כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מייסד ה'טלגראס'

עמוס סילבר נמלט במהלך הסגרתו לישראל

במהלך הלילה התקבל במשטרת ישראל דיווח ממשטרת אוקראינה, לפיו במהלך תהליך הסגרתו - סילבר נמלט ממעצר • אשתו: קוראת ולא מאמינה, תתפללו שיצליח"

עמוס סילבר נמלט במהלך הסגרתו לישראל
עמוס סילבר צילום: פייסבוק

עמוס סילבר מקים רשת הפצת הסמים 'טלגראס', נמלט אתמול המהלך הסגרתו לישראל. סילבר, המתגורר בקליפורניה בשנים האחרונות, נעצר באוקראינה לפני מספר חודשים, שם הוחזק במעצר עד אמש. הוא נמלט מהמעצר לאחר שבית המשפט במדינה דחה את ערעורו והודיע כי יוסגר לישראל. משטרת ישראל נמצאת בשיתוף פעולה עם משטרת אוקראינה ועוקבת אחר החיפושים לאיתורו.

אתמול בלילה הוא עבר בשדה התעופה את הבדיקות הביטחוניות כשעליו צמיד זיהוי אלקטרוני, והגיע לגייט, מתחם הדיוטי פרי. שם הוא נעלם, לא ברור איך. במשטרת ישראל הציעו לאוקראינים כל סיוע אפשרי, ופועלים לאתרו ולהשיבו לארץ.

‏גלי סילבר, אשתו של עמוס סילבר מייסד טלגראס, לכאן חדשות: "אתמול דיברתי איתו בפעם האחרונה בשמונה בערב, והוא אמר לי שיכול להיות שהוא לא יראה אותי הרבה מאד זמן. אני מקווה שהוא יחזור הביתה". בחשבון הפייסבוק שלה כתבה כי היא "קוראת כתבות ולא מאמינה שזה אמיתי עדיין, יכול להיות עוד ספין של משטרת ישראל המושחתת. תתפללו שיצליח". אמש טענה כי בעלה לא יוסגר במהלך הלילה. "מה שידוע לי כרגע שהוא עצור בקייב בתחנת המשטרה, ומחר יבדקו מה לעשות איתו, זה מה שהמשטרה מסרה לעורך הדין", כתבה. לטענתה, מצבו הרפואי של בעלה הידרדר לאחרונה, אולם לדבריה הרופאה שאישרה את הסגרתו כלל לא פגשה אותו.

האוקראינים שלחו למשטרה תמונה של סילבר בידי השוטרים בשדה התעופה, לאחר המגנומטר. איך הצליח לחמוק מידי השוטרים? איך הצליח לצאת משדה התעופה? שאלות שעדיין נותרו פתוחות. בכל מקרה במשטרה אופטימיים ומעריכים כי הוא לא יצליח לחמוק עוד זמן רב מהרשויות באוקראינה וייעצר בהמשך.

‏עו"ד אורי קורב, המייצג את עמוס סילבר: "הוא נעצר אתמול על ידי גוף הנקרא 'השירות החשאי' באוקראינה ונלקח פיזית מהמרפאה בה היה מאושפז. לא נמסר לנו לאן הוא נלקח ומה מצבו הרפואי. בקשת ההסגרה נדחתה ולא בכדי - לכן לא ניתן להעמידו לדין בישראל בעבירות אלה"

ממשטרת ישראל נמסר, "במהלך הלילה התקבל במשטרת ישראל דיווח ממשטרת אוקראינה, לפיו במהלך היערכותם להסגרתו על פי דין של עמוס דב סילבר, החשוד בהקמה וניהול של ארגון הפשע "טלגראס", החשוד נמלט ממלוויו האוקראינים.  החשוד נמלט לאחר שאמש דחה בית המשפט העליון באוקראינה את ערעורו על ההחלטה להכריזו כבר הסגרה. משטרת ישראל נמצאת בקשר עם עמיתיה באוקראינה ועוקבת מקרוב אחר החיפושים לאיתורו".

עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את סילבר במהלך מעצרו באוקראינה, טען הבוקר כי "משטרת ישראל נהגה בעמוס בצורה שקשה לתאר אחרת מהזויה. הוא עבר חקירות בשעות לא שעות ולעיתים בניגוד לאמנות בינלאומיות, תנאי מעצרו היו קשים, מניעת טיפול רפואי והיה ברור לכל בר דעת שאם יוסגר צפוי לו מאסר ארוך ולא בפרופורציה לראיות והאישומים". לדבריו, "לאחר שהמשטרה סימנה את המטרה מסביב לחץ עם העצרו, נדמה שההתעמרות בסילבר היא זו שהובילה לתוצאה הזו שבה נמלט ממעצר".

טלגראס הסגרה לישראל עציר נמלט עמוס סילבר עמוס סילבר נמלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד