י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"איננו פוסלים שום גורם פוליטי"

יעלון מבהיר: התנאי של 'כחול לבן' לצירוף חרדים

"נהיה מוכנים לצרף כל גורם כולל המפלגות החרדיות וימינה, כל עוד יקבלו את קווי היסוד של הממשלה", כך מבהיר מס' 3 ב'כחול לבן' בוגי יעלון | יו"ר הכנסת אדלשטיין: "אעשה הכל כדי שלא נגיע לבחירות שלישיות" | עמיר פרץ: "נתניהו יודע שהוא הולך להפסיד" | זאת ועוד אמרו הפוליטיקאים בכנס בחירות מיוחד

יעלון מבהיר: התנאי של 'כחול לבן' לצירוף חרדים
בוגי יעלון צילום: פלאש 90

ביום חמישי האחרון התקיים כנס 'בוחרים לחשוב' של 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' בשיתוף עם 'בית יגאל אלון' וקרן 'לאוטמן' לקראת הבחירות הקרובות, בהשתתפות מאות חניכי המכינות הקדם צבאיות.

במהלך הכנס נאמו נציגים מכלל המפלגות המתמודדות לכנסת. שר הביטחון לשעבר ח"כ משה בוגי יעלון מ'כחול לבן' אמר בכנס: "לא תשמע מאף אחד מראשי כחול לבן סיסמאות כמו 'נמוטט את החמאס'. אנחנו גם לא מבטיחים מלחמה בעזה אחרי הבחירות. אלמלא הזלזול של ממשלת ישראל מאפריל בשנה שעברה, בעפיפונים והבלונים, לא היינו מגיעים להסלמה. זה קורה בגלל שיקולים פוליטיים, כי נתניהו חושב שלא כדאי להגיע להסלמה לפני בחירות, ותושבי הדרום משלמים את המחיר. הרתעה יוצרים על ידי גביית מחיר מהחמאס, ולא על ידי תשלום פרוטקשן".

הוא נגע בנושא נוסף ותקף חזיתית את מי שהיה שותפו הפוליטי בעבר הלא רחוק, "יש פה התנפלות של הממשלה על שומרי הסף. נתניהו הסתבך בתיקים פליליים שמשפיעים על סדר העדיפויות שלו. לכן, לא נשב בממשלה בראשותו, אך אנחנו מוכנים לשבת עם הליכוד במסגרת ממשלת אחדות. איננו פוסלים שום גורם פוליטי, שמקבל את נוסחת הליבה של מדינה יהודית ודמוקרטית, ונהיה מוכנים לצרף כל גורם כולל המפלגות החרדיות וימינה כל עוד יקבלו את קווי היסוד של הממשלה".

יו"ר הכנסת ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, שנאם בכנס מטעם 'הליכוד', אמר לנוכחים בהתייחסו לתקרית הפלאפון עם איימן עודה במליאת הכנסת: "מה שעשה ח"כ איימן עודה היה לא פחות מפיגוע בציבור הערבי ובדו-קיום, הרבה יותר מחוק המצלמות. מדובר בסך הכל בתיקון טכני לחוק הבחירות. נכון, זכותו של כל אזרח להצביע באופן חופשי, אך קיים חשש לזיופים בקלפיות רבות, וזה כבר קרה בעבר. לצערי, מערכת הבחירות המיותרת הזאת מתקיימת בגלל פסילות פרסונליות. אני מקווה שראשי המפלגות למדו את הלקח, ואעשה הכל כדי שלא נגיע לבחירות שלישיות".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק המוצב במקום העשירי ברשימת 'המחנה הדמוקרטי' אמר בכנס: "הדמוקרטיה חייבת להתגונן מפני אלה שמשתמשים בסמכויות שהיא מעניקה כדי להרוס אותה מבפנים. שחיקת הדמוקרטיה לא נעשית ביום אחד, אלא בשלבים. קיימת ברית בין נתניהו שמפחד מאימת הדין והוא יעשה הכל כדי להיחלץ ממנו, לחבורת גזענים קיצוניים וכהניסטים. הברית הזאת מסתערת על כל מה שמשקף את מדינת ישראל. הממשלה הזו מגבה הדתה בבתי הספר ושחיתות, ומקדמת חזון סיפוח של כל יו"ש, שיהיה סוף החזון הציוני".

יו"ר מפלגת 'העבודה-גשר' עמיר פרץ אמר: "נתניהו ניסה להפחיד את הערבים כדי שלא יגיעו להצביע, ולייצר דה-לגיטימציה לתוצאות הבחירות. נתניהו יודע שהוא הולך להפסיד. לא נשב איתו בממשלה בשום פנים ואופן". על רצועת עזה אמר: "גם אם מחר נכבוש את הרצועה לפי מה שדורשים אף אחד לא חושב על ההמשך?".

ח"כ עידית סילמן, נציגת 'ימינה' אמרה בכנס: "מעולם לא קרה בישראל שמפלגה שהתנדנדה בסקרים עברה את אחוז החסימה, ונתניהו מבין זאת היטב. האמירות המזגזגות שלו לגבי עוצמה יהודית מעידות על דבר אחד - הוא כנראה החליט להקים ממשלה עם השמאל. לכן הוא רוצה את ימינה קטנה וחלשה. לא ניתן לזה לקרות".

בחירות 2019 בחירות לכנסת משה בוגי יעלון יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד