י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נקבל 15 מנדטים"

יו"ר 'העבודה' מעריך: כחול לבן תתפרק אחרי הבחירות לשלוש מפלגות שונות

"כחול לבן היא מפלגה שיש לה תאריך תפוגה, שהוא מיד אחרי הבחירות", כך אומר הפוליטיקאי הוותיק עמיר פרץ בראיון ל'ישראל היום' • הוא מדבר על הכל, על ההתרסקות של מפלגתו בידי אבי גבאי, עריקתה של שפיר, הסיכויים שיחבור לממשלת נתניהו וגם, מתקפה חריפה על כחול לבן

יו"ר 'העבודה' מעריך: כחול לבן תתפרק אחרי הבחירות לשלוש מפלגות שונות
עמיר פרץ צילום: Miriam Alster/Flash90

בעודו מנסה בימים שנותרו לשקם את הריסות מפלגת 'העבודה', שהתרסקה בבחירות האחרונות מ-24 מנדטים לששה בלבד ובעוד מסתמן על פי הסקרים כי מפלגת השלטון לשעבר אינה מתרוממת, מעניק יו"ר 'העבודה- גשר' עמיר פרץ ראיון ל'ישראל היום', בו הוא מדבר בגלוי על הכל, כולל מתקפה חזיתית נגד מפלגת 'כחול לבן'.

"זו מפלגה שאין לה תשתית אידיאולוגית וכל אחד בה מושך לכיוון אחר", אומר עמיר פרץ בהתייחסותו לרשימתם של בני גנץ ויאיר לפיד, "במערכה הראשונה הם הצליחו להסתיר זאת, אבל במערכה השנייה זה כבר קשה להסתיר. מה הקשר בין יעל גרמן לבין צביקה האוזר? בין יעלון, שרוצה סיפוח, לעפר שלח שרוצה שתי מדינות?".

כמו כן מעריך פרץ בראיון לעיתונאי יורי ילון כי "כחול לבן היא מפלגה שיש לה תאריך תפוגה, שהוא מיד אחרי הבחירות. כולם רואים את המאמץ של כחול לבן להסתיר את הקרעים בתוך המפלגה. כחול לבן תתפרק אחרי הבחירות לשלוש מפלגות שונות. הסיכויים שיאיר לפיד יישאר בכחול לבן קטנים מאוד", קובע הפוליטיקאי הוותיק והמנוסה ומוסיף בחיוך, "כולנו כחול לבן ביום העצמאות, אבל העבודה ביום הבחירות".

יו"ר 'העבודה-גשר' מנסה בראיון לפנות לקוראים מצביעי המפלגה בעבר ואומר, "אני פונה אל חברי מפלגת העבודה, שהלכו שבי אחרי כחול לבן והיו בטוחים שיצליחו להחליף את נתניהו. חשוב להבין שגודל הגושים הוא שקובע ולא המפלגה הגדולה ביותר. בניגוד לכחול לבן, שכל מה שהם מציעים זה סיכוי להחליף את נתניהו, אנחנו מציעים אפשרות להחליף את המדיניות שלו. אנחנו היחידים שמציעים תוכנית חברתית־כלכלית, שעוררה ביקורת גדולה נגדנו. אין הבדל בין בנט ללפיד בתפיסה החברתית-כלכלית שלהם".

פרץ טוען כי הזמין לפחות פעמיים את יאיר לפיד להתייצב לעימות פומבי מולו בנושאים כלכליים, אך הוא סירב.

על מצב המפלגה בסקרים, למרות האיחוד עם אורלי לוי אבקסיס, אומר פרץ ל'ישראל היום': "אני מציע להמתין בסבלנות לגבי הסקרים, אף שהם משפיעים על הדינמיקה. יש לנו תפיסת עולם ואנחנו מקבלים אהדה ענקית מהזוגות הצעירים ומדור הביניים על התוכנית שלנו לרכישת דירה במסלול ליסינג. תוכנית העבודה שלנו היא יעד של 15 מנדטים. אני מציב את היעד הזה ולא מפחד. אני מקווה שניקח 4 מנדטים מכחול לבן, 2 מהמגזר הערבי והדרוזי ועוד 3 מהימין המתון יותר. אני מעריך שמחצית מהקולות שאורלי לוי קיבלה בבחירות ומחצית מתומכי כחלון יצביעו עבורנו. 15 מנדטים לעבודה־גשר זה ריאלי".

בראיון הוא מבקר את היו"ר לשעבר אבי גבאי מבלי להזכיר את שמו, "קיבלתי מפלגה במשבר קשה. אין משאבים, יש חובות, אבל המשבר הכי גדול היה העיניים הכבויות של הפעילים, שלא מיהרו להתגייס והיום הם מגויסים באלפים. עלינו להפוך את זה להצבעה".

על עריקתה של חברת הכנסת סתיו שפיר ל'מחנה הדמוקרטי' הוא אומר, "היא הגיעה למקומה הטבעי ואני מאחל לה בהצלחה".

בשנים האחרונות מרבים לדבר בפוליטיקה על כך, שעמיר פרץ יהיה מועמד השמאל לתפקיד נשיא המדינה אחרי עידן ראובן ריבלין, בראיון הוא מתייחס לכך ומספר, "תכננתי לרוץ לנשיאות לפני שהודיעו על מערכת הבחירות, וקיבלתי פניות רבות. רוב הציבור הישראלי רואה בי אדם שראוי להיות נשיא, לנוכח השסעים בחברה. מרגע שהכריזו על בחירות ונבחרתי ליו"ר העבודה, המשימה שלי היא לשקם את המפלגה", הוא מבהיר.

לדבריו, "זה יהיה מסע ארוך של 10 שנים. אינני מועמד לנשיאות המדינה בעוד שנתיים. אני מתכוון להקדיש את כל כולי כדי להחזיר את העבודה למקום הראוי לה. אני מקווה שנצליח לבנות את התשתית במסע הקצר, כדי שנצליח במסע הארוך". 

באשר לישיבה בממשלה יחד עם נתניהו מבהיר פרץ, "אנחנו לא פוסלים את הליכוד, אבל לא נשב עם נתניהו".

עמיר פרץ מפלגת העבודה מפלגת כחול לבן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד