י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הצעת החוק שגורמת לסערה

נתפסת עם פיג'מה ברחוב? תשלם קנס עתק

הצעת חוק שהוגשה אמש בפרלמנט הכוויתי, מבקשת להטיל קנס של אלפי דולרים על מי שיצא לרחוב לבוש בפיג'מה. בנוסף הצעת החוק כוללת גם איסור לירוק ברחוב וכן איסור לנגן מוזיקה בפומבי

נתפסת עם פיג'מה ברחוב? תשלם קנס עתק
הפרלמנט הכוויתי צילום: באדיבות המצלם

חבר פרלמנט בכוויית, מאג'ד מוסא אל-מוטאירי הגיש אתמול הצעת חוק לשמירה על החוק והסדר הציבורי כשבמרכז ההצעה, דרישה לאסור על לבישת פיג'מות בציבור, או להסתכן בקנס כספי של אלפי דולרים. המחוקק ביקש כי הצעת החוק תאסור על מספר גדול של התנהגויות ומנהגים שונים שאנשים אימצו לעצמם.

רועי קייס כתב לענייני ערבים של תאגיד השידור 'כאן 11' צייץ בחשבון הטוויטר שלו, כי חבר הפרלמנט הכוויתי העלה לדיון את הצעת חוק שלפיה יוטל קנס של 3300 דולר על כל מי שיתועד מסתובב עם פיג'מה במקומות ציבוריים. הצעה זו במסגרת הצעת חוק נרחבת שנועדה לשמור על התנהגות הולמת בציבור.

אתר 'כוויית טיימס' מדווח בין היתר, כי הצעת החוק אוסרת על אמירת מילים פוגעניות, וולגריות או גזעניות בפומבי, גם רצון להוציא מחוץ לחוק לבישת בגדים עם תדפיסי תמונות, או הערות הפוגעות בסדר הציבורי ובמוסר.

מסתבר שגם בכוויית לא פשוט להעביר את ההצעה, כי על פי החוקה לא ניתן לדון בהצעת החוק באסיפה, אלא אם כן הוועדה המשפטית והחקיקתית אומרת שהיא תואמת את החוקה, מכיוון שחופש אישי מוגן על ידי החוקה הכוויתית.

הצעת החוק גם אוסרת על אנשים להופיע בפומבי בהלבשה 'אישית' או בפיג'מות, כמו כן היא מכילה איסור לנגן מוזיקה רועשת שעלולה להפריע לציבור, אוסרת על כתיבה או רישום על קירות במקומות ציבוריים, אישור מראש של הרשויות לשימוש בילדים ונשים בפעילויות המהוות סכנה להן או להפחידן.

הצעת החוק אוסרת גם בין היתר לצלם תמונות של אחרים ללא הסכמתם, מלבד אם הם לא מכבדים תורים במקומות ציבוריים.

כמו כן בחוק יכלל איסור לירוק במקומות ציבוריים, ואיסור לזרוק אשפה או סיגריות ממכוניות.

כווית הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד