כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אזעקה באמצע הסעודה

שבת מתוחה: פיגוע, רקטות ורחפן ממולכד

שבת מתוחה: פיגוע דקירה בכפר עזון, שיגור רקטות ושיגור רחפן עם מטען • נתניהו: "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת משטח עזה" • 'בחדרי חרדים' עם פרטי האירועים החריגים שאירעו במהלך השבת

שבת מתוחה: פיגוע, רקטות ורחפן ממולכד
רקטות. אילוסטרציה צילום: פלאש90

בליל שבת בסמוך לשעה 23:30, שעה שרבים מבני העיר עשו את סעודת השבת בביתם, פילחה אזעקה את ישובי עוטף עזה - שדרות, ביישוב איבים ובקיבוץ אור הנר, בעקבות שיגור רקטות מרצועת עזה. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח.

בתגובה, לאחר כשעה תקפו כלי טיס וטנק של צה"ל, מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בהן מוצב ועמדות צבאיות.

בבוקר שבת בסמוך לשעה 11:00, אירע פיגוע דקירה, אב ובנו תושבי אופקים נכנסו לכפר עזון לטיפול שיניים. מחבל כבן 15 ניגש אליהם ולאחר שהבין כי הם ישראלים, דקר אותם. הבן נדקר מספר דקירות בגבו ופונה במצב קשה לבית החולים מאיר, אביו פונה במצב קל.

הפצועים הוצאו על ידי צה"ל סמוך למעבר אליהו, שם השניים קיבלו טיפול רפואי ראשוני ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. נער כבן 17 במצב בינוני עם פצעי דקירה בגופו וגבר כבן 60 במצב קל.

המחבל הדוקר הסגיר את עצמו למנגנונים הביטחוניים הפלסטיניים, וכוחות הביטחון הישראלים פועלים למעצר המחבל.

מקרה שלישי אירע בשבת בצהריים לקראת השעה 13:00, כלי טיס של צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה רחפן אשר חצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. הרחפן הטיל ככל הנראה מטען במרחב גדר המערכת וחזר מיד לשטח הרצועה. אין נפגעים לכוחותינו, נגרם נזק קל לרכב צבאי.

ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו, שהתעדכן על אירועים הביטחוניים, אמר כי "חמאס אחראי לכל תוקפנות היוצאת משטח עזה. כל ניסיון לפגוע באזרחינו או בחיילינו - נענה ויענה בתגובה תקיפה".

יצוין כי במהלך יום שישי אחר הצהריים התקיימו הפרות סדר אלימות במהלכן התקהלו כ-6,200 מפרי סדר במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. הפרות הסדר נשאו אופי אלים במיוחד שכלל השלכת כמות גדולה של מטענים, רימונים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר וכוחות צה"ל.

"ניכרת השחתה של הגדר במספר מוקדים" נמסר מצה"ל. כמו כן, מספר עולה של ניסיונות התקרבות לגדר המערכת. כוחות צה"ל זיהו מספר חשודים שחצו את גדר המערכת בצפון ובדרום רצועת עזה וחזרו מיד לשטח הרצועה. שניים מן החשודים שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה לשטח ישראל, נעצרו על-ידי לוחמי צה"ל ללא נשק והועברו לחקירת כוהב"ט.

רחפן רקטות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד