י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השתמש לרעה בסמכותו

אישום נגד שוטר שהיכה נער חרדי בניידת

שוטר מתחנת משטרת צפת מואשם בגין שימוש לרעה בכוח משרה ותקיפת סתם של נער חרדי, שעצר | על פי המתואר הוא התרחק ממקום המעצר לרחוב צדדי והיכה את המתלונן שישב מאחור, הוציא אותו החוצה והמשיך להתעלל בו 

אישום נגד שוטר שהיכה נער חרדי בניידת
שוטרים במעצר חרדי. אילוסטרציה צילום: אביר סולטן, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, הגישה לבית המשפט השלום בנצרת כתב אישום נגד שוטר סיור בתחנת צפת, בגין שימוש לרעה בכוח משרה ותקיפת סתם. במסגרת תפקידו, תקף הנאשם ללא סיבה תוך כדי שימוש לרעה בסמכותו כשוטר.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מרב נגלר מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, ב-22.01.2017 במהלך משמרת סיור התקבל דיווח אודות ילדים חרדים המטפסים על תחנת אוטובוס ברחוב האר"י בצפת, באופן שמסכן אזרחים, בעקבות הדיווח, הגיעו הנאשם ושוטר נוסף לרחוב האר"י והבחינו בנער חרדי בן 15, יחד עם שלושה קטינים נוספים מתחת לגיל 14 שנים.

השוטר בן ה-39 תושב כרמיאל, הורה למתלונן להיכנס למושב האחורי של הניידת ואמר לו כי הם נוסעים לתחנת המשטרה. כאשר הגיעו לקרבת אצטדיון הכדורגל, עצר הנאשם את הניידת בשביל צדדי ומבודד המוביל למעיין. הנאשם עבר למושב האחורי של הניידת, שם ישב המתלונן.

או אז, הכה הנאשם את הנער החרדי הקטין בהיותו בניידת. בהמשך הוציא הנאשם את המתלונן מהניידת, אחז את שתי לחיו של המתלונן בידו והצמיד אותו לניידת בעודו אוחז בפניו. לאחר המתואר, הסיע הנאשם את המתלונן בניידת חזרה לכיכר האר"י.

במעשיו המתוארים, תקף הנאשם את המתלונן שלא כדין. השתמש לרעה בסמכותו כעובד ציבור ועשה מעשה הפוגע בזכותו של אחר.

המחלקה לחקירת שוטרים מעצר קטין כתב אישום נגד שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד