

עפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד