י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפרוייקט המדהים: שומרים את העבר, בונים את העתיד

מתחם שנלר הינו אחד השטחים ההיסטוריים החשובים והנדירים במרכז ירושלים, פיסת קרקע אחרונה מסוגה בת כ-80 דונם שהשתמרה בטבעיות ללא בינוי במרכז העיר במשך מאה וחמישים שנה • זו בעצם ייחודיותו הנדירה של ג'רוזלם אסטייטס, סביבת מגורים עדכנית המשלבת בתוכה שאר רוח ותרבות ירושלמית אותנטית, לצד איכות חיים והדר מחודש

הפרוייקט המדהים: שומרים את העבר, בונים את העתיד
שילוב של חדשני ועתיק צילום: יח"צ

בשבועות האחרונים החלו עבודות השיפוץ והשימור של בית הצריח האייקוני במתחם שנלר ההיסטורי בסמוך לפרויקט המגורים היוקרתי ג'רוזלם אסטייטס. 

זה הבניין הראשי והגדול מבין הבניינים העתיקים העומדים לשימור במתחם שנלר והמזוהה מביניהם, בעיקר בשל מגדל השעון המוכר שעליו עם הצריח האירופאי האופייני.  בבניין מתבצעות עבודות שימור קפדניות המשחזרות את עיצובו המיוחד, זאת כחלק מעבודות השימור על כל האלמנטים ההיסטוריים במתחם שנלר המיועדות לשמר את אופיו הייחודי ויחד עם זאת להעמידו לשירות הציבור לתועלת הכלל.

מבית יתומים סורי למוזיאון קהילות ישראל

בבניין הזה אשר שימש את בית היתומים הסורי לפני כמאה וחמישים שנה מקימה עמותת "קהילות ישראל" מרכז מוזיאוני ענק למורשת קהילות עם ישראל לדורותיו, בקשר בינהן ובהיווצרותו של העם היהודי והוא צפוי להיות המוזיאון הגדול מסוגו בעולם ברוח ישראל סבא.

מיקום שהוא מאורע היסטורי

מתחם שנלר הינו אחד השטחים ההיסטוריים החשובים והנדירים במרכז ירושלים, פיסת קרקע אחרונה מסוגה בת כ-80 דונם שהשתמרה בטבעיות ללא בינוי במרכז העיר במשך מאה וחמישים שנה. מציאות פלאית זו התאפשרה אודות הנוכחות הצבאית במקום עד שנת 2009 אשר הפרידה את המתחם מן ההתפתחות העירונית שעברה על שכונת גאולה וסביבותיה במרוצת השנים. החומה הסובבת את המתחם מפרידה בין השקט והשלווה הפסטורלית השוררת בתוכו לבין חיי העיר התוססים מעבר לחומותיו. החורשות הירוקות הפתוחות, העצים התמירים והמבנים ההיסטוריים העתיקים שהשתמרו במקום, כל אלו גרמו לרשויות התכנון והבניה בירושלים להגדיר את מתחם שנלר כמיקום היסטורי נדיר ביופיו אשר הבינוי החדש בתוכו אמור להשתלב בשימורו ההיסטורי.

כשהזמן עומד מלכת

במתחם נותרו כעשרה מבנים היסטוריים שנבנו בסגנון האדריכלות האירופאית שרווחה בירושלים של לפני מאות שנים, על מנת לשמש כבית יתומים ולימוד מלאכה. אפילו היום, הנכנס בשערי העץ של בניין בית היתומים ההיסטורי ועולה במדרגות האבן העתיקות, עובר באחת אל אווירתה של המאה השמונה עשרה. קירות אבן בעלי עובי מרשים מחופים באבן ירושלמית מסותתת בעלת חיטובים אופייניים, תקרות גבוהות, מרצפות מאויירות בסגנון ערבי ירושלמי, מרפסות מעוטרות, סורגים ופריטי פרזול מקוריים עשויים עבודת חרש אמן טיפוסית למבנים ההיסטוריים. כאשר עולים אל הקומות הגבוהות נשקף נוף פנורמי של שכונות מרכז ירושלים המדגיש את גובהו היחסי של המתחם כנקודה הגבוהה ביותר לכל מלוא העין.

קסם של מקום

זו בעצם ייחודיותו הנדירה של ג'רוזלם אסטייטס, סביבת מגורים עדכנית המשלבת בתוכה שאר רוח ותרבות ירושלמית אותנטית, לצד איכות חיים והדר מחודש.

ג'רוזלם אסטייטס מתחם שנלר בניה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד