י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ליברמן ממשיך להיחלש

הסקר האחרון: הימין מתקרב למספר הנחשק

בסקר האחרון בהחלט לפני הבחירות שפורסם ב'חדשות 12', מסתמנת מגמת התחזקות לגוש הימין, ושוויון בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' • החרדים עם 15 מנדטים • בן גביר ו'עוצמה יהודית' עוברים את אחוז החסימה פעם נוספת • מפלגת 'העבודה-גשר' בסכנה • פרשנים: נתניהו יצליח לסגור הפער

הסקר האחרון: הימין מתקרב למספר הנחשק
נתניהו/גנץ צילום: פלאש 90


בסקר האחרון לפני הבחירות שפורסם באולפן שישי, גוש הימין מתחזק ומגיע ל59 מנדטים, כאשר גם בסקר זה עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה.

מי שנמצאת במגמת החלשות ימים ספורים לפני הבחירות, היא 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן, שרושמת מספר חד ספרתי של שמונה מנדטים בדומה ל'ימינה' של איילת שקד שנדמה כי הליכוד מתחזקת על חשבונה.

על פי תוצאות הסקר שביצע 'מדגם ייעוץ ומחקר' בראשות מנו גבע, אלו התוצאות שהיו מתקבלות: מפלגת 'הליכוד' מתחזקת מהסקר הקודם ומשתווה לכחול לבן עם 32 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת זוכה ל-10 מנדטים. ימינה ויהדות התורה מקבלות 8 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו ממשיכה במגמת הירידה ומגיעה לשיא שלילי של 8 מנדטים בלבד.

ש"ס עם שבעה מנדטים, המחנה הדמוקרטי שומר על כוחו עם שישה והעבודה-גשר של עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס מאבדים מנדט אחד ומקבלים 5 בלבד.

גם ארבעה ימים לפני הבחירות, אף אחד ממנהיגי המפלגות הגדולות שבראש הגושים לא יוכלו להקים ממשלה לבד. לגוש הימין 44 מנדטים ויחד עם החרדים הוא מתחזק ומגיע ל-59 מנדטים. גוש המרכז שמאל מגיע ל-43 מנדטים, יחד עם הרשימה המשותפת הוא מגיע ל-53 ונראה שגם עם ליברמן יהיה לו קשה להקים ממשלה.

הפרשנים מעריכים, כי לאור תקדימי העבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצליח בימים שנותרו לגשר על פער המנדטים החסרים ולהגיע למספר הנחשק של 61 מנדטים.

מדד ההתאמה לראשות הממשלה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין מוביל על יו"ר כחול לבן בני גנץ עם 41% התאמה, עלייה סטטיסטית בלבד מהסקר הקודם. גנץ זוכה ל-31% התאמה לתפקיד

סקר אולפן שישי מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד