י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרבות חוזרים לספרא

חשיפה: הקרבות חוזרים לספרא; המכרז שמסעיר את העירייה

לאחרונה שרר שקט יחסי בין סיעות 'דגל' וש"ס בעיריית ירושלים, אך השבוע פרצה סערה בעקבות מכרז שנפתח לתפקיד בכיר בעירייה, שעל פי ההסכם הקואליציוני אמנם יועד ל'דגל', אך סיעת ש"ס המקומית לוטשת עיניים. בנוסף, גם בתוך 'דגל' אין הסכמה לגבי זהות המועמד מטעמם 

חשיפה: הקרבות חוזרים לספרא; המכרז שמסעיר את העירייה
אביר סולטן, פלאש 90

לאחר שקט יחסי ששרר בתקופה האחרונה בין 'דגל התורה' לש"ס בעיריית ירושלים, כאשר שתי הסיעות משתפות פעולה יחד עם ראש העיר, נראה כי הפיצוץ הראשון כבר כאן.

הרקע לפיצוץ: מכרז שיצא לדרך השבוע לתפקיד מנהל אגף החינוך החרדי, תפקיד השמור ל'דגל התורה' במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. בעוד הקרבות בתוך 'דגל התורה' על התפקיד עצמו בשיאם, קיימים קרבות גם בין דגל התורה לש"ס על התפקיד וגם סעיף שצפוי להכעיס את הקורא משה גפני.

מפרטי המכרז שנחשף כאן לראשונה עולה, כי בין תנאי הסף למועמדים לתפקיד דרוש תואר שני באקדמיה, ניסיון של שש שנים בניהול מוסד, ניסיון בניהול צוות עובדים, וכן תנאים נוספים המגעים יחד עם מכרז עירוני סטנדרטי.

מהמכרז שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי בין שלל הסעיפים נקבע, כי מנהל אגף החינוך החרדי שאחראי על תקציבי החינוך החרדי, על תוכניות העבודות ושאר הנושאים דרוש 'כפיפות לראש המינהל הכללי', דהיינו שמנהל האגף החרדי יהיה כפוף להוראות מנהל האגף החילוני אבי קינן - שהותקף לפני כמה שבועות על ידי יו"ר דגל התורה חה"כ גפני - על כך שהחינוך החרדי נמצא בידיים שאינן חרדיות.

כאמור, המכרז הצליח להפתיע את נציגי ש"ס המקומיי,ם שסיכמו יחד עם בכירי 'דגל התורה' כי המועמד המתאים יהיה בתיאום מלא עם ש"ס, דבר שלא התרחש בפועל.

בנוסף, סוכם כי המכרז למנהל אגף החינוך החרדי בו יבחר מועמד מטעם 'דגל התורה', ייעשה במקביל להוצאת מכרז לאגף משאבי חינוך חרדי בו ימונה נציג מטעם ש"ס, אלא שהאגף טרם הוקם למרות התחייבות ראש העיר משה ליאון בעת חתימת ההסכמים הקואליציוניים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי קיימים חילוקי דעות בתוך סיעת 'דגל התורה' על זהות המועמד מטעמם שיציג את מועמדותו לתפקיד הבכיר, כאשר בעוד חלקים ב'דגל' ממליצים להציב בתפקיד את סגר"ע בית שמש שמוליק גרינברג, שטרם ברור האם הוא יציב את מועמדותו וזאת בשל רצונו להישאר במקביל גם כחבר מועצה בעיריית בית שמש, מה שלא ניתן לעשות במקביל לתפקיד בעיריית ירושלים. חלקים אחרים ב'דגל' מציעים שמות נוספים אך שם סופי טרם נקבע.

דגל התורה ש"ס עיריית ירושלים משה לאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד