י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"חקירה הזויה"

המשבר ב'כחול לבן': מה עוד נבדק ומי שילם

חודש לפני הבחירות ומפלגת 'כחול לבן' לא מפסיקה לרתק את התקשורת עם סיפורים עסיסיים מדי יום ביומו | לאחר החשיפה ב-ynet על החקירה החשאית שניהל גנץ, שוררת מתיחות בצמרת וב'יש עתיד' שמודרו מההחלטה, כועסים ועוקצים: "סיפור מגוחך שנועד להסתיר את הסיפור האמיתי"

המשבר ב'כחול לבן': מה עוד נבדק ומי שילם
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: פלאש 90

סערת חברת המודיעין ששכר בני גנץ כדי לאתר מדליפים, לא שוככת ובין האישים שחולמים לחלוק את ראשות הממשלה ברוטציה, שוררת מתיחות שבאה לידי ביטוי בכך, שחודש לפני פתיחת הקלפיות השניים בנתק ולא משוחחים, כך דיווח אמש מיכאל שמש ב'כאן 11'.

ב'ידיעות אחרונות' ובאתר ynet, שחשפו לראשונה את דבר החקירה, מוסיפים פרטים נוספים הבוקר, כי בני גנץ הטיל על חברת המודיעין gci לבדוק עבורו מי מנסה לחסל אותו פוליטית ועושה הכל כדי לגדוע את חלומו להיות ראש הממשלה באמצעות פשפוש בעברו והעלאת פרשיות שונות הכרוכות בשמו.

לאחר שב'יש עתיד' נעלבו מכך שלא עודכנו על לקיחת אותה חברה המנוהלת על ידי ח"כ מטעמם לשעבר יעקב פרי, אפילו לו הבכירים ביותר יאיר לפיד ועפר שלח, גורמים מטעמם תקפו בציטוטים אנונימיים לתקשורת ואמרו כי  "בסך הכל צריך לעשות גוגל כדי להבין שרוב רובן של ההדלפות שנחקרות עכשיו קרו באירועים של "חוסן לישראל" עוד לפני החיבור עם יש עתיד שהביא לעולם את כחול-לבן", אמר בכיר ב'יש עתיד' לבן כספית ב'מעריב'. בכיר אחר ב'יש עתיד', הוסיף ואמר, "זה עניין פנימי של חוסן, לא שלנו. החקירה הזו נראית הזויה, היא מומנה בכספי חוסן לישראל ולא נראה לי שיש שם משהו רציני".

בכיר ב'כחול לבן' השיב לביקורת ואמר ל-ynet, "כל הסיפור של חברת החקירות נולד במטרה לבדוק כל מיני ידיעות על מידע וסיפורים שמנסים להפיץ על גנץ. כדי לנסות ולהסתיר את הסיפור הזה, למישהו היה אינטרס ליצור חיכוך כאילו נתפס מדליף מאנשי 'יש עתיד' שחשף משהו מתוך איזו קבוצת ווטסאפ שכל אחד יכול לראות אותה. זה סיפור מגוחך שנועד להסתיר את הסיפור האמיתי".

עוד הוא טוען כי הדיווחים על חפרפרת לכאורה מתוך שורות 'יש עתיד' נועדו להסתיר את החקירה המתמקדת בגורמים אחרים - כנראה כאלה שמחוץ למפלגה, הפועלים לאסוף ולהפיץ מידע רגיש על גנץ בכדי לסכל את מועמדותו לראשות הממשלה, "יש עתיד לא נמצאת בכלל בקמפיין הזה", אומר אותו הבכיר ב'כחול לבן' ל-ynet: "אנשי יש עתיד כמעט שלא נמצאים במטה הבחירות של כחול לבן. זה דבר מופרך וטיפשי. הסיפור היותר חמור הוא שאף אחד מאנשיו של גנץ לא הוציא הודעת הכחשה על הטענה המופרכת. למישהו היה אינטרס להוציא סיפור מסוים כדי להסתיר סיפור אחר".

יצוין כי בדרך כלל ארבעת מנהיגי 'כחול לבן' בני גנץ, יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי מתכנסים יחדיו כדי לאשר את הוצאות המטה וחותמים על כך יחדיו, בנושא רגיש זה החליט גנץ לפעול לבדו ולנהל מיוזמתו חקירה חשאית, אותה מימן מקופת 'חוסן לישראל' בכדי ששאר חבריו לא ידעו על כך.

בכיר במפלגה מאשר את העובדות ההם בשיחה עם הכתב הפוליטי יובל קרני ב'ynet': "הנוהל הקבוע הוא ששלושת המנכ"לים של שלוש המפלגות חותמים על כל הוצאות מטה הבחירות המשותף", הוא מסביר, "ההוצאה הכספית על חברת החקירות אינה חלק מתקציב מטה הבחירות של כחול לבן, זו הוצאה שנעשתה מקופת מפלגת חוסן כדי להסתיר את הסיפור הזה".

ב'יש עתיד' כאמור לעיל לקחו זאת קשה ועל פי גורמים במפלגה שוררת אווירה קשה וחוסר אמון בין 'יש עתיד' ליו"ר בני גנץ ביממה האחרונה מאז החשיפה על ידי אלי סניור ב-ynet, עדות לכך ניתן להבין מציוץ של רועי קונקול, דובר 'יש עתיד', שכתב: "אני ביש עתיד שבע שנים, מעולם לא דלף אצלנו מידע על מריבות פנימיות, ובטח שלא הקלטות ותמלולים מחדרים סגורים. אני יודע שבמקומות אחרים זה עובד אחרת".

בכנס בחירות שקיים אמש בני גנץ יחד עם בן בריתו בוגי יעלון, הוא התייחס לסערה ואמר, "בימים האחרונים אנחנו רואים עיסוק בתהליכי אבטחת המידע בכחול לבן. בהקשר זה, לא היו ולא יהיו פיצולים בתוך כחול לבן. יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו, ואנחנו בסה"כ עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות".

מ'כחול לבן' מסרו ל-ynet את אותה התגובה שמסרו לידיעה של אתמול: "כחול לבן נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים במפלגות אחרות שמנסים לחבל במאמץ, שבסופו כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה. כמקובל בקמפיינים פוליטיים, כמו גם במפלגות אחרות, אנו נעזרים מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת מידע".

 

מפלגת כחול לבן בני גנץ יאיר לפיד יש עתיד בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד