י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בשורה מרנינה

שלושה שבועות לאחר פיגוע הדריסה, נחום שב להכרה מלאה

חסדי השם כי לא תמנו. שלושה שבועות לאחר שנפצע קשות בפיגוע הדריסה שהתרחש סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון, נחום אלימלך רפאל בן רבקה זהבה, שב להכרה מלאה בבית החולים | "נחום הגיע כשהוא במצב אנוש, עם מינימום תגובה, והרופאים בסיוע התפילות הצילו את חייו"

שלושה שבועות לאחר פיגוע הדריסה, נחום שב להכרה מלאה
חדר ניתוח. אילוסטרציה צילום: unsplash

נחום נביס בן ה-17 שנפצע באורח קשה בפיגוע דריסה סמוך לאלעזר בגוש עציון, שב להכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו, כך נמסר מבית החולים הדסה עין כרם שם הוא מאושפז.

בעקבות השיפור במצבו הרפואי של נחום, בכך שהוא מבצע פקודות ומתאושש לאט לאט, הוא הועבר היום (שני) מהיחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי למחלקת אשפוז רגילה.

לפני שבוע ביום ראשון שעבר, אחותו נעם נביס בת ה-20, שוחררה מבית החולים הדסה עין כרם, וביקשה כי יתפללו על אחיה שעדיין מטופל בבית החולים. "אני מודה לכל עם ישראל. בכל מה שעברתי מאז הפיגוע אני מוקפת בשליחים טובים ואני עטופה בעזרה וזה לא מובן מאליו להגיע ליום הזה שאני משתחררת" אמרה נעם.

כזכור, האח והאחות היו בדרכם לתחנת האוטובוס בכביש 60 סמוך ליישוב אלעזר בו הם מתגוררים, רגעים לפני שהגיעו לתחנה - מחבל דהר לעברם עם רכב גנוב ודרס אותם. שוטר מגזרת חברון שחלף במקום עם רכבו הפרטי, ירה למוות במחבל.

בתיעוד מצלמת הרכב של השוטר, נראה רכב המחבל נוסע בפראות על הכביש, פוגע בנחום ואחותו נעם, ומתהפך לתוך התעלה שמאחורי תחנת האוטובוס. "יצאתי מהבית למשמרת, וכשהגעתי לצומת הבחנתי ברכב שפונה ימינה כדי לפגוע בטרמפיסטים. אחד מהם עף באוויר. ראיתי את הרכב הפוך, והנהג ניסה לצאת מהחלון בזמן שהחזיק חפץ, מיד נטרלתי אותו וניגשתי לטפל בפצועים" סיפר השוטר.

המחבל הוא עלאא הרימי, בן 26. המחבל מזוהה עם ארגוני הטרור פתח והג'יהאד האיסלאמי ובין השנים 2014-2015 ריצה עונש מאסר. הרכב בו ביצע את הפיגוע, בעל לוחית זיהוי ישראלית, הוא רכב גנוב.

נחום בן ה-17 פונה להדסה ביום הפיגוע כשהוא במצב אנוש, עם פגיעת ראש חמורה. הוא נותח מיידית על ידי הנוירוכירורג ד״ר סמואל מוסקוביצ’י והמרדים ד"ר אבו-ג'אריס תאמר, בניתוח מורכב שהציל את חייו. בבית החולים מציינים כי מדובר בניתוח שפשוט עשה את ההבדל בין חיים למוות. "נחום הגיע כשהוא במצב אנוש, עם מינימום תגובה, והרופאים בסיוע התפילות הצילו את חייו".

משפחתו השוהה לצידו כל העת מבקשת להמשיך ולהתפלל להחלמתו - נחום אלימלך רפאל בן זהבה רבקה - ולהמנע מביקורים, שכן עודנו חלש וזקוק למנוחה ולטיפולים נוספים.

נחום ונועם נביס פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד