י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ממשיך להסית

הפרשן: "החרדים אלופים ב'פולסא דנורא' וחרמות"

בתחילת השבוע פרסם הפרשן הכלכלי הבכיר - נחמיה שטרסלר - מאמר מסית במיוחד נגד הציבור החרדי כשהוא מצטרף לגל הפופולרי של המפלגות שמשתמשות בליבוי ההסתה נגד החרדים כדי לזכות בהון פוליטי. בשיחה עם 'בחדרי' הוא קובע: "החרדים אלופים בהסתה, בקללות, 'פולסא דנורא' וחרמות"

הפרשן: "החרדים אלופים ב'פולסא דנורא' וחרמות"
שטרסלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשן הבכיר של עיתון 'הארץ' - נחמיה שטרסלר, פצח לפני כמה ימים באנטישמיות בוטה כנגד הציבור החרדי והצטרף לתזמורת הקיימת של המפלגות ששמו על דגלן את המאבק בכל מה שיהודי במדינת ישראל.

במאמר שפרסם שטרסלר הוא כותב בין היתר על נציגי החרדים בכנסת: "הם סוחטים ממפלגת השלטון סכומי עתק למימון הישיבות, הכוללים והאברכים, והתוצאה היא הטלת מסים כבדים על החילונים".

עוד הוסיף הפרשן בדברי ההסתה שלו, כי "החרדים גם לא מוכנים שילדיהם ילמדו לימודי ליבה או ישרתו בצבא, וכך הופכים אותם לפרזיטים שחיים על חשבון הציבור ללא יכולת השתכרות".

שטרסלר מאשים בדבריו את המפלגות החרדיות בניצול כוחם לכפייה דתית: "הם אף מנצלים את כוחם כדי לכפות על הרוב את אורחות חייהם: בלי תחבורה ציבורית ומרכולים בשבת, בלי נישואים אזרחיים, עם אפליית נשים ועם סגירת מפעלים "מחללי שבת" דוגמת פניציה. והכל ביחד מוריד את רמת החיים של כולנו".

דבריו של שטרסלר עוררו סערה בקרב אנשים דתיים ומסורתיים, שראו בכך הוספת שמן למדורה הקיימת והבערת השנאה נגד הציבור החרדי, ורבים חלקו על קביעותיו של שטרסלר, כשבין היתר הם טוענים כי כיום רבים מבני המגזר החרדי שותפים מלאים בשוק העבודה הישראלי והמגמה הזו רק מתרחבת וכל עניינו של שטרסלר הוא להסית כנגד מגזר שלם וליצור פרובוקציה.

מי שעשתה שימוש בדברי ההסתה של שטרסלר, היא מפלגת 'יהדות התורה' שהביאה בקמפיין הבחירות שלה את דבריו הקשים של נחמיה כשתחתם נכתב "די להסתה".

בשיחה שקיימנו עם נחמיה שטרסלר שאלנו אותו על דברי ההסתה הקשים שלו: "אני כבר מכיר את התגובות האוטומטיות שכל מה שאני כותב בנושא הזה מכנים זאת הסתה ואנטישמיות נגד חרדים - כל זה קשקוש אחד גדול".

"אני לא שונא חרדים - אני לא מסית נגדם ואין לי שום דבר נגדם. יש לי נגד המנהיגים שלהם שמחנכים את הדור הצעיר לא ללמוד ליבה, לא להתפרנס בכבוד וגם לא לשרת בצבא ובעצם שולחים אחרים לסכן את עצמם".

"דבר נוסף שאני סולד ממנו" מדגיש שטרסלר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "הוא שמיעוט באוכלוסייה כופה את דעתו על רוב העם - כמו למשל סגירת מפעל פיניציה".

"אנו יודעים שאם תקום ממשלה עם חרדים בבחירות הקרובות, הם יידרשו סכומים אדירים לטובת האינטרסים שלהם" קובע הפרשן.

אז אתה בעצם רוצה למדר את החרדים, ממשלה בלעדיהם, בלי המיעוט?: "אני רוצה לתת דוגמה לממשלה שמייצגת את הרוב שתקום ממשלה עם 'כחול לבן', ליברמן והליכוד שהם ייצגו את הלב של החברה הישראלית. שמאל, מרכז וימין. בלי הגופים שסוחטים כמו החרדים עבור הישיבות, וסמוטריץ' ובן גביר עבור ההתנחלויות".

אבל יש כבר הרבה מנדטים שאתה רוצה למדר, אולי 35 מנדטים שאתה רוצה לנשל מהממשלה: "יש מעל 70 מנדטים של 'כחול לבן' הליכוד וליברמן" אומר שטרסלר, "שרוצים ממשלה ללא סחטנות. לקחתי כאפשרות את הרעיון שמגיע מאנשי המרכז. זאת תהיה ממשלת רוב שמייצגת את רוב העם שכמובן לא תדכא את המיעוט, אך גם לא תסחט על ידו".

ליברמן היה אדם הזוי מבחינת השמאל, כעת הם משתמשים בו בהתלהבות רבה ורואים בו שותף מבורך: "אני לא מתלהב ממה שליברמן אומר". קובע פרשן הארץ ומוסיף "אני גם לא מתלהב ממה שאומרים ב'כחול לבן' או בליכוד, אני לא מצייר את המפה שלי כאזרח או מצביע, אלא מצייר אופציה שאין בה את הזרמים הקיצוניים מהמפה הפוליטית גם ערבים ומרץ אינם שם". 

לסיום שאלנו את נחמיה שטרסלר אם הוא לא חושב שבמערכת הבחירות הזו יש הסתה מוגזמת כלפי החרדים, לפחות זאת תחושתם: "החרדים אלופים בהסתה, בקללות ב'פולסא דנורא' וחרמות ופשקווילים איומים בינם לבין עצמם, לעומת זה, אני לא מדבר פה על הסתה ולא על קללות וחרמות, אלא אני טוען שהגיע הזמן שאחרי כ"כ הרבה שנים שהם בשלטון, שיתנו לכוחות הרוב לנהל את החיים שלנו בלי סחיטות".

 

 

נחמיה שטרסלר הסתה נגד חרדים הסתה אנטי חרדית אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד