י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סכנה קיומית

חרדי שלא מצביע ומורד ברבו, הוא חרדי חלש

יענקי פרבר – חרדי עובד – כותב מדם ליבו ומנסה לנער את אלו ששוקלים לא להשתתף בבחירות או חלילה להצביע למפלגות שיפגעו בציבור בני התורה • "אם תקום ממשלה שתגרום לאברכים לרעוב, אלו עם השטריימלים והפראקים, שישבו בבית או עשו מנגל ולא הצביעו, יהיה להם חלק גדול בצער משפחות האברכים, ואלוקים רואה ושומע"

חרדי שלא מצביע ומורד ברבו, הוא חרדי חלש
יענקי פרבר באולפן i24 צילום: i24

אמר רבי ירמיה בר אבא: ארבע כיתות אין מקבלות פני שכינה: כת ליצים, וכת חניפים, וכת שקרים, וכת מספרי לשון הרע (מסכת סנהדרין).

הבחירות כאן, וכולנו ממתינים בדריכות לדעת איזו ממשלה תקום, האם כזו שתרעיב אברכים ותיקח מהם את פת לחמם, או ממשלה שתיתן את כבשת הרש לציבור האברכים ובני התורה.

לכאורה, אני והרבה מחברי יכולים לשבת אִישׁ תַּחַת גַּפְנוֹ וְתַחַת תְּאֵנָתוֹ, הרי מה לנו ולציבור לומדי התורה, מה לנו ולציבור שילדיו לומדים בתלמוד תורה ללא ליב"ה רק מקצועות קודש, הרי אנחנו לא צריכים עזרה מכל סוג שהיא מחברי הכנסת החרדים. אנחנו יכולים לנוח על זרי הדפנה, ולהנות מעוד יום של שמש.

אז זהו, שלא, לנו יש את חובת הערבות, ציבור לומדי התורה הם אחים שלנו. חרדי שלא מצביע ביום הבחירות כי הוא ממורמר, או כי הוא מתעצל, או כי הוא רוצה לנקום בממסד, מכל סיבה שהיא, הוא חרדי חלש. חרדי שלא יצביע כפי הוראת הרבנים שבהם הוא נועץ לגבי ניתוח חלילה, או בנושא שידוכים ופתאום הוא נזכר ש"אנשי החצר לא מספיק ישרים". כשהוא רוצה להיכנס לעצה ולברכה, אז אנשי החצר אנשים אמינים, כשזה מגיע לקלפי, הוא מתחיל לשאול שאלות.

פעם זה איש המגזר החסידי, שהחליט שהאדמו"ר לא קיבל מספיק כבוד באיזה אירוע, ולא מרחו את תאריו בעיתון המפלגתי, פעם זה איש המגזר הליטאי שהחליט שהוא הפך לקנאי, ואז הוא לא צריך להצביע. הרי זה לא שהקנאים החדשים חסידי סאטמר, חסידות סאטמר מקום המדינה לא בעסק הבחירות, המוסדות של סאטמר לא מקבלים שקל אחד מהמדינה, כך שסאטמר לא הנושא.

הנושא זה "חרדים חדשים". חלקם חובשים שטריימל או לובשים פראק, והם 'כת ליצים', שיעשו הכל לקרר את אמבטיה, ולהגיד "הרבנים מהונדסים". אחר כך יש לנו את 'כת חניפים', שמחניפים לכל מיני אנשים רק כדי למצוא חן בעיני אלו שמקטרגים על לומדי התורה, הם לבושים כמו חרדים, אבל הם עם המשפט הידוע "אני לא כמו כל החרדים".

בנוסף יש לנו את 'כת שקרים', אלו שמסבירים שהרבנים לא יודעים כלום, ואנשי החצר משקרים להם. ואז יש לנו את כת מספרי לשון הרע, אלו שיוציאו את דיבת אחיהם החרדים כדי לקושש אהדה ולבבות משונאי עולם התורה.

חרדי שלא מצביע בגלל מרמור או עצלות, הוא חרדי חלש, הוא כורת את הענף עליו הוא יושב. יש מספיק אלטרנטיבות למי להצביע, יהדות התורה, ש"ס, או בלית ברירה למפלגות אחרות שלא ירדפו את החרדים.

אם תקום ממשלה שתגרום לאברכים לרעוב, אלו עם השטריימלים והפראקים, שישבו בבית או עשו מנגל ולא הצביעו, יהיה להם חלק גדול בצער משפחות האברכים, ואלוקים רואה ושומע. לכולנו יש אחים אחיות קרובי משפחה שמוסרים את נפשם לקיים בית של תורה במסירות נפש כפשוטו, נכון אני לא יכול להיכלל איתם, אבל זה לא פוטר אותי מלדאוג להם, ולהיות ערב להם.

ידע כל אדם שמגדיר את עצמו חרדי, והוא מסרב לצאת ולהצביע למען ממשלה שתתמוך בלומדי תורה, שהדמעות של ילדים שירעבו ללחם כתוצאה מממשלה שתרעיב אותם, שאלוקים יחזיר לו מידה כנגד מידה.

בחירות 2019 דעת תורה חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד