י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניצחון ש"ס על שדולת הנשים

יש שופטים: ההופעה בעפולה תתקיים בהפרדה

בית המשפט החזיר את המשחק לידי עיריית עפולה וביטל את החלטת קודמו, בכך הכשיר משפטית הופעה למגזר החרדי בהפרדה מלאה בין גברים ונשים • סיעת ש"ס הגיבה לפסיקה "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט" • שר הפנים אריה דרעי צפוי להשתתף באירוע הערב

יש שופטים: ההופעה בעפולה תתקיים בהפרדה
השופט עאטף עיילבוני ומוטי שטיינמץ צילום: יח"צ; אלי קובין

מכה לשדולת הנשים: בית המשפט קיבל את העתירה שהגישה תנועת ש"ס בעפולה, וביטל את הוראת קודמו שכפה את ההפרדה. בכך, ההחלטה האם לקיים את האירוע בהפרדה או שלא, הוחזרה לידי ראש העיר שכבר הודיע כי האירוע יתקיים בהפרדה מלאה.

לאחר מאבק משפטי קצר, השופט עאטף עיילבוני מבית משפט המחוזי בנצרת שם קץ לעתירה הקנטרנית של "שדולת הנשים בישראל", וקבע כי עיריית עפולה יכולה לערוך כרצונה אירוע המיועד למגזר החרדי - תוך הפרדה מלאה ובאופן רשמי.

"אני מורה על בטלות החלטת העירייה, אשר הסכימה לביטול ההפרדה המגדרית באירוע" ההופעה בערב (רביעי) של אמן הרגש החסידי מוטי שטיינמץ. "השופט הורה "על החזרת העניין לבחינה של העירייה ולקבלת החלטה מושכלת בנדון".

ראש העיר הבהיר כבר במהלך הדיון הממושך הבוקר כי שגה וטעה בכך שהסכים לדרישה של ארגוני הנשים לערוך את האירוע בניגוד לכללי ההלכה, למרות שמדובר באיחוד בודד מתוך 360 שהעירייה מממנת במהלך הקיץ. "הוחלט כי האירוע יתקיים בהפרדה על פי המלצת השופט" נמסר בתגובה מהעירייה.

אולם מסתבר שבשדולת הנשים לא מתייאשים, והם בדרכם לירושלים על מנת להגיש בג"ץ נגד החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת, בניסיון למנוע את קיום המופע בהפרדה מלאה של מוטי שטיינמץ.

חה"כ משה ארבל בבית המשפט

ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ שוחח עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. השניים סיכמו כי האירוע יתקיים כפי שתוכנן בהתחלה בהפרדה מלאה ובמחיצה על פי כללי ההלכה. כמו"כ סיכמו כי כפי שתוכנן במתחם המדשאות תתקיים פעילות מתנפחים, ולמשפחות בו יוצבו מסכי ענק לצפייה באירוע.

עו"ד ישראל באך יועצה המשפטי של מפלגת ש"ס ב"כ העותרים וחה"כ משה ארבל הגיב, "בית המשפט בפסיקה ערכית שבאה לטובת הציבור הדתי והחרדי פוסק כי יש גם לציבור זה יש זכויות שחייבים לכבד, בטוחני כי הארגונים השונים יבקשו להפוך החלטה זו ואנו נלחם על כך גם בעתיד, אך לעת עתה ונכון להיום הציבור החרדי קיבל הכרה בזכויותיו לשמר את אורח חייו, זה היה מאבק משפטי לא פשוט אך התוצאה מעודדת"

בסיעת ש"ס הגיבו בשמחה על הפסיקה ואמרו כי "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו והצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה כלשהי. אנו גאים ושמחים על כך שהובלנו את הדרך של אחדות וחיים ביחד, ושל התחשבות הדדית בין כל הציבורים ולא של שיסוי ציבור בציבור. ש"ס הוכיחה שוב, שהיא היחידה העומדת בחזית החברתית, והיחידה שנאבקה בזירה המשפטית לכל אורכו של ההליך, במטרה לדאוג לכל מגזר בחברה הישראלית לקיים את אורחות חייו על פי אמונתו מבלי לכפות עליו ערכים אחרים. ש"ס מודה לאלפים הרבים בציבור הישראלי, חרדים, מסורתיים, חילונים, שביטאו את התמיכה הרחבה במאבק החברתי הצודק הזה".

חה"כ יואב בן צור הגיב, כי "הצדק עשה את שלו. וכמו תמיד ש"ס מוכיחה שכאשר מונעים מאהבת חינם ורצון תמידי לכבד את רגשות הציבור יש תוצאות. אני מקווה כי בקרוב השפיות תחזור, והטרנד של רדיפת הציבור החרדי יחלוף".

חה"כ מלכיאלי הגיב על הפסיקה: "אני מברך על כך שהשכל הישר ניצח, הודות להתעקשותו של השר דרעי שדאג להציב מראה מול השופטים, ברכות גם לידידי ראש העיר מר אבי אלקבץ שנהג באופן אצילי ועמד על זכויותיהם של כלל האוכלוסיה להנות מתרבות מבלי לשנות את אורח חייהם".

מוטי שטיינמץ הופעה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד