י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אל תיכנעו לטרור

זהירות: כך מנסים המתחזים לסחוט מכם סכומי כסף

שוב חזרה מכת הסחיטות בקרב תושבי ארצות הברית, שיטות שונות ומשונות מסתיימות בכסף שהולך לאנשים רעים שמתחזים לדמויות שונות משוטרים, חובשים ועד פקחי מס וסוחטים אזרחים תמימים תוך איומים | העלאת המודעות תגרום לאנשים לא להתרפס בפניהם ולהתעלם

זהירות: כך מנסים המתחזים לסחוט מכם סכומי כסף
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

מזה מספר שנים מזהירים עסקני החברה החרדית בניו יורק, שלא לתת כסף לכל מיני סחטנים. אתר Yeshiva world news פרסם עשרות אזהרות ומאמרים לאורך השנים, ובכל זאת ישנם עדיין אנשים שנפגעים מאותם סוגים של הונאות. רק בשבועיים האחרונים אנשים רבים בקהילה היהודית - החרדית נפגעו מהונאות.

ההונאות הובילו את ארגון 'השומרים' ואת המחוקק לשעבר דב היקינד לפרסם התראות פומביות.

באחת ההונאות שפורסמו לאחרונה, קיבל ארגון 'השומרים' של בורו פארק, שיחה במוקד החירום שלהם מאישה, לפיה בעלה נמצא בתהליך הונאה במידטאון-מנהטן. מתנדבי 'השומרים' הזעיקו במהירות את החברים בכל השכונות, שהגיבו במהירות ומצאו את הקורבן - תרתי משמע - כשהוא עומד להפקיד כמעט 3,000 דולר במזומן (ראו תמונה מצורפת) באמצעות חברת "ווסטרן יוניון". למרבה המזל, צער רב נחסך לקורבן הזה, שכן הסחטן הספיק להפקיד את הכסף.

לרוע המזל, היו לא מעט מקרים בהם הקורבנות שלחו למעשה אלפי דולרים (בכל מקרה בנפרד) לרמאים הפועלים מעבר לים.

ישנם סוגים רבים ושונים של הונאות, אך כולם עם אותה דרישה: העברת כסף באמצעות 'ווסטרן יוניון' או דרך חברות אחרות להעברת כספים.

דב היקינד סיפר כי תושב ברוקלין סיפר לו כי הוא קיבל איום מבעית מאדם זר, שהוא מאיים להרוג אותו ואת משפחתו אם הוא לא יעביר לו כסף. זה התחיל בשיחת טלפון מהירה ומפחידה של אלמוני שביקש כסף ואז הדברים הלכו והסלימו במהירות. האיש שהסתיר את פניו בפחד במהלך מסיבת עיתונאים השבוע, סיפר כי בשבוע שעבר קיבל הודעות טקסט עם תמונות של אנשים ספוגים בדם. יחד עם אותם תמונות מחרידות, הוא קיבל דרישה למזומן בתוספת רשימה של בני משפחתו, כתובתו ואיום שהם יהרגו אם הכסף לא יעבור, סכום של כמה אלפי דולרים.

גורמים במשטרה טוענים כי הודעה מסוג זה שכיחה ונשלחה ככל הנראה לאנשים רבים. לעיתים קרובות זו פשוט שיטת הפחדה, כאשר הרמאים בונים פרופילים אישיים על קורבנות מחשבונות המדיה החברתית שלהם כדי ליצור איום משכנע.

תרמית נוספת עליה מתריע ה-FBI נקראת "חטיפות וירטואליות", שם נאמר לקורבן שילדך נחטף.

דוגמה מפחידה נוספת, היא על אודות אישה חרדית שקיבלה שיחת טלפון מגבר נוכל, שטען כי הוא חובש שמטפל בצעיר, היא מסרה לו את כל המידע שהוא היה זקוק לו כביכול, כדי לזהות את הקורבן כאחיה, כולל שמו, סוג המכונית בה נהג ושם ומספר הטלפון של אביה.

ואז הוא השתמש במידע הזה כדי להתקשר לאביהם, בטענה שהוא חטף את הצעיר ודרש כסף לשחרורו, האב התקשר לטלפון הנייד של בנו, וגילה שהבן בסדר גמור.

לאחרונה נעשה שימוש בהונאות חדשות, בה אנשים מתקשרים לתושבים בברוקלין ובלונג איילנד, מזדהים כשוטרים ממשטרת מדינת ניו יורק ומבקשים מידע אישי. או שהם מזדהים כאנשי מס הכנסה וטוענים שיש חוב לרשות המיסים, ואם לא ישלמו מיד, החוב יתפח.

המספר ממנו מתקשרים האנשים מופיע כמו זו של תחנת משטרת של מדינה ניו יורק, או רשויות המס, כך שהקורבן בטוח שאכן מתקשרים אליו ממקומות אמיתיים, אם כי השיחות מקורן מחוץ לארצות הברית.

סחיטה באיומים נוכלים דב הייקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד