כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בעקבות כתב האישום

חיים כץ הודיע על התפטרות מתפקידו כשר

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אישר הגשת כתב אישום נגד השר חיים כץ בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הוא הודיע היום על התפטרותו: הניסיון להטיל דופי בנקיון כפיי הוא חסר יסוד ונועד לכישלון"

חיים כץ הודיע על התפטרות מתפקידו כשר
חיים כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יומיים לאחר שהיועמ"ש אישר להגיש כתב אישום נגד שר העבודה והרווחה חיים כץ בעבירות של מרמה והפרת אמונים, הוא הודיע על התפטרותו מתפקידו כשר.

"בכל פעולותיי במסגרת מילוי תפקידי כשר וכחבר כנסת, פעלתי באופן ענייני ונטול פניות לטובת הציבור - בכלל זה העובדים, הגמלאים ואלו שידם אינה משגת. השליחות הציבורית היא משימת חיי, ולכן אמשיך לפעול למען האזרחים  בכל דרך אפשרית" הודיע כץ עם הודעתו על התפטרותו.

כזכור, לפני יומיים (רביעי) הוחלט להגיש כתב אישום נגד השר חיים כץ בפרשת המניות בעבירות של מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, כץ סייע לחברו איש העסקים מוטי בן ארי בקידום חקיקה בכנסת בניגוד לחוק ובניגוד עניינים חריף. עבירת השוחד שיוחסה לכץ בתחילה נמחקה בעקבות השימוע שנערך לו ונגנז תיק החקירה נגדו בפרשת עובדי התעשייה האווירית.

השר חיים כץ כתב במכתב ההתפטרות כי "הניסיון להטיל דופי בנקיון כפיי, ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר הכנסת, שבוצעה בתום לב מלא ובאמונה, כשליח ציבור - הוא חסר יסוד ונועד לכישלון".

לדבריו, מדובר בהאשמה על חוק שנחקק בתקופת ה"תספורות" שהייתה קשה לציבור, והוא נועד לתקן עוול, ולהגן על האינטרסים של משקיעים מפני מניפולציות שעלולים ליזום בעלי שליטה בחברות.

ויש כבר מי שלוטשת עיניים לתפקיד. ‏סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי העבירה היום מסר כי "עם התפטרות השר חיים כץ, אני מצפה מראש הממשלה למנות אותי לשרה. זהו רגע מבחן מול הציונות הדתית שהיא חלק מהליכוד. הציבור האיכותי הזה רוצה לראות ייצוג הולם".

השר חיים כץ אביחי מנדלבליט כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד