י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בתנאים מיוחדים

מצב חירום בישיבת הדגל: מאצ'ינג בזק עוד לפני ראש השנה

הישיבה הגדולה בתבל - ישיבת מיר נערכת לקמפיין גיוס המונים שיערך ממש בערב ראש השנה בארצות הברית בלבד • מה הביא את הנהלת הישיבה לחרוג מהעמדה העקרונית • מי הגביר שהבטיח הכפלה ולמה הקמפיין לא נערך בארץ? • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

מצב חירום בישיבת הדגל: מאצ'ינג בזק עוד לפני ראש השנה
היכל ישיבת מיר צילום: שוקי לרר

לאחר התלבטויות והתייעצויות, החליטו ראשי ישיבת מיר על קמפיין גיוס המונים בשיטת מאצ'ינג שייערך למען הישיבה. למי שבקיא בניואנסים, מדובר במהלך לא סטנדרטי היות והוא נוגד את העמדה העקרונית של מיר שנמנעה עד כה מהתרמה בשיטת גיוס המונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מה שהוביל להחלטה, זו מצוקה אליה נקלעה הישיבה בחודשים האחרונים, שמונעת ממנה לשלם משכורות ומלגות לאברכים.

ראשי הישיבה נקלעו לדילמה לא פשוטה. מחד, נוצר בור בן כמה מיליונים שמחייב גיוס חירום. מאידך, הישיבה נמנעה עד כה מקמפיין מאצ'ינג. חשש נוסף שהועלה היה שקמפיין כזה יגרע מהתרומות השוטפות לישיבה.

לאחר דיונים רבים הוחלט כי יש לכסות את הבור שנוצר באופן מיידי, זאת כדי להצליח להעביר לאברכים את המלגות שלא הועברו להם עוד לפני החגים ובתוספת מענק מיוחד לחגים.

בהמשך לכך הוחלט לקיים את המאצ'ינג בשבוע שלפני ראש השנה, כשהמטרה היא כאמור לגייס את הסכום שנדרש כדי להעביר את הכסף לאברכים עוד לפני יום כיפור בתוספת מענק חג.

את החשש מפני פגיעה במערך התרומות הקבוע נטרלה חברת קוזמאצ' שמבצעת את הקמפיין, שבנתה את דף התרומות כך שלא מתאפשר לתרום מבלי להצהיר כי התרומה אינה חלק מהתרומה קבועה לישיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בכינוס השקה לקמפיין שהתקיים באולמי Bell Works השתתף הנגיד ראלף הרצקא, שהבטיח שהוא, יחד עם מספר נגידים נוספים, יכפילו את כל התרומות שיאספו בקמפיין.

הנגיד, מגדולי התורמים של הישיבה, התחייב שההכפלה לא תהיה על חשבון התרומות הקבועות של הישיבה אלא מדובר בכספים חדשים לגמרי מעבר לתרומות הקבועות. הודעתו של הנגיד מסירה את החשש מפני פגיעה במערך התרומות הקיים ומבטיחה קמפיין מהיר ונקודתי שיסייע לישיבה הגדולה בעולם לסגור את הבור התקציבי שנוצר ולעלות שוב על דרך המלך.

יצוין כי העובדה שהקמפיין נערך "מהרגע להרגע" הופכת אותו למורכב במיוחד דבר שמחייב היערכות שונה מקמפיין רגיל שמתוכנן חודשים רבים מראש. בעקבות הסיטואציה המיוחדת טסו לארה"ב השבוע צוות מחברת קוזמאצ' שמבצעת את הקמפיין, כדי לתגבר את הצוותים המקומיים של החברה בארה"ב ולוודא הגעה חלקה ליעד.

הקמפיין כאמור צפוי להתקיים בימים רביעי וחמישי שלפני ראש השנה, כשבאופן מפתיע הוא ייערך בארצות הברית בלבד ולא בישראל או במדינות אחרות. הסיבה לכך נעוצה בהחלטת ראשי הישיבה שלא לערב אברכים ובחורים בקמפיין בשום מחיר, זאת כדי למנוע ביטול תורה. "למרות ששימוש באברכים כמתרימים שווה כמה עשרות מיליונים נוספים לפחות, ראשי הישיבה החליטו להימנע מכך בכל מחיר, כולל להפעיל את הקמפיין בארה"ב בלבד", הם מציינים.

ישיבת מיר גיוס המונים קמפיין התרמה מאצ'ינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד