ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מעקב 'בחדרי'

האוצר מתעלם - הח"כ קורא לשבש את פתיחת שנת הלימודים

לחבר הכנסת יעקב מרגי המנהל ביד רמה את וועדת החינוך, נמאס מהתעלמות משרד האוצר ממצוקת ילדי החינוך המיוחד שמופלים לרעה בתקציב רזה ולא מספק ודורש מכלל הגופים במערכת החינוך, לשבש את פתיחת שנת הלימודים: "האוצר בוחר לעמוד ולהשקיף כצופה מן הצד"

האוצר מתעלם - הח"כ קורא לשבש את פתיחת שנת הלימודים
יעקב מרגי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד המשבר סביב תקצוב מוסדות החינוך המיוחד, שתחת הקטגוריה מוכר שאינו רשמי נמשך, כשהם מופלים לרעה ודרושים תקצוב של חצי מיליארד שקל, בדיון סוער שהתקיים בכנסת קרא יושב ראש ועדת החינוך יעקב מרגי, לשבש את פתיחת שנת הלימודים.

בדיון סוער שהתקיים אתמול (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת, קרא יו"ר הוועדה חבר הכנסת מרגי בשם חברי ועדת החינוך, לארגוני המורים ולארגוני ההורים להשבית את מערכת החינוך, ולהודיע על אי פתיחת שנת הלימודים תש"פ כמחאה על אפליית החינוך המיוחד.

דודי מזרחי, מנהל אגף התקציבים במשרד החינוך, הסביר בוועדה כי קיים גידול במספר התלמידים בחינוך המיוחד. "לשנת תש"פ הוקצה תקציב עבור גידול טבעי בסך 360 מיליון ש"ח, אך היקף הצרכים כפי שעולה מוועדות ההשמה והשילוב, גדול באופן משמעותי. הגידול בא לידי ביטוי בפער של 350 מיליוני ש"ח בהשוואה לסכום שהוקצה על ידי המדינה לגידול הטבעי".

לדבריו, "מדי שנה אנחנו מציפים את הדרישות לגידול במערכת בחינוך המיוחד ובחינוך הרגיל. השנה, בניגוד לשנה הקודמת, בגלל שנקלענו למערכת בחירות בחודש אוגוסט, ואנחנו בממשלת מעבר, התקציב אינו משקף את תש"פ. השנה, בניגוד לשנים עברו, אין באפשרותנו לאשר כל דבר שנוגע לתקציב 2020 ואנחנו נמצאים במבוי חסום עם האוצר", אמר מזרחי.

בימים האחרונים נעשו מאמצים לפתור את הסאגה, כשבין הייתר נועד חבר הכנסת יעקב מרגי, לפגישה עם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ופקידי משרד האוצר, אלא שפתרון למצוקה לא נמצא, ובעקבות כך הוחלט על היוזמה לשבש את פתיחת שנת הלימודים.

יו"ר הוועדה, ח"כ מרגי, סיכם את הדיון ואמר: "הוועדה רואה בחומרה את אי התערבות משרד האוצר בנושא המשבר בחינוך המיוחד, תוך שמשרד האוצר בוחר לעמוד ולהשקיף כצופה מן הצד על משבר תקציבי זה. לאור זאת ובהעדר פתרון אני קורא לכלל הארגונים: הסתדרות המורים, ארגון ההורים לשלב ידיים ולהשבית את מערכת החינוך הכללי, ולא לפתוח את שנת הלימודים לכלל תלמידי מערכת החינוך".

יעקב מרגי חינוך מיוחד מוסדות המוכש''ר משרד האוצר פתיחת שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד