י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
32 ימים לפתיחת הקלפיות

סקרי סוף השבוע: גוש הימין מוביל, אך ללא רוב - ליברמן מתחזק

שני סקרים שמתפרסמים בסוף השבוע הזה, מעניקים את מרב הקולות לגוש הימין - 56 מנדטים, אולם כדי להרכיב ממשלה, יאלץ נתניהו לרכך את ליברמן אשר הינו לשון מאזניים, או לנסות לצרף מפלגת שמאל, או לפרק אחת מהן | באחד הסקרים איחוד מפלגות הימין חוזר לימי הזוהר 

סקרי סוף השבוע: גוש הימין מוביל, אך ללא רוב - ליברמן מתחזק
בנימין נתניהו/ אביגדור ליברמן/ בני גנץ צילום: צלמי פלאש 90

32 ימים לפתיחת הקלפיות והסוקרים הישראליים למיניהם, עדיין לא מצליחים לפענח את חידת הבחירות הללו. שני סקרים שמתפרסמים בסוף השבוע הנוכחי, מציגים שוב את התמונה העגומה לה הורגלנו, שאין רוב לאף אחד מהגושים. 

סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס ופורסם אמש (חמישי) ב'ערוץ 13', שאל אילו הבחירות היו נערכות היום, למי היית מצביע? ומתוצאותיו עולה כי 'הליכוד' ו'כחול לבן' היו מסיימות שוב בתיקו - כאשר כל אחת מקבלת 31 מנדטים.

המפלגה השנייה בגודלה, היא מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 12 מנדטים, אחריה 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן, שממשיך להתחזק ומקבל בסקר 11 מנדטים, לעומת חמישה שיש לו כיום. בי"ז אלול נגלה אם אכן השתלמה לו ההרפתקה - לגרור את ישראל לבחירות חוזרות בכדי לשוב מחוזק יותר.

'הרשימה הערבית המשותפת' מקבלת בסקר 9 מנדטים, מפלגת 'מרצ'- 'המחנה הדמוקרטי', מקבלת 8 מנדטים, 'יהדות התורה' עם 7 מנדטים, ש"ס עם 6 מנדטים. מפלגת השלטון לשעבר - 'העבודה' מתרסקת עוד יותר לעבר אחוז החסימה ומקבלת 5 מנדטים בלבד.

שתי מפלגות שנסקרו אך על פני התוצאות אינן עוברות את אחוז החסימה, הן מפלגת 'עוצמה יהודית' שמקבלת בסקר 2.1% וכן 'זהות' שזכתה בסקר רק ב-1.4%.

מן הסקר עולה כי גוש הימין-חרדים אמנם גדול יותר, עם 56 מנדטים, אך זה לא מספיק בכדי להרכיב ממשלה. מחנה השמאל-ערבים עומד על 53 מנדטים וליברמן הוא לשון המאזניים עם 11 המנדטים שלו.

סקר רדיו 103FM: גוש הימין - 56, השמאל - 54

אם סברנו ש'אפקט ליברמן' ידעך ככל שהמפלגות האחרות ישלפו מכובעיהן את השפנים הפוליטיים שלהם - הרי שהתמונה העולה מהסקרים השבועיים שעורך הסוקר רפי סמית' עבור 'רדיו 103FM', מוכיחה את ההיפך. גם השבוע - 'ישראל ביתנו' שומרת על כוחה ואף מתחזקת במנדט מתשעה מנדטים בשבוע שעבר לעשרה השבוע.

מהסקר השבועי של 103fm, שביצע מכון סמית בהנהלת רפי סמית, עולה כי מבין מצביעיו של אביגדור ליברמן, רק רוב זעום מעדיף ממשלה בראשות בני גנץ לאחר הבחירות: 43 אחוזים מהנשאלים תמכו בקואליציה בראשות גנץ, מול 41 אחוזים שהעדיפו להשאיר את המפתחות בידיו של בנימין נתניהו. עם זאת, במכון הסקרים מדגישים כי לפער הזה אין מובהקות סטטיסטית, מכיוון שמדובר בסך של 50 מרואיינים בלבד מבין כלל הנשאלים, שהצהירו כי יצביעו לליברמן.

כך או כך, על פי הסקר, את המנדט הנוסף שואב ליברמן מגוש הימין, שעומד כעת על 56 מנדטים. גוש המרכז-שמאל, כולל הרשימה הערבית המשותפת, שומר על כוחו ונמצא במרחק 2 מנדטים בלבד עם 54 מושבים בכנסת הבאה. לשון המאזניים הייתה ונותרה רשימת 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן.

שינוי נוסף שעולה בסקר הזה, הוא התחזקות של מנדט למפלגת 'העבודה־גשר'. לראשונה זה כמה שבועות רושמת המפלגה עלייה לששה מושבים. המנדט הזה יורד ממספר המושבים הצפוי ל'מחנה הדמוקרטי' - שהוא במגמה קבועה של ירידה והשבוע מגיע לשבעה מנדטים בלבד, כך על פי הסקר.

שאר הנתונים זהים לשבועות הקודמים: 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 32 מנדטים, לעומת 'כחול לבן' שלא מתאוששת מהפאדיחות ששוטפות אותה ונותרת עם 30 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' היא המפלגה השלישית בגודלה עם 11 מנדטים, אחריה 'ישראל ביתנו' עם 10. בהמשך, 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 9 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על שמונת המנדטים שלה ואילו 'יהדות התורה' בראשות יעקב ליצמן יורדת ל-7 מנדטים.

מתחת לקו אחוז החסימה נרשמת עלייה קלה למפלגת 'זהות' שזוכה ב-2.3 אחוזים, ו'עוצמה יהודית' ממשיכה לעמוד על רף תמיכה של 1.7 אחוזים מהנשאלים. גם השבוע, אלה שתי הרשימות היחידות שהוזכרו על ידי יותר מאחוז אחד מהנשאלים.

הסקר בוצע על ידי מכון סמית' בקרב 600 ישראלים עבור רדיו103FM, הוא בוצע שלשום (רביעי) בשיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וראיונות טלפוניים בשעות היום והערב. הנשאלים היוו מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילי 18 ומעלה). טעות הדגימה עומדת על 4 אחוזים ושיטת הדגימה היא אשכולות דו־שלבי (מספר המתבקשים להשתתף: 4,182).

התוצאות המלאות, הניתוחים, הפרשנויות והתגובות יינתנו הבוקר בשעה 09:00 בתוכניתו של העיתונאי והסופר ניסים משעל ברדיו 103fm.

   

סקר בחירות סקר מנדטים רדיו 103 FM בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד