ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצל המאבק על צביון המקום

בדוד המלך: ראש הישיבה והמקובל פתחו את זמן אלול

עשרות אברכים החלו את לימודם בכולל לאברכים מצוינים הממוקם בציונו של דוד המלך • במעמד פתיחת הזמן נשאו דברים: ראש הישיבה הגר"מ צדקה וראש ישיבת המקובלים 'נהר שלום' הגר"ב שמואלי • צפו בגלריה של הצלם יעקב כהן 

בדוד המלך: ראש הישיבה והמקובל פתחו את זמן אלול
פתיחת זמן אלול בציון דוד המלך צילום: יעקב כהן

בשנת 1948 הוקם בית הכנסת הספרדי בהר ציון על ציונו הקדוש של דוד המלך, אשר משמש מאז כמקום תורה ותפילה המיועד בין היתר לקירוב רחוקים, הכנסת אורחים ואמירת פרקי התהילים שחיבר דוד המלך.

במהלך השנים האחרונות מתנהל מאבק על צביונו של המקום הקדוש, ובעוד שזדים מבקשים לטמאו, בהנהלת המקום החליטו על מהלך שיקבע את האחיזה היהודית בציון הקדוש, באמצעות הגדלת כולל האברכים שבמקום.

את הזמן פתחו ראש ישיבת 'פורת יוסף' גאולה הגר"מ צדקה והגר"ב שמואלי, שמסרו מדברותיהם בפני האברכים החשובים. בדבריו עמד מרן ראש הישיבה הגר"מ צדקה, על הזכות ללמוד במקום כה קדוש: "אין ספק שכשלומדים תורה במקום יותר דוש, יש הערכה גדולה לתורה" אמר ושיבח את ראשי הכולל, אשר גדרו גדרות של צניעות בכדי להרבות את הקדושה: "בשמיים שמחים מזה שמחה עצומה, שברוך השם לומדים תורה מתוך טהרה וקדושה במקום קדוש".

הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי  ראש ישיבת 'נהר שלום' שיבח אף הוא את האברכים ודיבר בשבח מנהג 'אמירת תהלים', כפי שנוהגים בכולל בחלק מסדרי היום: "כשאתם נמצאים במקום קדוש כזה וקוראים בערב ראש חודש את כל התהלים, זו זכות גדולה". הגר"ב שמואלי אף העיד כי היה "רואה את מורנו ורבנו ראש הישיבה הגר"י צדקה זצ"ל, שהיה גומר בכל שבת ובכל ערב ראש חודש את התהלים".

הכולל שהוקם בברכתם של גדולי ישראל הינו כולל הלכתי 'אסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא', אשר הוקם מתוך מטרה להגביר חיילים לתורה ולהעמיד מורי הוראות בישראל. בראש הכולל. ראש בית המדרש הינו הרה"ג רבי יצחק שמואלי ללימוד אורח חיים עומד הרה"ג רבי גבריאל גרביאן, במקום לומדים מידי יום עשרות אברכים מצוינים, השוקדים על תלמודם.

בכולל נערכים מבחנים חודשיים אשר נועדו לחדד את האברכים לקראת מבחני הרבנות, כשבמקביל נמסרים במקום שיעורים בהלכה ושיחות מוסר, ועתה לקראת תחילת זמן אלול, החליטו ראשי הכולל על הגדלת הכולל אשר מכיל כיום עשרות אברכים.

קבר דוד המלך הרב משה צדקה הרב בניהו שמואלי זמן אלול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד