י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המהלך המהפכני של ריבלין

תרחיש: נתניהו או גנץ לא ירכיבו הממשלה

מתוך נחישות שלא להחזיר את הישראלים לקלפיות בפעם השלישית, צפוי הנשיא ריבלין להעניק למועמד שיזכה במרב המומלצים רק 28 ימים, ללא הארכה | המשמעות הנגזרת היא שיתכן כי לא נתניהו ולא גנץ ירכיבו את הממשלה

תרחיש: נתניהו או גנץ לא ירכיבו הממשלה
בנימין נתניהו/בנימין גנץ צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

כללי המשחק ישונו? ב'ישראל היום' מדווח הבוקר (שישי) כי נשיא המדינה ראובן ריבלין, מתכוון לבצע שינויים בהליכי ההתייעצות בדרך להקמת הממשלה הבאה וזאת לאחר שיתפרסמו תוצאות האמת.

על פי הדיווח מפי גורמים, בניגוד למצב שהיה עד היום אצל נשיאי ישראל, שהעניקו 28 ימים למועמד שקיבל את רוב ההמלצות ואשר לו הסיכויים הגבוהים יותר להקים ממשלה ואם לא עלה בידו להקים ממשלה הוא מקבל הארכה - 14 ימים נוספים, הנשיא ריבלין צפוי להעניק למועמד המוביל רק את 28 הימים, ללא הארכה.

עם זאת, במידה ויהיו נסיבות מיוחדות שיצדיקו את הארכה - למשל, אם יודיע המועמד לנשיא כי יש לו תמיכה של 59 ח"כים וכי הוא בעיצומו של מו"מ מתקדם עם ח"כים נוספים בניסיון לצרפם לקואליציה בראשותו, אזי יקבל המועמד את ההארכה.

נתניהו וריבלין. צילום: Marc Israel Sellem/POOL

נזכיר כי לאחר הבחירות האחרונות לכנסת ה-21, קיבל יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו הארכה נוספת של 14 יום, אולם כל 42 הימים לא הועילו לו והוא נאלץ לחוקק את פיזור הכנסת וללכת לבחירות מחודשות.

המשמעות של אותה רפורמה שמנסה ריבלין לחולל, עלולה ליצור תקדים, שאף לא אחד מבין ראשי המפלגות הגדולות לא נתניהו ולא בני גנץ, לא יזכו להקים את הממשלה ולעמוד בראשותה. במקרה כזה ישובו המפלגות להתייעצות בבית הנשיא וימליצו על ח"כ אחר מתוך 120 הח"כים שנבחרו והוא לא חייב להיות דווקא ראש רשימה או מפלגה. לשות אותו ח"כ יעמדו רק 28 ימים בלבד כדי להרכיב ממשלה.

והמשמעות הגדולה העולה מכך, היא העובדה שנשיא המדינה ראובן ריבלין נחוש לעשות הכל שתקום פה ממשלה יציבה, כדי שאזרחי ישראל לא יחזרו שוב לקלפיות תוך פרק זמן קצר.

 

ראובן ריבלין הנשיא ריבלין ראש הממשלה בנימין נתניהו בני גנץ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד