ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
נכד הגר"ח בירך

גרינברג ומנהל רשת הגנים פתרו בעיית השיבוץ

ההורים בפתח תקווה נושמים לרווחה: ראש העיר ומנהל רשת הגנים נפגשו וסיימו את הסאגה • שנת הלימודים תיפתח כרגיל • חשיפת בחדרי: בפגישה, הביא גרינברג פתרון לתרגיל ציני נוסף שיזמו העסקנים על חשבון ילדי הציבור החרדי

גרינברג ומנהל רשת הגנים פתרו בעיית השיבוץ
מנהלי המוסדות עם גרינברג בסיום הפגישה צילום: באדיבות המצלם

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים', סאגת שיבוץ גני הילדים בעיר פתח תקווה הגיעה אמש (חמישי) לסיומה.

'בחדרי חרדים' חושף, כי בשעות המאוחרות של ליל אמש (חמישי), הגיע ישראל גולומב, מי שמנהל את רשת הגנים הארצית של אגו"י, ללשכתו של ראש העיר רמי גרינברג, והביע את נכונותו להביא לפתרון מיידי של הסאגה שאיימה לתקוע את פתיחת שנת הלימודים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המהלך, יצא אל הפועל בזכות הקשר ההדוק והערוץ הישיר שנוצר בין בית הגר״ח קנייבסקי לראש העיר מאז שהגיע לקבל את ברכתו של שר התורה והעובדה שגרינברגר זוקף הצלחה מרובה לברכתו של שר התורה.

כתוצאה מכך נכנס כזכור גם יו"ר דגל התורה ח"כ גפני לעובי הקורה והוא פועל יחד עם בית הרב לסיוע בפתרון המשברים על מנת לצאת לדרך חדשה זאת לאחר הפגישה הנדירה שהחלה תהליך של בניית אמון בין הצדדים.

כזכור, בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה, כי עסקנים מקומיים שמתיימרים לייצג את דגל התורה בפתח תקווה הערימו קשיים רבים על גורמי המקצוע של עיריית פתח תקווה בשיבוץ מיקומי הגנים, וזאת במטרה ברורה לתקוע את פתיחת שנת הלימודים - כחלק ממאבקם הפוליטי נגד ראש העיר רמי גרינברג.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר פרסום הבדיקה, בה עלו טענות קשות מצד גורמי המקצוע העירוניים על חוסר ענייניות ושימוש ציני בילדי הציבור החרדי מצד אותם עסקנים, החליט ישראל גולומב לנקוט בצעד חריג ולעקוף את העסקונה הפוליטית בעיר, ולכן הגיע גולומב בשעות הלילה המאוחרות ללשכתו של ראש העיר במטרה לסיים את הסאגה במהירות ובענייניות.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי לא רק סוגיה זו נבחנה אמש ע"י כלל הגורמים שהצטרפו לפגישה הלילית בעיריית פתח תקווה. בחדרי חרדים חושף כי ראש העיר פתר אמש במקביל בעיה חמורה שהתגלגלה לאחרונה לפתחו, שוב - מצידם של העסקנים הפוליטיים בעיר.

העסקנים שמתיימרים לייצג את ציבורי בוחרי דגל התורה בפתח תקווה, פעלו בימים האחרונים להביא לסגירתה של עמותת 'מלאכת מחשבת' שהפעילה בעיר במשך שנים ע"י תקציב עירוני - ספריות ומשחקיות לטובת ילדי הציבור החרדי. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המנהלים וחברי העמותה קיבלו הוראה חד משמעית מאותם עסקנים, כי נאסר עליהם להגיש את טפסי המכרז השנתי כדי לזכות בתקציבי העירייה עבור הפעלת הספריות והמשחקיות.

התוצאה המיידית שהתקבלה מהמהלך התמוה היה; עמותת 'מלאכת מחשבת' המעסיקה עשרות עובדים ועובדות חרדיים, תפשוט את הרגל ותשאיר עשרות עובדים ועובדות חרדים שתפעלו את מערך הספריות והמשחקיות ללא מקום עבודה, ללא כספי פנסיה וללא דמי פיצויים. וזאת כאמור מלבד העובדה שמאות ילדי הציבור החרדי יישארו ללא פעילויות של ספריות ומשחקיות.

בשיחה שערך כתב 'בחדרי חרדים' עם עסקן חרדי מקומי המעורה בפרטים, הועלתה בפני בחדרי חרדים השערה מתבקשת, שייתכן ועסקני דגל התורה שבחשו במשך שנים בענייניה הכספיים של העמותה שתוקצבה מכסף עירוני, חוששים מבדיקה של שנים אחורה, ויתכן שזו הסיבה למהלך הפוגעני כל כך בילדי הציבור החרדי - בוחרי המפלגה.

לגופו של ענין, גרינברג יצר אמש פתרון של שני הבעיות יחד: שיבוץ הגנים, ותפעול הספריות והמשחקיות.

המשחקיות והספריות ימשיכו לפעול כרגיל ויעברו לניהול משותף של חברת מקפ"ת בניהולו של הרב אליהו גינת, חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש"ס, ובניהול היחידה לחינוך חרדי בניהולו של הרב אבי פקטר. לצורך כך יותיר גרינברג שני גני ילדים ברחוב המורה אליהו, כשבמקומם יפעלו משחקיות וספריות במתחם שברחוב סלומון 12. שאר שיבוצי הגנים של רשת אגו"י ימשיכו הלאה כמי התכנון המקורי; ברחוב האורים, ברחוב חפץ חיים, וגן אחד ברחוב נוימן.

רמי גרינברג פתח תקווה גני ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד