י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הערכה שמדובר באיש 'יש עתיד'

מכת ההדלפות: ב'כחול לבן' טמנו מלכודת לחפרפרת ונפל לתוכה

האם הפרסום מנקה את ינקלביץ' מהחשדות נגדה? על פי דיווח ב'ידיעות', ב'כחול לבן' שכרו חברת מודיעין כדי לעלות על זהות המדליף לתקשורת את ההקלטות והפרסומים השליליים שגורמים נזק תדמיתי | במפלגה לא מכחישים ומודים כי הם נעזרים "בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע"

מכת ההדלפות: ב'כחול לבן' טמנו מלכודת לחפרפרת ונפל לתוכה
יאיר לפיד/בני גנץ צילום: הדס פרוש/גילי יערי, פלאש 90

'כחול לבן' סובלת מדליפת יתר. פעמיים בשבוע בממוצע מתפרסמים בתקשורת הישראלית פרסומים לא מחמיאים לרשימה, שלא מצליחה להתרומם בסקרים, וכחודש לפני הגמר, הבינו בצמרת כי עדיין ניתן לשנות ולהתרומם בחזרה ולצורך כך שכרו את שירותיה של חברת המודיעין העסקי Cgi Group, וזאת בכדי לאתר את החפרפרות ואת אלה שמדליפים מתוך 'כחול לבן' לתקשורת, כך מדווח הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח בעיתון, אותה חברת מודיעין פועלת בנושא בשבועות האחרונים, והפעילה אמצעים מתקדמים למציאת מדליפים של מידע פנימי ורגיש שעלול להזיק אלקטורלית להצלחת הרשימה בבחירות.

החברה שבראשותם של ראש השב"כ לשעבר וח"כ לשעבר יעקב פרי וצביקה נווה - הבעלים והמנכ"ל של החברה, העלתה חשד ליותר ממדליף אחד.

האתר ynet ועיתון 'ידיעות אחרונות' חשפו לראשונה בחודש מרץ האחרון כי המפלגה פתחה בבדיקה פנימית, על מנת לעלות על אנשי החפרפרת במטה הבחירות, זאת לאחר פרסום הקלטות של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בשיחות עם הצוות המצומצם ביותר של אנשי המטה.

החברה של ח"כ לשעבר יעקב פרי מ'יש עתיד' וצביקה נווה, כבר הוכיחה את עצמה בתחומה, כך למשל רשמה הצלחה בשנה שעברה, כשנשכרה על ידי מפלגת השלטון בגיאורגיה, שחיפשה מידע על התנהלות מושחתת של מתמודדי המפלגה היריבה. בבדיקה שערכו ב-Cgi Group, העלו ממצא חמור ביותר, לפיו נשיא גיאורגיה לשעבר מיכאל סאקשווילי, תכנן לשכור מתנקש שיחסל את מנהיג מפלגת השלטון הנוכחי בבידזינה איוונשווילי, המחזיק בני תארים: האיש העשיר ביותר בגאורגיה וכן פוליטיקאי שכיהן בעבר כראש ממשלה וכיום מנהיג את מפלגת השלטון.

ונשוב למתחולל אצלנו, באחת ההקלטות שדלפו מתוך מטה 'כחול לבן', נשמע בני גנץ כשהוא מודה כי הוא לא שולל לחלוטין את האפשרות שיישב בממשלה עם בנימין נתניהו. כן נשמע גנץ באותה הקלטה, כשהוא מצייר קואליציה עם חרדים, וכך תכנן לומר להם, "אני שולח לכם דף ריק, חתום למטה בני גנץ, שני שליש דף שלכם תמלאו למטה מה שאתם רוצים, תשאירו לי שליש, אני אמלא מה שאני רוצה".

באותם ימים אמר מספר 3 ב'כחול לבן' ח"כ משה (בוגי) יעלון, בראיונות לכלי התקשורת כי הוא "לא בטוח שהחפרפרת במטה היא אנושית" והעלה תאוריות קונספירציה שמדובר באמצעים טכנולוגים אחרים.

בהקלטה נוספת שדלפה מתוך מטה 'כחול לבן' והפכה את גנץ ללעג וקלס, הוא נשמע אומר, "אם הייתה לנתניהו דרך שיהרגו אותי - הוא היה עושה את זה".

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', חברת המודיעין עבדה בשיטת הפיתיון ושתלה תוכנית מזויפת אצל אחד החשודים בהדלפה וכי ההערכה היא שמדובר באיש 'יש עתיד'.

ההנחיה שנתן בני גנץ לאנשי חברת cgi היא, שאף אחד אבל אף אחד אינו לא חסין מהחשד וכי אין פרות קדושות. מיד עם קבלת ההנחייה, הכינו בחברה פרופיל של כל האנשים הבכירים במפלגה, בכדי לסמן מדליפים פוטנציאליים.

בשלב השני, הם השתילו תוכנות סייבר ואבטחת מידע מתקדמות, על מנת לגרום לאותו מדליף לעשות טעות וכך לתפוס אותו על חם וגם להוכיח כי הוא המדליף ואין בלתו.

על פי הדיווח ב'ידיעות', האסטרטגיה הייתה "להשתיל" תוכנית עבודה מזויפת לניהול הקמפיין במספר גרסאות אצל כמה מדליפים פוטנציאליים. אחת מהתוכניות שהודלפו, היתה אחת שזכתה לכינוי "צבא המגיבים של כחול לבן", תוכנית זו אכן הודלפה לתקשורת ופורסמה לפני כשבועיים בעיתון המתחרה 'ישראל היום'.

פרסום התוכנית בעיתון, הביאה מיידית לפיצוח זהות המדליף, שכן הם ידעו מי בדיוק מהבכירים במטה קיבל את ההדלפה המזויפת הזאת. זהותו של המדליף לא הודלפה עדיין לתקשורת, אולם ההערכה היא שמדובר באיש 'יש עתיד'.

נזכיר, כי רק לאחרונה הואשמה חברת הכנסת עומר ינקלביץ' מ'כחול לבן' על ידי פלג 'יש עתיד', כמי שמדליפה חומרים רגישים לתקשורת, מתוך הישיבות הסגורות אליהן היא שותפה מתוקף קירבתה לבני גנץ. האם הגילויים החדשים מנקים ממנה את האשמה, אין לדעת.

יצוין כי מטעם החברה סירבו להגיב ל'ידיעות אחרונות' על ידיעה, אולם מ'כחול לבן' מסרו בתגובה, "כחול לבן נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים שמנסים לחבל במאמץ. קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע".

מפלגת כחול לבן הדלפות יעקב פרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד