י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מזקני וחשובי חסידי סלאנים

החסיד שהעמיד לרבי דירתו נטמן בערב שבת

הרה"ח ר' יוסל וועג זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי סלאנים ובעל התפילה במשך שנים רבות בנעימות מיוחדת, הסתלק בערב שבת לבית עולמו ונטמן סמוך לכניסת השבת

החסיד שהעמיד לרבי דירתו נטמן בערב שבת
נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בערב שבת בין השמשות הובא למנוחות בירושלים הרה"ח הישיש רבי דוד אברהם יוסף וועג זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי סלאנים שנפטר בשיבה טובה בגיל 96. 

ר' יוסל וועג זצ"ל נולד בט"ז שבט תרפ"ג לאביו הגאון החסיד רבי מנחם מנדל וועג זצ"ל ואמו מרת פרומה ע"ה. הוא היה חתנו של הגאון החסיד רבי אשר שולמן זצ"ל. 

החסידים מספרים, כי כשהרבי מסלאנים הוכתר לרבי, המנוח העמיד את הדירה לרשותו של הרבי בשנים הראשונות ללימוד וקבלת קהל. הוא עבד קשה לפרנסתו במשך שנים, אחר כך היגר מספר שנים לחו"ל.

כבנו של אביו הגאון החסיד רבי מנדל וועג זצ"ל שהיה עמוד התפילה, הוא היה מתרפק בתפילתו כבן המתחטא לפני קונו בתפילות ברגש ובבכי כל חייו.

במשך עשרות שנים עבר לפני התיבה בליל ראש השנה בבית מדרשו של הרבי מסלאנים בבני ברק, וקולו נשמע בבית המלך בבכי ובנעימות מיוחדת כשהיה ברטט מתחיל את התפילה הראשונה של הימים הנוראים, ואת פרק 'לדוד מזמור' לאחר התפילה.

הותיר אחריו דור ישרים מפואר ביניהם בנו הרב יחיאל, הרב ברוך מרדכי ר"מ בישיבת סלאנים בירושלים, בנו הרב אליעזר מארה"ב, בתו הנשואה לחתנו שנלב"ע לאחרונה הרב שמואל סטל זצ"ל, ועוד צאצאים, נכדים, נינים ובני נינים. 

מסע הלוויה יצא ביום שישי ערב שבת קודש פרשת כי תצא מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם נטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרה"ח הישיש רבי דוד אברהם יוסף וועג זצ"ל עם יבלחט"א הרבי מסלאנים. צילום: באדיבות המצלם

חסידות סלאנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד