י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא מתייאשות

שדולת הנשים עתרה נגד המופע לגברים בחיפה

לאחר שעיריית חיפה השיבה לשדולת הנשים כי היא מתכננת לקיים את מופע הזמר החסידי לגברים בלבד בעיר, מכיוון שלטענת העירייה "לא מדובר בסוגיה משפטית אל בסוגיה דתית", שדולת הנשים הגישה היום עתירה לבית המשפט נגד קיום המופע

שדולת הנשים עתרה נגד המופע לגברים בחיפה
הופעה, אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש90

שדולת הנשים עתרה לבית המשפט נגד עיריית חיפה, בדרישה שלא לקיים את ההופעה בחיפה לגברים בלבד. העתירה הוגשה לאחר שעיריית חיפה לא נכנעה עד כה לתכתיבים של שדולת הנשים.

אחרי הסערה בהופעת מוטי שטיינמץ וחיים ישראל באמפי בעיר עפולה, תוך הפרדה מלאה בין גברים ונשים, פנו שדולת הנשים לעיריית חיפה נגד הופעה מתוכננת של הזמרים מרדכי בן דוד ומוטי שטיינמץ, מאחר ומדובר בהופעה לגברים בלבד.

אתמול (שלישי), העירייה השיבה לשדולת הנשים כי היא אינה מתכוונת לשנות דבר בתכניתה. "אין מדובר בסוגיה משפטית דווקא אלא יותר בסוגיה ערכית-דתית, בדבר זכותו של הציבור החרדי לחיות על פי תרבותו, אורחות חייו, אמונתו האישית ומצוות הדת" כתב עו"ד יוסי דלל מהמחלקה המשפטית בעירייה חיפה.

"לא יכול להיות חולק כי ציבור זה זכאי, כיתר התושבים החיפאים, לקבלת שירותי תרבות מהעירייה תוך כיבוד אמונתו, אורחות חיים וצרכיו ככל אדם באשר הוא אדם" נכתב בתשובה "לעירייה הפררוגטיבה המלאה לחלק את עוגת התקציב העירונית באופן שוויוני תוך התאמת מדיניות התקצוב והתמיכה עם כלל האוכלוסייה הדרה בתחומה והאוכלוסייה הדתית בפרט".

לאור תשובה זו של עיריית חיפה אתמול, שדולת הנשים הגישו עתירה לבית המשפט נגד קיום ההופעה לגברים בלבד תוך טענה כי מדובר בהדרת נשים ואפלייתן.

"מוזר להיווכח שהעתירה הקנטרנית והמופרכת כביכול בשם הטענה לשוויון, אינה מוגשת כנגד האירועים הרבים שאנו מקיימים לנשים בלבד" אמר ל'בחדרי חרדים' מחזיק תיק תרבות חרדי בעיריית חיפה, חבר המועצה מנחם קפלן. "השימוש בפופוליזם נחות שמתעלם מאורח חייו של ציבור שנוהג לקיים אירועי שירה בהשתתפות הקהל בהתאם לצביונו ודרכו, מסמנים כיוון מדאיג של ניסיון כפייה חילונית בשם ליברליות מזויפת".

שדולת הנשים הפרדה לחרדים הפרדה מגדרית חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד