י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תחבורה מיושנת

עיריית בית שמש עתרה לביהמ"ש: "תושבי העיר הם צרכנים שבויים"

עיריית בית שמש עתרה לביהמ"ש על מחסור משווע באוטובוסים בעיר • ראש העיר: "תושבי בית שמש הם בני הערובה של מצב התחבורה בעיר" • במסגרת העתירה מבקשת העירייה תוספת של 100-170 אוטובוסים חדשים  

עיריית בית שמש עתרה לביהמ"ש: "תושבי העיר הם צרכנים שבויים"
אוטובוסים, אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לבית משפט המחוזי בירושלים הוגשה היום (רביעי) עתירה מנהלית ובקשה למתן צו ביניים נגד משרד התחבורה על שירותי התחבורה הציבורית "הבלתי סבירים" ועל מחסור משווע של כ-150 אוטובוסים ברחבי העיר בית שמש. מדובר בעתירה שהוגשה על ידי עיריית בית שמש, בראשותה של ד"ר עליזה בלוך יחד עם משנה לראש העיר הממונה על התחבורה, שמואל גרינברג.

בשנת 2017 הוצא משרד התחבורה מכרז, אך המכרז תקוע בשל מחלוקות בין משרד התחבורה לחברות המפעילות את קווי התחבורה. בכך למעשה לא מקדמים את המכרז אך מאידך אף לא מגבירים את השירות הקיים בין היתר באמצעות העברת תקציבים לאוטובוסים נוספים בעיר בית שמש.

במסגרת העתירה, עיריית בית שמש מבקשת מבית המשפט להורות למשרד התחבורה "להוסיף 150 אלף ק"מ של נסיעות שבועיות, תוספת נסיעות בשיעור של 50% לעומת המצב השורר כיום". דבר שיצריך תוספת משמעותית של 100-170 קווי אוטובוסים ברחבי העיר" וזאת ללא קשר ולמרות הקפאת המכרז.

"תושבי בית שמש הם בני הערובה של מצב התחבורה בעיר" אומרת ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך. "לא אתן שבגלל מכרז שתקוע מזה כשנתיים, התושבים יסבלו מחוסר קווי אוטובוסים, מאוטובוסים מיושנים. לא מגיע לתושבים שירות ירוד של תחבורה ציבורית ואני גם לא אתן לזה לקרות. הגשנו היום את העתירה ובכוונתנו לשפר את השירות לתושב".

שמואל גרינברג, משנה לראש העיר הממונה על תחום התחבורה, הוסיף כי "לא ייתכן כי בעוד העיר מתפתחת וגודלת, יהיה חוסר התאמה משווע בין הרצוי למצוי בתחום התחבורה וכתוצאה מכך התושבים הם הנפגעים הישירים. תושבי בית שמש זכאים לתחבורה הוגנת ועל פי כל ההיערכויות המוקדמות בשנת 2019 היה אמור להיות ממומש המכרז החדש. באם קיימות בירוקרטיות כאלה ואחרות, על משרד התחבורה למצוא חלופות ולספק את התחבורה לתושבים כאן ועכשיו. את התושבים לא מעניין ההליך המשפטי הסבוך או מחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה. התושבים צריכים לקבל תחבורה הוגנת ומזמינה".

בעתירה נכתב כי "התושבים סובלים משירותי תחבורה ציבורית בלתי סבירים והם בני ערובה בעירם.. שירותי התחבורה הציבורית בבית שמש הם חיוניים בשל מצבה הסוציואקונומי הנמוך של העיר המוביל לתלות המוגברת של תושביה בשירותי התחבורה הציבורית בחיי היומיום - נסיעות למקום עבודתם (לרוב בירושלים או תל אביב), נסיעות למוסדות חינוך בהם מתחנכים ילדיהם, נסיעות בתוך העיר לביצוע סידורים שונים ונסיעות בשעות הפנאי וצריכת תרבות".

עוד נכתב בעתירה שהוגשה על ידי משרד כבירי נבו קידר בלום ושו"ת, כי "עיכוב מכרזי 2017 פוגע אנושות באוכלוסיית בית שמש, ויחד עמה אוכלוסיית הישובים הסמוכים, אשר מתבססים על הקווים העירוניים והבינעירוניים בתוך בית שמש וממנה (עיקר הקווים הבינעירוניים הם לערים בני ברק, קריית גת, אלעד, רחובות, פתח תקווה ועוד)".

"האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים בעיר מלאים עד אפס מקום, ונאלצים "לדלג" על תחנות בשל חוסר המקום" נכתב בעתירה. "התחבורה הציבורית הפכה למסוכנת עבור תושבי העיר עקב כך. ואם לא די בכך, כאמור, המכרז כולל בחובו גם הכנסה של אוטובוסים חדשים במקום האוטובוסים הישנים הנוסעים בקווים הרלוונטיים. וכך, בחלוף כמעט שנתיים ממועד פרסום המכרז, כאשר פרסום הזוכה אינו נראה באופק, האוטובוסים הפועלים בעיקר הולכים ומתיישנים בקצב הולך וגובר. נכון להיום - המחזה של אוטובוס תקוע בצד הדרך ומחכה לטיפול ולפינוי הפך לשגור ברחובות בית שמש".

עליזה בלוך שמואל גרינברג אוטובוסים עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד