י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אותו יהודי"

האם הלפרין יזכה למשפט חוזר או יוצא להורג

השופט ויקרס קנינגהאם מטקסס שמואשם באנטישמיות, גזר עונש מוות על רנדי הלפרין לאחר שהרג שוטר. עורכי דינו של הלפרין דורשים משפט חוזר

האם הלפרין יזכה למשפט חוזר או יוצא להורג
אילוסטרציה צילום: פיקסה ביי

יותר ממאה עורכי דין יהודים בטקסס שלחו בשבוע שעבר לבית המשפט לערעורים פליליים באוסטין, תקציר בן 13 עמודים בבקשה למשפט חוזר לאסיר יהודי שהואשם ברצח שאמור להיות מוצא להורג ב -10 באוקטובר הקרוב, הם מבקשים משפט חוזר בעקבות טענות כי הוא נידון על ידי שופט גזעני.

רנדי הלפרין היה חלק מכנופיה שנמלטה מהכלא לפני כמעט 19 שנה, והוא מואשם כי הרג שוטר לאחר שירה בו בעת שוד שביצע בחנות למוצרי ספורט. השופט שגזר עליו את גזר דין המוות, הוא ויקרס קנינגהאם, כינה לכאורה את האסיר "אותו יהודי", וסבר כי "יש להוציא להורג את היהודים מכיוון שהם שולטים בכל הכסף". לשופט הנ"ל יש היסטוריה של אמירות נגד יהודים.

בהתייחס לטענות נגד השופט, אמרו עורכי הדין, כי "אם ההאשמות כאן נכונות - ולצערנו הן נכונות - המשפט לא היה משפט, והפסיקה לא הייתה פסיקה, מכיוון שהשופט לא היה שופט". אמרו עורכי הדין.

הסנגור הציבורי הראשי של דאלאס, סטיוארט בלוגרונד, אמר: כי "מדובר ביושרה של כל מערכת המשפט הפלילי שלנו שנשאלת בסימן שאלה ונמצאת על כף המאזניים."

טקסס עונש מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד