י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניצחון לרב הראשי

חשיפת 'בחדרי': הבעל המעגן הודיע כי יציית; האם מובאת לקבורה

לאחר הסערה שקמה היום סביב האיסור שהטיל הרה"ר לישראל - הגר"ד לאו על קבורת אשה שבנה מסרב לתת גט לרעייתו, הגיעו הצדדים להסכמה, במסגרתה התחייב הבעל המעגן כי יגיע לדיון בהקדם בבית הדין בארה"ב ויציית לפסקיו • הגר"ח: "עשיתם נכון למנוע את הקבורה"

חשיפת 'בחדרי': הבעל המעגן הודיע כי יציית; האם מובאת לקבורה
פלאש 90

נצחון לרב הראשי: אחרי שאסר את קבורתה של אשה שבנה מעגן את אישתו במשך שנים רבות, הגיע סוף לסאגה, לאחר שהבן נכנע לדרישת בית הדין והבטיח לציית.

לאחר ישיבה של בא כוח האשה ומשפחת הנפטרת בבית הדין. היות והצדדים נמצאים במדינות שונות ואין דרך להביאם לדיון באופן מיידי, הגיעו הצדדים להסכמה במסגרתה הופקדה התחייבות המגובה בערבות כספית בבית הדין, כי הבעל המעגן יגיע לדיון בהקדם בבית הדין בארה"ב ויציית לפסקיו. 

בשל כך כעת תובא לקבורה מלוס אנג'לס אמו של המעגן בשעות הקרובות, לאחר שמסע הלוויה נדחה מהבוקר.

תוך כך, הבוקר עלו אנשי החברה קדישא למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בשאלה מה לעשות עם הנפטרת שקבורתה מתעכבת בהתאם לפסק ההלכתי שנתן נשיא ביה"ד הגדול הגר"ד לאו, שהורה לעכב את קבורתה של אמו של סרבן הגט.

שר התורה הגר"ח קנייבסקי השיב מיד: "עשיתם נכון למנוע את הקבורה".

כזכור, מסע ההלוויה של אישה מארה"ב האמור היה להתקיים הבוקר (שלישי) ולצאת מבית הלוויות שמגר להר הזיתים בירושלים, התעכב, עקב כך שבנה מעגן את רעייתו במשך למעלה מעשור שנים. 

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי בנה של המנוחה ע"ה מעגן את את אשתו במשך למעלה מעשור והוא כבר התחתן לפני שנים בהיתר של מאה רבנים. 

בית הדין מארה"ב שהוציא כתב סירוב על סרבן הגט לפני שנים רבות כתב בין היתר כי "כתב הסירוב מעוגן בכך שאפשר לעכב את קבורת בני המשפחה".  

במסגרת השיחות של בית הדין מארה"ב עם הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, נשיא בית הדין הגדול, נתן הרב הראשי הוראה לא לקבור את המנוחה ע"ה, עד שהבן יפקיד את הגט בבית הדין בארה"ב. 

לידי נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו הגיע פסק הדין של בית הדין אגודת הרבנים בארה"ב, אשר קבעו לעכב את קבורת האם על מנת לגרום לבן המעגן להפקיד גט כשר בהקדם וזאת בהתאם להלכה המובאת בשו״ע.

בשעה זו מסע הלוויה נערך בבית הלוויות שמגר להר המנוחות.

עו"ד אורית להב, מנכ"לית עמותת "מבוי סתום": אנחנו שמחות שעוד מקרה עגינות קשה הגיע היום לפתרונו, למרות הנסיבות המצערות. זו הוכחה נוספת לכך שהסנקציות עובדות ושכאשר בתי הדין מוכנים להפעיל לחץ על בעלים מעגנים ניתן לפתור הרבה בעיות.

אבל הסיפור המורבידי וההזוי הזה גם ממחיש את האבסורדיות המהותית בבעיית העגינות וסרבנות הגט. אי אפשר לתת למצב העגום להמשיך ולהתקיים, מצב בו חיי נשים נעצרים, רק בגלל שיש לבעלים את הכוח לעשות כן.
הגיע הזמן שנעבור משיטת הפלסטר לשיטה של ריפוי מלא – מציאת פתרון גורף לבעיית העגינות וסרבנות הגט.

הגאון רבי דוד לאו אישה עגונה הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד