י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תן עיניך במשפחה"

נתוני הלמ"ס: הערים החרדיות מובילות בנישואין

דוחות הלמ"ס חושפים כי הערים החרדיות מובילות באחוזי הנישואין ובעלות המספר הנמוך ביותר באחוזי הרווקים • ומה עם העיר שלכם?

נתוני הלמ"ס: הערים החרדיות מובילות בנישואין
חתונה. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

נתוני הלמ"ס המתפרסמים היום לכבוד ט"ו באב, חושפים כי הערים החרדיות הן עם האחוזים הנמוכים ביותר של רווקים. הדו"ח נפתח במשנה "אמר רבן שמעון בן גמליאל, לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלים יוצאות בכלי לבן... וחולות בכרמים. ומה היו אומרות, בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך, אל תיתן עיניך בנוי, תן עיניך במשפחה..." (מסכת תענית פרק ד' משנה ח').

מהדו"ח עולה, כי גיל הנישואין הממוצע בקרב החתנים שנישאו לראשונה בשנת 2017 היה 27.4. גיל הנישואין הממוצע בקרב הכלות שנישאו לראשונה היה 25.0. גיל הנישואין הממוצע עלה מאז 1970, בכשנתיים וחצי בקרב החתנים, ובכשלוש וחצי שנים בקרב הכלות. עם זאת, משנת 2015 בה הגיע גיל הנישואין לשיא, חלה ירידה של 0.2 שנים בגיל זה כתוצאה מירידה של 0.3 שנים בגיל הממוצע בנישואין ראשונים של יהודים.

בשנת 2017, התחתנו 50,029 זוגות בישראל במוסדות הדת המורשים לערוך נישואין, מתוכם 35,810 זוגות יהודים, 12,324 – מוסלמים, 1,002 – דרוזים ו-855 זוגות נוצרים.

מבין היישובים המונים יותר מ-10,000 תושבים, האוכלוסייה היהודית ביישובים אבן יהודה, קריית טבעון ותל אביב-יפו, מאופיינת באחוז גבוה של רווקים ורווקות בגילים 29-25 ביחס לכלל האוכלוסייה היהודית. לעומתם, היישובים החרדיים מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, רכסים ובני ברק מאופיינים באחוז רווקים נמוך בגילאים אלה.

האוכלוסייה היהודית ביישובים תל אביב-יפו, רמת גן וגבעתיים מאופיינת באחוז גבוה של רווקים ורווקות בגילים 49-45 ביחס לכלל האוכלוסייה היהודית. לעומתם, היישובים החרדיים מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד מאופיינים באחוז רווקים נמוך מאוד בגילאים אלה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נישואין רווקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד