י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בסרטון התמיכה

מכה לרון קובי: המועמד החרדי ברשימתו - נפסל • צפו

השופט חנן מלצר, פסל היום את המועמד החרדי ברשימת 'הימין החילוני' של רון קובי לכנסת עקב עבירות שיש עמן קלון • "מעשיו של פדידה מלמדים על הזילות אותה הוא רוחש לרשויות השלטון ונציגיו"

מכה לרון קובי: המועמד החרדי ברשימתו - נפסל • צפו
ניסים פדידה/רון קובי צילום: פלאש90 ; הפייסבוק של פדידה

מבוכה לרון קובי: ניסים פדידה, שמוגדר כ'חרדי' אשר שולב ברשימתו לכנסת ה-22 ושובץ במקום התשיעי ברשימת 'הימין החילוני', נפסל מלהתמודד לכנסת בשל עבירות קלון בהן הורשע בעבר. השופט חנן מלצר העומד בראשות ועדת הבחירות קבע כי "מעשיו של פדידה מלמדים על הזילות אותה הוא רוחש לרשויות השלטון ונציגיו – ומכאן שיש גם בעבירות אלו, בהן הורשע, כדי לחזק את המסקנה כי מעשיו של המבקש בהליך הראשון נגועים בקלון".

על פי ההחלטה, בשנת 2014 הורשע פדידה בגין "העדר מן השירות שלא ברשות" כאשר פדידה התחמק משירותו הצבאי או הסדרת מתן פטור וכשנתפס הורשע על ידי בית הדין הצבאי לעונש של מאסר בפועל במשך חמישה חודשים, ומאסר על תנאי לתקופה של 60 יום, לבל יעבור במשך שנתיים. פדידה מצידו טען אז כי: "לא היה מודע כמקובל לעצם חובת הגיוס ו/או לפעולות שיש לבצע כדי לזכות מפטור לגיטימי לגיוס".

בנוסף, הסיבה לפסילת מועמדותו של פדידה היא פרשיה אחרת בה הורשע פדידה בגין עבירה של "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו" וכן "עבירה של התנגדות בכוח למעצר חוקי" שבגין כך הוטל על פדידה עונש מאסר על תנאי לתקופה של ארבעה חודשים וצו התחייבות אישית, בסך של 2,000 ש"ח, להימנע מביצוע העבירות הנ"ל.

בכתב האישום נגד פדידה נקבע, כי הוא יחד עם חברים נוספים נכנסו לאזור שהוכרז כשטח סגור מכוח צו אלוף שאל השטח הוזעק כוח משטרה, וזה ביקש מהנכנסים להתפנות מהמקום, בנימוק שמדובר בשטח סגור ומאחר שהשהות בשטח מסכנת את חייהם – ואולם, המבקש והאחרים סירבו להתפנות. כפי שצוין בכתב האישום, לאחר שקצין משטרה ניסה להוציא את המבקש ואת הגורמים הנוספים מן השטח שהוכרז כסגור – פדידה דחף את הקצין בחזהו באמצעות ידיו, זאת, לצד מעשי התנגדות נוספים שבוצעו על-ידי הנאשמים הנוספים באותו הליך.

כאמור, בעקבות שני המקרים הללו החליט היום (ראשון) יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר לפסול את ניסים פדידה מלהתמודד לכנסת ה-22 מטעמו של רון קובי.

רון קובי הימין החילוני חנן מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד