ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות עתירה

הוקפא המינוי של מנכ"ל משרד המשפטים

שעות לאחר ההודעה כי אופיר כהן ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, בג"ץ הורה על הקפאת המינוי עד להכרעה בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון

הוקפא המינוי של מנכ"ל משרד המשפטים
עו"ד אופיר כהן צילום: גיא קרן

הוועדה למינויים בכירים אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד את מועמדו של השר אוחנה אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן, לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים במקומה של אמי פלמור

אולם בעקבות עתירה לבג"צ שהגישה התנועה לאיכות השלטון, המינוי הוקפא על ידי בית משפט העליון, עד להכרעה בעתירה. "העתירה תועבר לדיון בפני הרכב ותקבע בהקדם האפשרי" כתב שופט העליון ג'ורג' קרא, "ניתן בזאת צו ביניים המורה על הקפאת הליך מינויו וכניסתו לתפקיד של המשיב עד להכרעה בעתירה".

בתנועה לאיכות השלטון בירכו על ההחלטה ואמרו כי "חוות הדעת של וועדת המינויים מעלה סימני שאלה קשים ביותר לגבי טיב השיקולים שהופעלו בהליך המינוי של עו"ד כהן, אשר כל כולו עומד בסתירה ישירה להוראות הברורות בהנחיות היועמ"ש בתקופת בחירות - עד כדי ריקון מוחלט של ההנחיות מתוכנן".

"השר אוחנה נכשל מלהסביר מדוע אצה לו הדרך לפטר את פלמור בתקופה כה רגישה, וכיצד ייתכן שלא מצא כל מחליף ראוי מבין עובדי המדינה הבכירים. אין ספק שיש בצו הביניים על מנת להעיד כאלף עדים על כך שגם דעתו של בית המשפט לא נחה מההסברים, או אי ההסברים, של השר, ואנו מקווים כי בסוף ההליך ייפסל מינוי זה" סיכמו בתנועה לאיכות השלטון.

כהן הוא עו"ד במקצועו המומחה לדיני נדל"ן, מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי. הוא נמנה על מייסדי וראשי עמותת משרתי המילואים, בה הוביל וקידם תהליכי חקיקה ותיקון תקנות מול בכירים בשירות הציבורי, נבחרי ציבור ובוועדות הכנסת השונות.

בתגובה להחלטת בג"ץ, שר המשפטים אמיר אוחנה אמר כי מדובר "מהמינויים הראויים ביותר במשרדי הממשלה" וכי "הוא בעל כישורים משפטיים וניהוליים מתאימים כפי שקבעה הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה, שדנה בדקדקנות במינויו. אני מקווה ומעריך שגם ביהמ"ש העליון יתרשם כך".

לפני כחודש, בתום חמש וחצי שנים כמנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור הודיעה כי תפרוש מתפקידה בסיכום עם שר המשפטים, אמיר אוחנה ועל פי בקשתו. "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג" אמר השר אמיר אוחנה. "במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה".

אמי פלמור, ביקשה להודות "לשרות ציפי לבני ואיילת שקד על ההזדמנות, האמון והגיבוי שקיבלתי לנהל משרד מהחשובים והמשפיעים במדינה. אני מודה לשר אמיר אוחנה על דבריו החמים".

עו"ד אופיר כהן אמי פלמור אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד