י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
להישאר בתודעה

מי הדליף את התיעוד של ליברמן עם הגר"ש?

התיעוד שחשף אמש עמית סגל ובו נראה אביגדור ליברמן בשנת 2013 במפגש עם הגר"ש אוירבעך כשהוא מבטיח לסייע בחקיקה החרדית, הביא את יענקי פרבר לתהות לגבי הסיבות שהובילו את אנשי 'הפלג' להוציאו דווקא עכשיו 

מי הדליף את התיעוד של ליברמן עם הגר"ש?
דרעי וליברמן צילום: יעקב כהן, פלאש 90

אני מהרהר רבות מאז הפרסום אמש של עמית סגל בחברת החדשות, שבו נשמע ליברמן בתיעוד כשהוא מוכן ומזומן למכור את החוקים עליהם הוא נלחם כיום וכל זאת דווקא לקבוצה היותר קיצונית בחברה החרדית, אם לא מחשיבים את אנשי מאה שערים, מאחר והם אף פעם לא היו חלק ממצביעי המפלגות החרדיות.

איך הגענו למצב שליברמן מוכן למכור הכל בשביל כסא בעירייה לחבר שלו מגבעתיים, מה הבטיח ליאון לליברמן, או איזה טובות הנאה ליברמן לכאורה רוצה מליאון? את התשובה לכך סביר שלעולם לא נקבל.

אך הנקודה המרתקת בעיני היא מדוע דווקא עכשיו אנשי הפלג הירושלמי הוציאו את התיעוד, למה לא לפני חודש או חודשיים? הרי היו מספיק הזדמנויות לפרסם את התיעוד ששופך אור על פרצופו הכפול של ליברמן ומראה שהוא אינו בוחל בשום דרך להכפיש את החברה החרדית, שרק לפני כמה חודשים נהגו עמו כמו במשפחה.

התזה שלי די פשוטה ומעניינת והיא הולכת כך: הרי יש סיכוי גדול שהחרדים יהיו מחוץ לקואליציה אחרי הבחירות, המצב הנתון נראה רע מאד בשביל המפלגות החרדיות, גם אם הם יהיו בקואליציה, זה יהיה כגלגל שלישי או רביעי.

ואז שואלים את עצמם הפלג הירושלמי, "מה אנחנו נעשה, איזה זכות קיום תהיה לנו אם המפלגות החרדיות לא יהיו בקואליציה, את מי נתקוף על חוק הגיוס?" כי אם ש"ס ויהדות התורה בחוץ, לפלג הירושלמי לא תהיה שום דרך לתקוף את המפלגות החרדיות, כי הן אינן חלק מהממשלה, וגם אם יעבירו חוק שסוגרים את כל הישיבות כמו בברית המועצות, הרי שהמפלגות החרדיות והפלג הירושלמי יהיו באותו הסירה.

מה שהביא לכאורה (ניחוש שלי בלבד ללא שום מידע בסיסי) את הפלג הירושלמי לפרסם את ההקלטה עם ליברמן, כדי להחליש אותו ולהביא את המפלגות החרדיות לקואליציה. כל זאת כאמור, כדי שתהיה זכות קיום לפלג הירושלמי, כי אם ש"ס ויהדות התורה יחד עם הפלג הירושלמי בחוץ, הפלג יכול לסגור את הבאסטה, את אף אחד הוא לא יעניין, וכדי להישאר בכותרות, הפלג יעשה הכל כדי להשאיר את החרדים בקואליציה. 

אביגדור ליברמן הרב שמואל אוירבעך הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד