ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דיווח בארה"ב

המודיעין הישראלי ריגל אחרי טראמפ ויועציו

חשיפה יוצאת דופן היום באתר 'פוליטיקו' האמריקאי: על פי בכירים בוושינגטון, הממשל האמריקני גילה כי ישראל ביצעה מעקבים באמצעות טכנולוגיות באזור הבית הלבן, כשעל הכוונת היו הנשיא טראמפ ומקורביו • בניגוד למקרי עבר, הממשל בוושינגטון לא נקט כל צעד ענישה כלפי ישראל • לשכת רוה"מ: "שקר מוחלט"

המודיעין הישראלי ריגל אחרי טראמפ ויועציו
נתניהו וטראמפ צילום: רויטרס

האתר האמריקאי פוליטיקו מדווח היום, כי ממשלת ארה"ב קבעה, כי בשנתיים האחרונות ישראל עומדת ככל הנראה מאחורי ריגול נגד בכירים בממשל באמצעות מכשירי מעקב סלולריים שנמצאו בסמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים ברחבי וושינגטון הבירה, כך על פי שלושה בכירים אמריקאים לשעבר בעלי ידע בנושא.

בניגוד לרוב המקרים האחרים שבהם התגלה ריגול זר על אדמת ארה"ב - כדוגמת תפיסתו של יונתן פולארד בריגול למען ישראל באמצע שנות ה-80 - ממשל טראמפ לא נזף בממשלת ישראל בעקבות הגילויים, ולא היו השלכות על התנהגותה של ישראל, כך אמר אחד הגורמים לשעבר.

על פי הדיווח באתר 'פוליטיקו', מכשירי המעקב המיניאטוריים, המכונים בשם "StingRays", עוקבים אחר טלפונים סלולריים, הם יודעים את מיקומם והמידע שבתוך המכשירים ובשל כך הם נקראים "לוכדי זהות מנויים", מכשירים אלו מומחים לקלוט את תוכן השיחות ואת השימוש בנתונים.

ככל הנראה, המכשירים נועדו לרגל אחר הנשיא דונלד טראמפ, כך אמר אחד הפקידים לשעבר, כמו כן תפקידם היה לרגל אחר עוזריו הבכירים ומקורביו של הנשיא - אם כי לא ברור אם המאמצים הישראלים הצליחו.

הנשיא טראמפ נחשב רשלן בשמירה על פרוטוקולי הביטחון של הבית הלבן. אתר 'פוליטיקו' דיווח במאי 2018 כי הנשיא השתמש לא פעם בטלפון סלולרי לא מאובטח מספיק כדי להתקשר עם חברים ואנשי סוד.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח בהמשך - באוקטובר 2018, כי מרגלים מטעם סין מקשיבים לעתים קרובות לשיחות הטלפון הנייד של טראמפ, דבר שהוכחש על ידי הנשיא טראמפ.

מלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה לדברים: "שקר מוחלט. קיימת התחייבות רבת שנים והנחייה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארה"ב. ההנחייה הזו מיושמת באופן מוחלט ללא יוצא מן הכלל".

ריגול וושינגטון המוסד הבית הלבן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד