י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ב'ניו יורק טיימס'

"המומחיות האפלה והמדממת של אירופה: תיוג יהודים"

מודעה שפורסמה ב'ניו יורק טיימס' מעוררת עניין רב בארה"ב • המודעה מציגה סממנים נאציים מתקופת השואה • מי עומד מאחורי הפרסום ומה הוא מנסה להפיק מכך?

"המומחיות האפלה והמדממת של אירופה: תיוג יהודים"
המודעה בניו יורק טיימס צילום: צילום מסך

מודעה שמתפרסמת היום (ראשון) בעיתון הניו יורק טיימס מעוררת עניין רב בקהילות היהודיות בארה"ב לאור הכותרת התקיפה שלה: "המומחיות האפלה והמדממת של אירופה: תיוג יהודים".

המודעה מציגה בקבוק יין גדול שעליו סממנים של יהודי מהשואה - בד עם פסים ותלאי צהוב. לצד הבקבוק נכתב כי גם בתקופת השואה סומנו יהודים ובתי עסקים של יהודים וכי הפרסום מובא כתזכורת לקראת ההחלטה של בית המשפט העליון של האיחוד האירופי בעניין סימון מוצרי יו"ש.

את המודעה פרסם ארגון "The World Values Network" וחתום עליה הרב שמואל בוטח, והיא תוקפת את תומכי החרם על מוצרים מיהודה ושומרון ובעיקר את ההחלטה האירופאית לסמן את המוצרים שמגיעים מיהודה ושומרון.

דבר נוסף המצוין במודעה הוא כי האיחוד האירופי אינו מתייג מוצרים מאזורים שנחשבים ככבושים על ידי מדינות אחרות, כגון חצי האי קרים שנכבש על ידי רוסיה וכורדיסטאן שנכבשה על ידי טורקיה. "יהודה ושומרון הם הלב של ישראל המקראית, ארץ בה חיו אבות אבותיהם של האומה היהודית", נכתב במודעה.

בנוסף נכתב במודעה, כי "הסימון והבידול של עסקים יהודיים, מוכיח כי הצעדים האחרונים של אירופה לא קשורים בכלל לצדק. זו דעה קדומה אירופאית בת מאות שנים: לסמן ולעשות 'שיימינג' ליהודים. מדינות אירופה שיש להם מצפון צריכות לעמוד נגד התיוג האנטישמי של יהודים".

חרם על ישראל ניו יורק טיימס פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד