י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בלחץ הנשיא טראמפ

נאסרה כניסת חברות הקונגרס תומכות BDS

בלחץ הנשיא טראמפ שצייץ לפני זמן קצר "כי זה יעיד על חולשת ישראל אם יורשה לחברות הקונגרס להיכנס למדינה", ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים אריה דרעי אסרו כניסתן לישראל של שתי חברות הקונגרס האנטישמיות

נאסרה כניסת חברות הקונגרס תומכות BDS
נתניהו וטראמפ צילום: רויטרס

בירושלים התכוננו עד לפני כמה שעות לאפשר את כניסתן לארץ של שתי המחוקקות הדמוקרטיות שתומכות בתנועת החרם BDS, וזאת מתוך הכבוד שרוחשת ישראל לקונגרס האמריקני. על פי ההערכות היה קיים סיכוי גדול שטליב ועומאר ינסו ולחולל פרובוקציות במהלך ביקורן, אך כאמור כניסתן נמנעה.

הנשיא טראמפ צייץ לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו, כי הוא מקווה שישראל תאסור את כניסת לארץ של חברות הקונגרס האנטישמיות מהמפלגה הדמוקרטית ראשידה טאליב ואילאן עומאר, "זה יעיד על חולשת ישראל אם יורשה לחברות הקונגרס להיכנס למדינה. הן שונאות את ישראל ואת כל היהודים ולא ניתן לשנות את דעתן. הן בושה". כתב הנשיא טראמפ.

חברות הקונגרס המוסלמיות והאנטי ישראליות, רשידה טליב ואילהן עומאר, שהיו צפויות להגיע לישראל, יחד עם עוד חבר קונגרס אחד לפחות שגם הוא עוין ישראל, אך שזהותו אינה ידועה עדיין. לא יגיעו, השתיים תכננו לנצל את הביקור על מנת לצאת בהתקפה הסברתית קשה על ישראל וישראל בסופו של דבר החליטה לא לאפשר את כניסתן לארץ "מתוך כבוד לנשיא ארה"ב".

שתי חברות הקונגרס הדמוקרטיות ידועות בעמדותיהן האנטי-ישראליות ובהצהרותיהן הפרובוקטיביות. טליב היא עורכת דין אמריקנית ממוצא פלשתיני שמכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית. עומאר היא אמריקנית ממוצא סומלי שנבחרה לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מדינת מינסוטה.

עומאר השוותה בעבר בין ישראל לאיראן כשאמרה: "כשישראל מעבירה חוק שמכיר בה כמדינה יהודית ולא מכיר בדתות אחרות שחיות שם, ואנחנו עדיין מתייחסים אליה כאל דמוקרטיה במזרח התיכון, אני כמעט צוחקת. אלו דברים שאנחנו רואים את זה בחברות שאותן אנחנו מבקרים כמו איראן". עומאר קראה מספר פעמים בתקשורת להפסיק כל סיוע לישראל, ואף ניסתה לגייס מספר חברי קונגרס אחרים לתמיכה במהלך.

ישראל הרשמית לא תכננה להתייחס אליהן, התקשורת הייתה צפויה לסקר את ביקור השתיים, שהיו צפויות לקבל תמיכה רחבה ומחבקת מהרחוב הערבי, ומהח"כים הערביים ומאנשי השמאל הקיצוניים התומכים בארגוני החרם נגד ישראל.

מטעמו של שר הפנים אריה דרעי נמסר, כי ההחלטה התקבלה על דעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החוץ ישראל כץ, והשר לעניינים אסטרטגיים, גלעד ארדן.

ההחלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי נוכח כי מדובר בפעילות חרם נגד ישראל שיש למנוע את כניסתן ארצה, בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל.

"מדובר במי שמנצלות את הבמה המרכזית ביותר לתמיכה בארגוני bds הקוראים לחרם נגד ישראל. מדינת ישראל מכבדת את הקונגרס האמריקאי, במסגרת הברית ההדוקה בין המדינות, אך לא יעלה על הדעת כי תותר כניסה ארצה של מי שמבקשים לפגוע במדינת ישראל, אף תוך כדי הביקור". השר דרעי הבהיר כי אם תוגש בקשה של הגב' טליב מטעמים הומניטריים למפגש פרטי עם בני משפחתה בכפוף להתחייבויות המתאימות, הוא ישקול זאת.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב על ההחלטה ואמר, "ההחלטה למנוע כניסת שתי חברות הקונגרס האמריקניות לישראל. זאת, בשל תמיכתן הבוטה בחרם על מדינת ישראל, בטרור נגד ישראל ובזילות השואה. מדינה שמכבדת עצמה לא מאפשרת למי שחותר תחת קיומה, להכנס בגבולותיה ולהמשיך בהסתה"

אנטישמיות קונגרס דונאלד טראמפ נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד