י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עלבון

התעלל ביהודי ונקנס במאה שקלים בלבד

גבר נקנס ב-21 לירות שטרלינג (כמאה שקלים) בגין התעללות גזענית בפעיל חברתי יהודי • בהאר עראר, הודה באשמת הטרדה מכוונת ובהתנהגות גזענית • הקהילה היהודית הביעה אכזבה מגזר הדין

התעלל ביהודי ונקנס במאה שקלים בלבד
הצעיר שהתעלל ביהודי צילום: צילום מסך

אכזבה גדולה בקרב יהודי ברייטון שבאנגליה, על העונש הקל שנקבע בגזר הדין לגבר שאיים וקילל איש מהקהילה היהודית בהפגנה פרו-ישראלית במרכז העיר בחודש שעבר. ב- 8 באוגוסט, הצעיר, בהאר עראר, הודה באשמה בבית משפט השלום בברייטון בעבירה של הטרדה מכוונת, כך דווח האתר 'Jewish News'. על פי הדיווח, הוא שיחרר מטח של קללות על אחד המפגינים היהודים, סימון קובס, ונעצר על ידי המשטרה.

אך גזר דינו של עראר אכזב מאד את הקהילה היהודית, שכן למרות העבירה, השופט פסק מאסר על תנאי למשך 24 חודשים - וקנס בסך 21 ליש"ט בלבד. כמו"כ לא הוצמדו תנאים לשחרור.

מרק גרדנר מ'המנהל הקהילתי היהודי', אמר לאחר ההחלטה: "אנו מצרים על הצורך באמצעי זהירות ביטחוניים ושיטוריים, אך לברייטון יש מסורת של פעילות אנטי-ישראלית ואנטי ציונית, הפעילות מגיעה מצד השמאל, ומביאה אנטישמיות בוטה כפי שהתרחשה לפני זמן לא רב".

דובר המשטרה אמר לאחר ההחלטה, כי "בשלב מסוים המשטרה שקלה לעתור נגד פסק הדין, לבסוף זה לא קרה, וכי גזר הדין שניתן בסופו של דבר, אינו עניין של המשטרה".

גזר דין תקיפות אנטישמיות אנטישמיות באירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד