י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בפעילות מודיעינית

אותרו מעבדות לזיוף תעודות זהות ישראליות

חקירה המנוהלת במשמר הגבול של משטרת ישראל, הביאה לחשיפת שתי מעבדות גדולות לזיוף בעיירה הפלסטינית בית ליקיא שבחטמ"ר בנימין • במעבדות זויפו תעודות זהות, אישורי שהייה בישראל, תעודות הסמכה מקצועיות של מהנדסים ואישורים נוספים • במשמר הגבול עצרו כבר 4 חשודים והערכה שעשרות מעורבים

אותרו מעבדות לזיוף תעודות זהות ישראליות
אמצעים לזיוף דרכונים צילום: דוברות המשטרה

פעילות מודיעינית ומבצעית ממושכת הובילה השבוע (שלישי) את לוחמי משמר הגבול הפועלים בגזרת עוטף ירושלים לפשיטה על שתי מעבדות לזיוף בעיירה הפלסטינית בית ליקיא שבנפת רמאללה חטמ"ר בנימין, שם על פי החשד בוצע זיוף של תעודות זהות ישראליות, אישורי שהייה בישראל, מסמכי הסמכת טכנאים ומהנדסים ועוד מסמכים נוספים.

הכוחות שפשטו על שתי המעבדות הביאו למעצרם של שני חשודים בהפעלת המעבדות, תושבי בית ליקיא בשנות ה- 30 לחייהם.

בחיפוש שביצעו הלוחמים נמצאו עשרות מסמכים מזויפים רגע לפני שנמכרו, ציוד זיוף רב הכולל מחשבים, מדפסות, גלופות שונות וחותמות מזויפות. עוד נמצאו במעבדות כ- 260,000 ש"ח במזומן ובצ'קים וממצאים נוספים.

יממה לאחר הפעילות נעצר חשוד נוסף תושב בית ליקיא והלילה ביצעו הכוחות מעצר של חשוד נוסף, סך הכל 4 עצורים עד כה ובמג"ב מעריכים שיהיו עוד מעצרים.

"מדובר בפעילות ממושכת ומסועפת שנועדה למגר את תופעת הזיופים שעלולה להביא להתחזות ולכניסה לשטח ישראל של גורמי טרור. שתי המעבדות הללו פעלו באופן משמעותי תוך מעורבותם של עשרות מזייפים, מוכרים ולקוחות שרכשו את התעודות והמסמכים המזויפים. כבר בשלב זה ניתן לומר שיהיו עוד מעצרים של חשודים נוספים." אמר קצין החקירות של מג"ב המנהל את החקירה.

זיוף מעבדת זיוף זיוף תעודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד