י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יומיים לפני הטביעה

ראש הישיבה: בין הזמנים הוא זמן של סכנה

ונשמרתם: האסון הקשה בבין הזמנים עם טביעתו של האברך ר' יהושע בן פז ז"ל. ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין נשא דברים בביתו ודיבר על הסכנה שבימי בין הזמנים 

ראש הישיבה: בין הזמנים הוא זמן של סכנה
הגרי"ג אדלשטיין בשיחה בישיבת פוניבז' לצעירים צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התבטא בימים האחרונים כי "בין הזמנים הוא זמן של סכנה הלומד תורה בבין הזמנים נותן זכויות לכל כלל ישראל". את הדברים אמר בסיום מסכת "מעשר שני" ומסכת "תמורה" שנערך במעונו ביום ראשון האחרון.

הגרי"ג אדלשטיין נשא דברים במעמד אודות חשיבות לימוד התורה בכל ימות השנה, ובמיוחד בבין הזמנים, והזכיר בדבריו מעשה שהיה עם הצדיק מנתיבות ה'באבא סאלי' זצ"ל שבאו אליו לשאלו על פעולה צבאית, ושאל מתי חושבים לעשות את זה, ואמרו לו בשעה שתיים בצהרים, ואמר להם שיעשו בשעה אחרת. כי בשעה זו אין סדר לימוד בישיבות וחסר זכות התורה.

"כך גם בבין הזמנים הוא זמן של סכנה, בגלל שיש פחות תורה כי לומדים פחות וחסר זכות התורה, וכידוע בבין הזמנים היו דברים מרים, החפץ חיים לא היה אומר לא טוב אלא היה אומר שזה מר, וע"י שעוסקים בתורה גם בבין הזמנים הרי זה זכות גדולה מאד גם לעוסקים בתורה, וגם יש בזה זיכוי הרבים שהלומדים נותנים זכויות לכל כלל ישראל שיינצלו מכל האסונות".

בסיום דבריו בירך ראש הישיבה שתהיה הצלחה בתורה לכל אחד ואחד. במעמד הסיום שנערך במעונו של הגרי"ג השתתף האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא שפתח בדברי ברכה לראש הישיבה, ובדברי ברכתו במעמד אמר כי ע"י מצות תרומות ומעשרות ליתן תחילה מכל דבר להקב"ה, האדם זוכר את העיקר שאין קודם להקב"ה בעולם, וזהו ביאור משאחז"ל כל המקיים מצות חלה כאילו עקר עבודה זרה, ויה"ר שנזכה כולנו להיות עוסקים ועמלים בתורה ודבקים בקב"ה.

את אמירת ההדרן אמר הגאון רבי איתמר גרבוז ראש ישיבת 'ארחות תורה', והקדיש נאמר ע"י עו"ד הרב אריאל יונגר. עוד השתתפו במעמד הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש עיריית ב"ב הרב אברהם רובינשטיין, הרב אברהם פלוק, הרב אליהו ארנד ועוד.

הגרי''ג אדלשטיין יהושע בן פז בין הזמנים סכנה ונשמרתם בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד