י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כוכב חדש בקמפיין ההסתה

גנץ מציג: המצביעים החרדים נוהרים לקלפיות

בני גנץ - הכוכב החדש בקמפיין ההסתה - משתמש בחרדים בצורה הכי צינית ומכוערת שאפשר להעלות על הדעת במסגרת משתה המנדטים • כך עובד מסע הדה-לגיטימציה כלפי המגזר החרדי בגיבוי מלא של התקשורת • טור דעה מאת יוסי אסולין

גנץ מציג: המצביעים החרדים נוהרים לקלפיות
שותה מנדטים על חשבון החרדים. גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

המגזר החרדי הוא כנראה המגזר השנוא ביותר בישראל. גם בהשוואה למגזר הערבי. לפניכם דוגמה שממחישה זאת היטב ומלמדת הרבה על איך הדברים מתנהלים פה בישראל, ואיך עדיין התקשורת - האנטי חרדית במוצהר - שולטת פה ביד רמה ומנווטת את החדשות בהתאם לצרכיה ו'ערכיה'; ועל הדרך מזכירה לציבור את הצביעות המוגזמת של גנץ - הגם שמדובר במדמנת הפוליטיקה.

ביום הבחירות לכנסת העשרים שהתקיימו ב-2015, הצליח משפט אחד של ראש הממשלה להסעיר מדינה שלמה, "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", אמר אז נתניהו בסרטון שהופץ לשם גיוס מצביעים לליכוד ובמסגרת קמפיין ה'געוואלד' שלו. הסערה שנוצרה בעקבות ההתבטאות - בליבוי מסיבי של התקשורת - הובילה מאוחר יותר אף להתנצלות פומבית מצד נתניהו כלפי המגזר הערבי.

והנה עכשיו מגיע המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, ומציג מסר זהה להפליא - בפוסט שפרסם הבוקר לעשרות אלפי עוקביו, העלה גנץ את הקמפיין האנטי-החרדי שלו עוד הילוך והציג גרף של אחוזי ההצבעה במגזר החילוני ("תל אביב") הנמוכים משמעותית בהשוואה לאחוזי ההצבעה במגזר החרדי ("בני ברק"). גנץ הטעים: "מי שרוצה ממשלת אחדות חילונית - חייב לצאת להצביע". או במילים אחרות: "החרדים נוהרים בכמויות אדירות לקלפיות, רוצו להצביע".

ממשיך בקמפיין האנטי. הגרף שהציג גנץ. צילום: מתוך הפייסבוק

אלא שהפעם מדובר 'רק' בחרדים הנוהרים לקלפיות, ולא חלילה בערבים. ולכן, באורח כלל לא מפתיע, אנו זוכים לשתיקה רבתי בכל כלי התקשורת. אותם אנשי תקשורת "ליברלים" ו"נאורים" שנחרדו מפני פגיעת ראש הממשלה בערבים, פתאום נעלמו מן המסך כשמועמד מהמחנה שלהם פועל באותה שיטה כנגד החרדים ומנסה להפוך אותם לבלתי לגיטימיים. 

ולא, אל תטעו לחשוב שמדובר בהבלחה חד-פעמית שלו. הקמפיין הזה מצטרף להצהרות של גנץ מלפני שבועיים בהן כינה את החרדים "סחטנים", ומאוחר יותר אף דאג לעטר את כבישי ישראל בשלטי חוצות של 'כחול לבן' הקוראים להדיר את הציבור החרדי. "רק כחול לבן גדולה תקים ממשלת אחדות חילונית", זעקה הכותרת, כאשר ארבעת המילים האחרונות מוגדלות באותיות של קידוש לבנה, על פני שלטי ענק.

נדבק מהשנאה של לפיד. צילום: מורן שקד, טוויטר

רבותיי, לא טעיתם, מדובר באותו בני גנץ שבנאום הבכורה שלו בעת כניסתו לפוליטיקה, אמר את הדברים הבאים: "המאבק בין שמאל לימין קורע אותנו; ההתגוששות בין דתיים לחילוניים מפצלת אותנו... אעמיק את השותפות עם החרדים".

כן, כן. מדובר באותו גנץ שאחרי שלפיד ביזה את החרדים והציג אותם כ'סחטנים' וכ'תאבי בצע' - בסרטון רשמי של המפלגה שהופץ למיליונים, דבר שהוביל לגינויים במערכת הפוליטית - הוא נאלץ להתנער מהדברים ולהיות 'המבוגר האחראי': "בימים אלה, בהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם", כתב אז גנץ, "אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם".

גנץ הוסיף: "עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכל". והנה עתה, קצת יותר מחודש אחרי, גנץ אומר מסרים סותרים לחלוטין. מי היה מאמין.

אחדות על כל חלקיה? הציוץ של גנץ

דומה כי החיבור של גנץ ללפיד הדביק אותו בשתי רעות-חולות - בשיח שנאה מזעזע שכל כולו מסע דה-לגיטימציה בלתי פוסק כנגד החרדים, ובזגזגנות המפורסמת של לפיד. 

מישהו צריך לעצור את רכבת השנאה הזאת. לפני שיהיה מאוחר.

בשולי הדברים: אתמול פורסם כי במקביל לקמפיין השנאה אותו מוביל גנץ בכבישי ישראל וברשתות החברתיות לעיני מאות אלפים, אותו גנץ שוחח מאחורי הקלעים עם אישיות חרדית וסיפר לה כי מדובר רק ב"צרכי בחירות". ובמילים אחרות: גנץ משתמש בחרדים בצורה הכי צינית ומכוערת שאפשר להעלות על הדעת. האמת, במובן מסוים, כבר עדיף את לפיד ששונא על אמת.

בני גנץ הסתה החרדים נוהרים לקלפיות נוהרים לקלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 62 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד