י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דו"ח התנועה נכתב לא נכון, המשטרה חזרה בה ומחקה את האישומים

נהג קיבל דו"ח תנועה שבו נכתבו עבירות תנועה שונות בסעיף הנסיבות ובסעיף האשמה. עורכת דין אורה צרפתי הגישה בשמו בקשה להישפט והביאה לזיכויו מכל האישומים

דו"ח התנועה נכתב לא נכון, המשטרה חזרה בה ומחקה את האישומים
דוח תנועה צילום: 123 rf

משטרת ישראל מחלקת דו"חות תנועה לנהגים העוברים עבירות תנועה שעלולות לפגוע בביטחונם ובביטחון משתמשים אחרים בדרך. שוטרי משטרת התנועה לא תמיד מחלקים דו"חות מוצדקים ולעיתים טועים ומאשימים נהג בעבירה שלא ביצע. במקרה שבו נהג משוכנע בחפותו, הוא יכול להגיש בקשה להישפט על הדו"ח וכן להגיש בקשה לבטל אותו.

ביטול דו"ח תנועה או המרתו באזהרה, יכול להתאפשר במצבים שונים, כגון: מצב שבו היה פיקוח נפש או צורך בטיפול רפואי בהול, כאשר העבירה נחשבת קלה ואין לנהג רישום קודם, כאשר חלה התיישנות על הדו"ח או כאשר השיקולים למתן הדו"ח היו פסולים.

לפנייה ישירה אל עורכת דין אורה צרפתי לחץ/י כאן

הגשת בקשה להישפט בגין עבירת תנועה במקום לשלם את הדו"ח, לא תמיד מומלצת, שכן הנהג יכול לצאת בנזק גדול יותר מאשר סכום הדו"ח המקורי במידה ויימצא אשם. במקרה שבו הנהג משוכנע בחפותו, עליו להתייעץ עם עורך דין מקצועי לענייני תעבורה, אשר יבדוק את הראיות ואת נסיבות מתן הדו"ח ויבחן את כדאיות הגשת הבקשה.

נהג קיבל דו"ח תנועה שגוי והגיש בקשה להישפט

 אדם נעצר על ידי שוטר בעת שנהג ברכבו, משום שלטענת השוטר הוא הבחין שהנהג איננו חגור בחגורת הבטיחות כפי שמחייב החוק. השוטר החליט לרשום לנהג דו"ח בגין אי חגירת חגורת בטיחות, והנהג לקח את הדו"ח ונסע לביתו.

עם הגיעו הביתה, עיין הנהג בדו"ח שקיבל, אולם לתדהמתו, השוטר רשם בסעיף האשמה עבירת תנועה שלא נאמר לו עליה דבר. השוטר כתב בסעיף האשמה כי הנהג דיבר בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה ברכב, ואילו בעת שנתן את הדו"ח אמר השוטר שהדו"ח ניתן משום שהנהג נסע ללא חגורת בטיחות.

כשהמשיך לעיין בדו"ח, גילה הנהג שבסעיף הנסיבות, שבו אמור השוטר לפרט את נסיבות מתן הדו"ח, רשם השוטר שהנהג נסע ללא חגורת בטיחות, מה שכמובן לא תאם את הכתוב בסעיף האשמה. הנהג לא האמין למראה עיניו וניסה להבין את פשר הדו"ח, אך מעיון חוזר התקשה להבין באיזו עבירה מהשתיים האשים אותו השוטר, ועל מה בעצם הוא קיבל את הדו"ח.

הנהג פנה אל עורכת דין לענייני תעבורה אורה צרפתי וביקש להתייעץ עמה בנוגע לדו"ח המוזר. עורכת הדין הגישה בשם הנהג בקשה להישפט, שכן אולי בבית המשפט תצליח המשטרה להסביר לנהג במה בעצם הוא אשם על פי הדו"ח... לאחר בדיקה מעמיקה של התביעה, החליטה המשטרה לחזור בה מהאישומים נגד הנהג ומחקה את כתב האישום.

עורכת הדין אורה צרפתי היא חוקרת משטרה לשעבר שעוסקת בייצוג נהגים בעבירות תעבורה. הכתבה באדיבות אתר עורכי דין LawGuide.

דוח תנועה משטרת ישראל עו"ד אורה צרפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד