כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
75 שנים להסתלקות

רובשקין לא נח: הגיע להשתטח בקזחסטאן

מאות נהרו לציונו של המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל במלאות 75 שנים להסתלקותו • בין המשתטחים והנואמים בהתוועדות, היה ר' שלום מרדכי רובשקין - האסיר החרדי המפורסם בעולם 

רובשקין לא נח: הגיע להשתטח בקזחסטאן
רובשקין בקבר אביו של הרבי מליובאוויטש צילום: יוסי רוזנבוים

ר' שלום מרדכי רובשקין לא נח, עלה לקבר אביו של הרבי מחב"ד בקזחסטאן.

רובשקין ששהה 8 שנים בכלא האמריקאי ויצא ממנו בנס לאחר חנינה מאת הנשיא דונלד טראמפ, הגיע יחד עם מאות מכל רחבי העולם, שנהרו לקברו של רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, אביו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל - הטמון בקזחסטאן.

מעשרות מדינות ברחבי העולם, נהרו חסידי חב"ד לקזחסטאן, שם טמון הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל, אביו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל - במלאות שבעים וחמש שנים להסתלקותו.

רבי לוי יצחק, שנודע כמקובל בעל תורה עמוקה ומופלאה, נעצר על ידי כוחות הרשע הרוסיים בשל הפצת היהדות. הוא נחקר ועונה ולבסוף נשלח לגלות בקזחסטאן. עם השנים, כוחו נחלק והוא הסתלק לבית עולמו במדינת גלותו, שם גם נטמן בחלקה יהודית קטנה בבית עלמין בקזחסטאן.

במהלך השנים הקפידו חסידים לעלות לקברו ובשנים האחרונות, נרשם גל התעוררות, כשמאות חסידים ורבנים מחב"ד בעולם כולו, מגיעים להתפלל בציון הקדוש השוכן במדינה המוסלמית. באדיבותם של שני אנשי חסד, ר' אבי שאולזון ור' שמואל שטרן, הכנסת האורחים במקום התרחבה משמעותית.

אתמול (רביעי) לאורך יום ההילולא, השתתפו החסידים בשיעורי תורה, בהתוועדויות ובהרצאות, על מתורתו המופלאה של בעל ההילולא, אביו של הרבי.

שלום מרדכי רובשקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד