י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רק בן 20

זהו כתב האישום של המחבל שניסה להסתנן

פעיל הג'יאהד האיסלמי שניסה להסתנן לישראל מעזה, לפני כחודש, הואשם בשורת עבירות שביצע נגד ביטחון המדינה והוא רק בן 20 

זהו כתב האישום של המחבל שניסה להסתנן
מחבל בגבול עזה. אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה ביום חמישי לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פעיל הג'יאהד האיסלמי, המואשם בביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שולי רוטשילד, הנאשם, סמיר אבו סנימה, בן ה-20, הצטרף לארגון הטרור הג'יאהד האיסלמי בשנת 2015, ומאז נטל חלק בפעילות הארגון, במסגרתו השתתף באימונים צבאיים של ירי, צליפה, השתלטות על מוצבים ולימוד קונקרטי על הוצאה לפועל של פעולות טרור כנגד מטרות צבאיות , כגון דחפורים וג'יפים על גדר הגבול עם ישראל. לאחר האימונים, הצטרף הנאשם לחולייה של פעילים שעסקה בשמירה נגד כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה.

כמו כן, השתתף הנאשם בחפירת מנהרה של הג'יהאד, כשני ק"מ מישראל באזור רפיח, במהלכה השתמש במקדחה וחפר באמצעותה את העפר מתוך המנהרה, שנחפרה לכיוון ישראל. בהמשך הנאשם אף העביר יחד עם פעילים נוספים, בטון אל המנהרה.

על פי כתב האישום, בתאריך 12.08.19 בשעות הלילה, הגיע הנאשם לאזור גדר המערכת בגבול ישראל- עזה, כשברשותו סכין, שלושה כדורי קלצ'ניקוב, מכנס צבאי שחור, רעלת פנים וסמל של סראיא אלקודס, קפץ מעל הגדר והחל ללכת רגלית כ-30 מטר מזרחה בתוך שטח ישראל. כוחות צה"ל שהוזנקו למקום עצרו את הנאשם.

כתב האישום מייחס לנאשם שני אישומים בגין ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), אימונים צבאיים אסורים, מתן אמצעים לביצוע פשע, הסתננות מזוינת, ועוד.

הפרקליטות הגישה בקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מסתנן פעיל הג'יאהד האיסלמי כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד