י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקדים

מחבלים שילמו מכיסם פיצויים על זריקת אבנים

מקרה תקדימי של תשלום פיצויים לנפגעי עבירה בעקבות זריקת אבנים: שלוש נשים שנקלעו למארב אבנים סמוך לכפר סינג'יל קיבלו פיצויים מהמחבלים

מחבלים שילמו מכיסם פיצויים על זריקת אבנים
הפרות סדר על ידי ערבים. אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שלוש נשים שנפגעו מזריקת אבנים סמוך לכפר סינג'יל בבנימין לפני כשנתיים וחצי קיבלו לאחרונה פיצויים כספיים מהמחבלים. מדובר במהלך תקדימי של שילוב נפגעי העבירה במשפט פלילי של זריקת אבנים, וחיוב המחבלים בתשלום פיצויים כספיים לנפגעות.

הפיגוע התרחש לפני כשנתיים וחצי, בעת שהתקיימה בכפר סינג'יל הפגנת הזדהות עם האסירים שובתי הרעב בבתי הכלא הישראליים. במסגרת ההפגנה רצו המחבלים להשתתף בעימותים מול כוחות הביטחון, והושלכו אבנים על כלי רכב ישראלים שחלפו על ידם.

מכתב האישום עולה אודות האשמים כי "כשהגיעו לקטע בכביש 60 הבחינו בהפרת סדר המונית אשר במסגרתה זרקו המתפרעים אבנים לעבר רכבים ישראלים שנסעו בכביש 60. או אז הצטרפו שלושת המחבלים להפרת הסדר ההמונית, במהלכה זרקו אבנים לעבר רכבים ישראליים במהלך נסיעתם".

שלושת המחבלים הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירת זריקת חפצים לעבר כלי תחבורה נוסע, ונגזרו עליהם עונשי מאסר בפועל ותשלום פיצויים כספיים לנפגעות. כאמור, לאחרונה קיבלו הנפגעות את תשלום הפיצויים בפועל.

תמר ניזרי, שהיא ובנותיה נפגעו מזריקת האבנים, תיארה את הפיגוע "לא נוכל לשכוח את אותו צהרי שישי, את ההתרגשות והשמחה בתחילת הנסיעה לים, את הילדות שכבר מוכנות ברכב עם בגדי הים ושקיות החטיפים, כשכל זה נקטע בבום הולם ובזכוכיות מתנפצות כאשר מחבלים ערבים מקיפים אותנו משמאל ומלמעלה ומטיחים ברכב סלעים ואבנים".

לדבריה "אני לא יודעת איך הצלחתי להמשיך בנסיעה בקור רוח ולצאת ממארב האבנים, אני חושבת שנכנסתי למצב הישרדות. הפצעים של בת התשע שעליה התנפץ החלון נרפאו תוך ימים ספורים אבל החרדות עדיין פוקדות אותה בלילות, בנסיעות וכל אימת שישנם ערבים בסביבה. 'אמא, ניסע דרך סינג'יל היום?' זו השאלה שנשאלת בתחילת כל נסיעה.

כשאנחנו יודעים שאירועים כאלה לא עוברים ללא תגובה, ושהמחבלים משלמים מחיר, ומחויבים לפצות את הנפגעים, מתחזקת התקווה שכבודנו כפרטים, כמשפחה וכאומה עשוי לחזור אלינו ושיכולת ההרתעה שלנו כעם תתחזק. אנו מעריכים ומודים לארגון חננו ששומרים על כבוד צלם האנוש של תושבי יהודה ושומרון", סיכמה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את המשפחות במיצוי זכויותיהם כנפגעי עבירה מסר "יש חשיבות עצומה למעורבות נפגעי עבירה בכל תיק שמתנהל נגד מחבלים. מעורבותם של נפגעי עבירה מביאה להחמרה מידית בענישה של המחבלים, לרבות במקרים של פיגועי אבנים. בנוסף לכך יש חשיבות ומסר חזק בכך שהמחבלים נאלצים לשלם מכיסם לפיצוי המותקפים בהם פגעו או רצו לפגוע.

אנו רואים את ההשפעה הרבה שיש לענישה בהרתעת מחבלים פוטנציאלים, ואנו מבינים שאנו עדיין בתחילת הדרך. המטרה לבסוף שמחבל שיוצא חי לאחר זריקת אבנים על רכב או כל פיגוע אחר יהיה צפוי לשנות מאסר רבות ביותר ולתשלום קנסות ופיצויים מכיסו הפרטי".

יידוי אבנים פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד