י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קורע לב • צפו

הלווית האברך שטבע: "שיקי מי יחליף אותך. איך עזבת אותנו"

טרגדיה: קהל רב מתושבי העיר בני ברק ליווה לפני שעה קלה למנוחת עולמים את האברך החשוב הרב יהושע הכהן בן פז ז"ל שטבע הלילה בחוף ימה של תל אביב והוא בן 24 בלבד • מסע הלוויה נפתח בפרקי תהילים שנאמרו בהתעוררות עצומה • "אנחנו נמצאים בגזירה נוראה" • צפו בתיעוד

הלווית האברך שטבע: "שיקי מי יחליף אותך. איך עזבת אותנו"
הלווית האברך שטבע צילום: באדיבות המצלם

קהל רב מתושבי בני ברק ליווה למנוחות את האברך הצעיר והחשוב הרב יהושע הכהן בן פז ז"ל, שטבע הלילה בחוף ימה של תל אביב והוא בן 24.

מסע הלוויה יצא מבית הוריו ברחוב בן נריה 2 בשכונת אסם בבני ברק.

מסע הלוויה נפתח בפרקי תהילים שנאמרו בהתעוררות עצומה.

פתח את מסע ההספדים הגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה' שביכה מרורים את הסתלקותו של תלמידו ואמר "לא שייך לדבר, שוקי היה שלימות כולו היה מידות טובות אבל לא על חשבון אף אחד אחר, הכל היה בעמקות והבנת תורה ושמחת חיים שהשרת לידך כל מה שעשית היה בשלמות. השארת חותם עצום. יש לי הכרת הטוב אליך שבאת לייסד את הישיבה היית מייסד עם כל העוצמה".

"אנחנו נמצאים בגזירה נוראה. ר' יהושע גדלת בבית שהוא בית מדרש, בית יראת ה', אי חיית את הבית שלך יום יום שעה ושעה, אתה קרבן ציבור, אוי לנו כי חטאנו".

"תעלה לפני כסא הכבוד ותבקש שיתבטלו כל הגזירות שיתן כח לאלמנה ולילדים שלך ולהורים שלך".

לאחר מכן ספד הסבא הגאון רבי יחזקאל וילנסקי רב בית המדרש תפארת יהושע בבני ברק "עלה המוות בחלוננו בא בארמונותנו, יהושע, שיקי איזה גדלות, איזה עמקות, איזה חשקת התורה היה לך, ועבודת התפילה היה בך".

"זה גזירה איומה אבדה גדולה ועצומה אין לנו מילים אין לנו כבר כוח, כל מקום שהיית חיזקת את חבריך שקיבלנו את הידיעה אתמול בלילה והיום שנמצאת, יהושע קשה עלי פרידתך, מה נעשה יהושע, אנחנו בטוחים שגם מלמעלה תשפיע עלינו קדושה וטהרה, על כל המשפחה והחברים אף אחד לא תופס מה קרה פה".

"יהושע היקר, שיקי תלך בשלום ותמליץ עלינו לטוב בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו".

האח הרב יהודה וילנסקי זעק "שיקי אני זוכר את הדרשה שלך בבר מצווה, אני לא מאמין שאני עומד פה להגיד עליך הספד כל המשפחה יודעים שאתה האח הכי אהוב, איך אני אסתדר בלעדיך, בשאלות בלימוד, תמיד שהגעת הביתה עשית לנו טוב כיבדת את אשתך תמיד, מי יחליף אותך איך עזבת אותנו, אמרת לי בוא לישיבת בין הזמנים בוא נלמד משו".

הרב יהושע הכהן בן פז ז"ל, מובא למנוחות

"אמרתי לי בחודש אלול אני רוצה לעשות מפעל הש"ס הדפים עכשיו בוכים. תמיד פרגנת לכל אחד איך אבא ואמא יסתדרו בלעדיך הם הורידו עליך כריות של דמעות שתוכל לעשות שטייגען אתה קרבן ציבור של עם ישראל תתחנן בעדינו שלא יהיה צרות לעם ישראל, הקב"ה תובע מאיתנו שנתחזק כל הציבור, החברותות, אבא ואמא והאלמנה רחלי, איך אפשר להסתכל לה בעיניים, איך דאגת לילדים אמרת לי אני מוותר על בין הזמנים בכדי לעזור לאשתי".

את הספדו סיים האח בבקשת מחילה מהאח הגדול.

אח נוסף ספד ואמר "שיקי מי היה מאמין שנספיד אותך, היית הכל בשבילנו, כולם יודעים שאתה היית הבן של האבא, זה לא יאומן שאנחנו מספידים אותך, כמו שתמיד היית אומר שאתה כלום ואנחנו הטובים, תמיד שביקשתי היית מגיע בשבילי למסור חבורות בישיבה".

"הקב"ה מנסה אותנו, תבקש מהקב"ה שנעמוד בזה תבקש בשביל אבא ואמא ואשתך".

את מסע ההספדים חתם אביו הגאון רבי אליעזר בן פז שבבכי קורע לב ספד: "דודי ירד לגנו ללקוט שושנים, המכה קשה וכואבת לנו לפני עשרים וחמש שנה קיבלנו ילד בקדושה וזכינו שמרן הרב שך זצ"ל בירך אותך".

"אנחנו מודים לך על המכה הכל כך כואבת, אבל זה מכה של אבא, הוא היה ילד ובחור נפלא ביותר, שקוע בלימוד וכל הזמן התאמץ להיות עוד יותר שקוע, אנחנו מודים לקב"ה וממשיכים להודות שהוא התחתן והקים בית נפלא ומרומם אישה כל כך נפלאה. ריבונו של עולם תן כל לכולנו לעמוד בזה. ואנו מודים שתתן לנו הלאה והלאה".

"מה יהיה עם שני היתומים הקטנים, אנחנו מבקשים ממך מחילה, אם היינו יודעים כמה היינו בוכים כמה היינו צועקים".

לאחר מסע ההספדים והקדיש יצא מסע הלוויה לבית המדרש תפארת יהושע ומשם לירושלים.

יהושע בן פז חוף ים הלוויה מסע הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד