י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאחורי הקלעים בשמחת גור

לייבל'ה נערך במרץ רב לצלם ביום הבחירות

מהדורת טרום בחירות סוערת במיוחד; לייבל'ה נערך במלוא המרץ לצלם את האדמו"רים הרבים בשעת הצבעתם. והשבוע: הדרמה שנחתה על לייבל'ה עת ביקר בזירת החתונה בגור; העיתונאי החרדי שספג אגרוף מאיימן עודה וחבר הכנסת החרדי שיודע רק אידיש ועברית - אך לא חושש להתראיין בכל השפות • צפו

לייבל'ה נערך במרץ רב לצלם ביום הבחירות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה נערך לקרב המצלמות הגדול בקלפיות שיפתחו בשבוע הבא, לצורך כך הוא הצטייד בתג זיהוי כמפקח טוהר הבחירות לכנסת ה - 22.

בכוונת לייבל'ה לצלם ולתעד את האדמו"רים וגדולי ישראל מאחורי הפרגוד, שהרי תמיד הצלמים לוכדים אותם שולפים את האות, הפעם לייבל'ה לקח את התפקיד על עצמו והרי התג לפניכם.

השבוע הגיע לייבל'ה לחצר הקודש גור, בלילה שלפני שמחת כלולות נכד הרבי מגור. לייבל'ה נדהם מהעוצמה של החסידות הגדולה בישראל ועלה לטפס למרומי הפרנצ'ע ה-26. לייבל'ה נעל נעלי בית של 'טבע נאות' כדרכו בקודש לצד שלייקעס ללא כובע וטיפס יחד עם בחור חסידי על הפרנצע'ס הגבוהים ביותר בהיסטוריה החסידית, תוך כדי שהוא מביא תיעודים מכל הזוויות כפי שהתפרסמו בכתבות של משה ויסברג ב'בחדרי' ותועדו במצלמת 'סוני' פשוטה שהרי אי אפשר לצלם בכלים מתקדמים.

השמועה על בואו של לייבל'ה לגור עשתה לה כנפיים גם בחצות הלילה, וחיש מהר הגיע למקום הפעיל הגוראי ישראל אקרמן יחד עם צוות הבחורים שבראשותו, הבחורים טענו ששמעו שכתב 'הארץ' אהרן רבינוביץ הגיע והתכוננו לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב. לייבל'ה רעד על נפשו ולא עזרו כל הסבריו שהוא לא אהרן רבינוביץ עד שתפס את רגליו וברח מהר לחדר המיון הקדמי הממוקם בפאתי בית המדרש שאודותיו עוד ידובר רבות וזה דבר שאין בנמצא באף חסידות.  

ביום החתונה, לייבל'ה הגיע לחופה לראות את האלפים מבניין סמוך ולא האמין למראה עיניו, שמאחורי הרבי ניצב בגודל טבעי ראש העיר של ירושלים משה ליאון שעד לפני כחצי שנה היה מוקצה בגור וכעת הוא ממש היה בפרונט של המצלמות של הצלמים בכל הזוויות.

לייבל'ה גם ראה את שלמה קרלנשטיין המנהל של ישיבות 'חברון', 'תורת זאב', 'קרית מל'ך, 'חכמי לובלין' וגם גור כשהוא מיטיב את הקנייטש הנצחי. לצידו ראה את הג'ינג'ים של בני ברק ישראל לייזר ויוסי צימט. 

לייבל'ה היה בכוננות כל החופה לקראת ההכרזה על הבחירות הקרבות בכדי לנצל את המעמד בפני רבבות החסידים שגדשו את המקום, אמהמה, לבסוף התקבלה החלטה בצמרת שהיות ונמצאים אדמו"רים אחרים זה לא המקום להכריז, לבסוף ההרכזה הגיעה רק ברביעי אחרי מנחה. על הדרך לייבל'ה ראה את ריקוד המשמחים, כשהפעם כבר הצטרפו גם ילדי החסידות שבראשם בבצ'יק ג'וניור מככב בראש צוות הרקדנים. 

בעוד איימן עודה ניסה להיות אוריך וטופז ולנסות לצלם את ראש הממשלה, דווקא לייבל'ה היה מאוד נרגש מהאירוע, שכן עודה היה נראה בלחץ מטורף וזה בעצם היה השבוע של לייבל'ה. לייבל'ה שידוע כחובב מצלמות מושבע, עקב בדריכות אחרי פולמוס המצלמות הפוליטי שהסעיר את המדינה. לייבל'ה לא פספס אף פריט מידע בנושא. הוא ראה את חבר הכנסת איימן עודה מצלם את נתניהו מול הפרצוף רגע אחרי נאומו של ראש הממשלה בכנסת.

כמה דקות אחר כך, כשלייבל'ה חשב שהמהומה הסתיימה. התברר לו שהיא רק התחילה. העיתונאי יצחק פלדמן - האיש וההומור - עמד בדיוק ליד מסדרון הקפה הסמוך לוועדת הבחירות. עודה שיצא ממליאת הכנסת שהתקיימה באודיטוריום לא ידע על מי הוא נופל. פלדמן שהבחין בעודה חוזר מהקרב מול ביבי, רץ לעברו כשבידו מצלמה. הוא הצמיד אותה לפרצופו של עודה שקיבל את ההטרלה בהומור ובחן. עודה התכוון לטפוח על כתפו של פלדמן בחיבה, אבל בדרך לא דרך יצא לו אגרוף אל תוך הבטן של פלדמן. לייבל'ה מתפלל להחלמתו של פלדמן במהירות האפשרית לקראת מוספי החג הקרב ובא.

לייבל'ה יצא גם לבדוק את המטות והגיע למטה איוש קלפיות של אגודת ישראל שם ראה את יעקב רוזן האיש והלונה פארק, את הרשי קניג הקמב"ץ, את המוח איציק פיליפ, ומשה שלזינגר מביתר. 

בחדר הסמוך, ראה את האסטרטג של אגודה שמוביל כבר כמה מערכות בחירות - יוסי צלניקר, יושב עם הטלפון ולא שם לב תמונה. זה המקום להגיד שאפו על הסרטונים ובפרט להשיג ילדים לסרטונים והפתעות רבות עוד בדרך. 

ובירושלים שעות לפני פתיחת המטה, ראה לייבל'ה את המנהל של המטה הראשי, העסקן יענקי ברגר, יחד עם יצחק גולדקנופף. השניים סגרו כמה פרטים אחרונים וחשובים בהחלט. 

בין לבין קפץ לייבל'ה לקרית ויז'ניץ, שם ראה את ח"כ לשעבר מנחם לייזר מוזס ממשיך לספר סיפורי צדיקים בחסידות והפעם בהילולת האדמו"ר בעל ה'דמשק אליעזר' זצ"ל.  

ואילו את ח"כ איכלר ראה ליייבל'ה מתראיין בכל כלי התקשורת ובכל שפה. מתברר שאייכלר בקי אך רק בעברית וביידיש אך מייצג את החרדים בכל הרשתות מהרוסים ועד האמריקאים.

על הקשר האמיץ וההערצה החברית רבת שנים בין הראיס הירושלמי ליו"ר ארגון החסד ואיש העסקים הגוראי ישראל צישינסקי לייבל'ה יודע לא מהיום. זה לא סוד שבכל מערכת הבחירות ואף ברגעים שקדמו לה הוא הלך איתו באש ובמים כשהוא אף פרסם תמיכה פומבית במועמד.

אך עד כדי כך לא ציפה לייבלה ומשתתפי הטקס, כשליאון ניצל את ההזדמנות ובחר לחשוף ברבים את הקשר ביניהם ואת האהבה וההערצה שלו לצישינסקי, כפי ששיתף בנאומו: "אני מדבר עם ישראל בשעות הקטנות של הלילה. כעת זה עוד מוקדם בשביל השעות שלנו. אני מעריך אותו באופן יוצא מן הכלל. הוא לא ידיד. הוא חבר אמיתי. כולו לב אחד גדול שדואג לזולת, דואג לתושבים ודואג גם לראש העיר. מגיע לו את כל הטוב שבעולם". לייבל'ה הוזמן ויצא נפעם מהנאום ומהאירוע כולו. כך זה נראה בתיעוד.

לייבל'ה ראה השבוע עיצוב מיוחד. דגם ענק של ארון הקודש בהיכל הגדול - היכל רוזנברג בקרית צאנז נתניה נבנה הערב בארה"ב בחתונת בן הנגיד ר' מתתי רוזנברג ונכד הנגיד הגדול לבית צאנז ר' מעכל רוזנברג ממונטריאול ע"י רשת מוסדות צאנז בארץ ובעולם.

לייבל'ה היה מוכרח לקפוץ השבוע לגיחה קצרה לארה"ב להשתתף בשמחת האירוסין לבת הנגיד של פארקוויל רבי יעקב וואלקין בנו אהובו של המשגיח הישיש הגר"ח וואלקין. בשמחת האירוסין השתתפו כל המי ומי, כשללייבל'ה נודע שבפארקוויל כבר נערכים לשמחת החתונה ההיסטורית בראשות הסבא המשגיח שליט"א שצפוי לעזוב את צאן מרעיתו בארץ הקודש בכדי להשתתף בשמחה הגדולה בי"ב כסלו, לייבל'ה כבר רכש כרטיס טיסה בקונקשן. 

מיד לאחר מכן, הגיעה חתונה לבנו של המיליונר - הנגיד יידל מנדל, שחיתן את בנו "לפי התקנות" באולמי קונטיננטל בויליאמסבורג והפעם ללא משיכת מפות. מי שנצפה בפתח האולם וליד החופה היה הגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה' מידידי בית מנדל. לייבל'ה ראה את ראש הישיבה יחד עם השלייקעס הנצחיים כמו שרק לייבל'ה אוהב.  

בהמשך החתונה הופיעו מלא מלא זמרים, ממרדכי בן דוד, ליפא שמלצר, פינקי ובר, שמילי אונגר ושרוליק ורצברגר ומקהלת 'שירה' והכל כמובן לפי התקנות ובהשתתפות אלפים רבים. לייבל'ה עם טעימה מהחתונה. 

בשבע ברכות ראה לייבל'ה את הנגיד הצעיר המקורב למנדל אבי הבת אברמי זופניק מתברך מהאדמו"ר מהר"א מסאטמר, זופניק שהינו חסיד מהרי"י, נזכר תוך כדי בתקרית המפות שהייתה בפעם הקודמת עליה דיווח לייבל'ה בהרחבה. 

ומשם לייבל'ה המשיך לסיור בבורו פארק ובשדרה ה-13 ראה את מרמורשטיין מסערט ויז'ניץ ו'עלה', קונה כמה בגדים לחג לבני ביתו, שלא יגידו אחר כך שחוזר מארה"ב בלי כלום. 

לייבל'ה המשיך לשדרה ה-14 לתפוס מנין בבעלזא, שם פגש אורח חשוב מהארץ העסקן אהרל'ה פריד שמחזיק את כל בית הרבי מבעלזא על כפות ידיו. אהרל'ה נצפה משוחח עם הנגיד ר' נחום סנדרס. 

לאחר שלא הספיק 'שחרית', רץ לבית כנסת של מונקאטש שם מתפלים עד מאוחר והופה לייבל'ה פגש את ברוך הימל מ'רפואה וחיים' שבא לבדוק את מצב הגבירים לפני החגים. 

ואי אפשר בלי שחרית בסאסוב בורו פארק שם ראה את הזמר הצעיר שומי ורצברגר שהגיע למסע ארוך ומפרך בליווי שלטים. 

בערב הגיע לייבל'ה לחתונה של משפחת הנגיד וולף זיכרמן, שם פגש ביו"ר של 'בולטון פוטנציאל' אברהם איסר בריסק שניתח לאחר החסידים אחד לאחד מה יהיה בבחירות, למרות שלא לקחו את הקמפיין במשרד מפאת עומס החגים. 

בצד אחר של האולם ראה לייבל'ה את ארל'ה סמט מחסידות 'תולדות אהרן' שלא מפספס אף אירוע של משפחת זיכרמן. 

ובחתונה אחרת של הצלם הערשי רובינשטיין, ראה לייבל'ה את הצלם אברמי ברגר בריקוד שלא ראיתם עם הרה"ח זלמי גולדשטיין. 

לייבל'ה שיצא לרוסיה אבל לא עם ביבי, פגש ליד קניון afimall בזוג שהיה נראה מוכר, מבט נוסף מתחת לג'ינס ולמשקפי השמש גילה את הזמר חיים ישראל עם המעבד ישראל סוסנה, השניים יצאו לשוטטות קצרה אחרי שהופיעו אמש בחתונת הענק שנערכה לבנו של המליארדר לב לבייב ושעות ספורות לפני שיופיעו בשמחת השבע ברכות שתיערך הערב ע"י הגר"ב לאזאר רבה של רוסיה לאוליגרכים הרוסיים ובהשתתפות הנשיא פוטין.

לייבל'ה מדווח על רפאל וואהל ממנהלי הקמפיינים המובילים של חברת צ'רידי וחסיד תולדות אברהם יצחק בפני עצמו לרגל מעברו לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ארצות הברית.
במסיבת הפרידה שערך עבורו מנכ"ל חברת צ'רידי שי צ'רבינסקי בישר המנכל כי וואהל ימשיך לנהל  עבור החברה קמפיינים בתפוח הגדול. 

ובטיסה ללוס אנגל'ס לא היה אפשר לפספס את הברית לבנו של מחזיק התורה והחסד הנגיד עקיבא נורולה שהכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו. הסנדק: רבה הראשי של מערב קליפורניה הרב משה נורולה. 

בטיסה חזור ראה לייבל'ה את אמן הרגש שטיינמץ שהגיע לניו יורק לאחר שקיבל 'שיריים' מהרבי בשבת, כאות הוקרה שקידש שם שמים ברבים בכל הליכותיו והופעותיו. שטיינמץ הגיע להופיע בכמה חתונות בברוקלין.  

ומי שהגיע  לארץ מארה"ב לחתונת קוסוב-ויז'ניץ ולשהות עד אחרי החגים, הוא הצלם שלומי קרויס המכונה "ארי ק," מי שסייע לו למצוא דירה ולהשתקע הוא מנהל מערכת 'די וואך' בישראל, על הדרך לייבל'ה ראה אותו עומד בגאולה ממתין לאוטובוס להגיע לחתונה. 

וקצת חדשות מענף האופנה: ברכות לידידו היקר של לייבל'ה דודי שפריי, לרגל מינויו למנהל בגיר 55 בני ברק. לייבל'ה שולח בהצלחה ומסור שהשלייקעס נמתחים היטב. 

לייבל'ה כל חייו הסתפק מה יקרה לכשיתקע עם פנצ'ר, תמיד לייבל'ה חלם לחייג ל'ידידים' עד שהוא שמע על 'חברים' ארגון חדש ממומן ויעיל ולייבל'ה שנתקע בבית שמש בלי מפתח לרכב של החבר שלו - נענה בדקה. השבוע הם חנכו את הארגון במשרד המנכ"ל ישראל ענדען. לייבל'ה מאחל הצלחה. 

ומכאן לשורת שמחות שתקפה את לייבל'ה דווקא בחודש אלול, לייבל'ה שכבר רגיל מהיותו בחור בישיבה לא ללכת לשמחות וחתונות בחודש הרחמים והסליחות, לא עמד בעומס ונכנע, מה לעשות שצריך אז הולכים. 

לייבל'ה הגיע לאולמי ארמונות חן בבני ברק לחתונת בת זקוניו של ר' חיים גשטטנר מעורכי 'המודיע', לייבל'ה נתקל בכניסה בשלט וראה גם חתונה של בן ר' דוד נחמן רוטנר. כשיצא בירר מה מדובר וגילה כי מדובר ברוטנר שעובד ב'המבשר' שחיתן גם את בן הזקונים וכך התחתנו באותו בניין גם 'המודיע' וגם 'המבשר'.

לייבל'ה שרוקד על כל החתונות בגור, לא יכל שלא לפספס את השבע ברכות לבנו של הנגיד החסידי ר' יענקל מנדלסון הגוראי, שם ראה את מנכ"ל מוסדות 'תפארת בבא סאלי' גואל ועקנין, חוגג עם הרב הנגיד פנחס ירט מבורו פארק. 

גם למאה שערים קפץ לייבל'ה השבוע, שם ראה את הזמר ארל'ה סמט חוגג את היותו סבא לראשונה בעת פדיון הבן לנכדו הבכור. הכהן הפודה היה כמובן הרבי מתולדות אברהם יצחק וארל'ה עצמו חילק לחיים מהיין ששתה הרבי. 

והשבוע התקיימה שמחת בר המצווה לאיש העסקים אביעד ימיני מבעלי קבוצת יעד יזמות, השמחה נערכה באולמי 'רויאל' בבני ברק, שם כיבדו בנוכחותם רבנים, פולטיקאים, אישי ציבור ואנשי תקשורת.

ברכת מזל טוב לזאבי וקסברגר מנהל מחלקת ספרי תורה מהודרים ברשת מלכות וקסברגר, לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

מזל טוב לר' אהרן לוסטיג משב"ק האדמו"ר מלעלוב לרגל שמחת הבר מצוה לנכדו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לר' הערש מיכל הלר הקמב"ץ של חסידות תולדות אהרן, לרגל נישואי בנו ביום רביעי הקרוב באולמי עסטרייכר בבית שמש.

וברכת מזל טוב לראש מועצת טלזסטון יצחק רביץ ורעייתו הגב׳ רבקה רביץ ראש הסגל בבית הנשיא לרגל הולדת בנם בשעה טובה. מספר 12 בלעה"ר. לייבל'ה יודע לספר כי הלידה הייתה בהדסה עין כרם ולראשונה יש לרביץ בן שהורתו ולידתו בקרית יערים. אמהמה, חברי 'יהדות התורה' הגיעו ביום ראשון לטלז סטון כדי לפתוח את המטה בלי ראש המועצה שתוך כדי ביקור אצל הרבי מאשלג (בלי המחשב) קיבלו הודעה על הלידה. 

ויממה קודם התבשר לייבל'ה על הולדת הבן לחיים אילוז העורך הראשי של אתר 'כיכר השבת' לייבל'ה שולח מזל טוב לרגל התרחבות המשפחה וקהילת אבי עזרי המעטירה במרכז העיר. 

וביום שישי בבוקר בירושלים ראה לייבל'ה בסעודת מצווה לרגל הכנסת בנו של מוטי בורנשטיין, עוזרו הנאמן של ח"כ גדעון סער שנחשף לראשונה בלייבל'ה, אחר שמוטי הכניס את בן אריה בבריתו של אברהם אבינו אצל האדמו"ר מגור ישבו לסעודה וסער קיבל לחיים מהמנכ"ל של הבית מדרש הסב המאושר ר' יונתן בורנשטיין.

ברכת מזל טוב למוטי קרויזר מבעלי 'המסעדה' בשכונת בית ישראל בירושלים, לרגל שמחת נישואי בנו דניאל בשעה טובה, שמחת הנישואין תיערך הערב באולמי ארמונות פרידמן בב"ב.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן יענקי דסקל מחסידות ויז'ניץ לרגל נישואי בתו בשעה טובה.

מזל טוב לעזרא שור חבר מועצת עיריית אשדוד ואיש חסידות פיטסבורג, לרגל שמחת נישואי בן זקוניו בשעה טובה שנערכה באולמי היכלי מלכות בלילה שבין רביעי לחמישי לייבל'ה קפץ ואיחל מזל טוב.

ולסיום מזל טוב לקלידן אליעזר אירנשטיין להולדת הבן בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית חתונת גור איימן עודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד