ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"ברור לי כוחה של המילה"

הטקס שנדחה: זהו דובר צה"ל החדש

לאחר שהטקס נדחה בשל ההסלמה במצב הביטחוני לפני כשבועיים בגבול הצפוני הלבנוני, היום התקיים טקס חילופי התפקידים בדובר צה"ל | דו"צ הנכנס:  "בתחושת גאווה גדולה אני מקבל על עצמי את תפקיד דובר צבא ההגנה לישראל"

הטקס שנדחה: זהו דובר צה"ל החדש
טקס חילופי דובר צה"ל רונן מנליס והדי זילברמן צילום: דובר צה"ל

לאחר הדחייה בעקבות הסלמת המצב הביטחוני בגבול הצפוני עם לבנון, נכנס היום (ראשון) לתפקידו כדובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן. טקס החילופים נערך במחנה "אביב", במעמד ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

תת-אלוף הדי זילברמן מחליף בתפקידו את תת-אלוף רונן מנליס, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים וחצי האחרונות. ראש אגף המבצעים, אלוף אהרן חליוה אמר "בשנתיים וחצי האחרונות, רונן, כדובר צה"ל, היית בקו החזית של ראש החץ הצבאי. מילאת את תפקידך במקצועיות ומקצוענות, בצורה תכליתית וערכית. בשמי ובשם צה"ל כולו, אני יכול לומר שזכינו לדובר צה"ל שהוא לא רק 'דובר', הוא אדם וקצין שידע להזדהות עם המערכת הצבאית, אבל כשצריך וראוי ידע גם למתוח עליה ביקורת ולהשמיע דעה שונה. דעתן, יסודי, שולט בפרטים הקטנים, קצין וג'נטלמן". 

דובר צה"ל היוצא, תת-אלוף רונן מנליס אמר כי "לעיתים עמדתי בפני פרסומים שבהם המרדף אחר הכותרת עלה על הצורך בדיוק. אנחנו כולנו מחויבים לעובדות, גם אם הן מקלקלות סיפור. מי שבוחר לפעול אחרת נוהג בחוסר אחראיות, זה מצב לא סביר ואסור להשלים אתו. חרטנו על דגלנו את השקיפות, ענייניות ושוויוניות, נכון זה לא מושלם אבל עשיתי הכל שכגוף דוברות ממלכתי נקפיד על הכללים האלו כמה שיותר".

עוד הוסיף בדבריו "גם כשהתנגשו חזיתית עם מושגי יסוד בתחום הדוברות - רייטינג, שער, בלעדיות. ידענו שאין לנו כל ברירה אלא לדבוק בכללים ששמנו לעצמו כתפיסת עולם. התקופה המשותפת שלנו התאפיינה בכמות אדירה וחריגה של אירועים מבצעיים. אתגרים אלו חייבו אותנו להתאמה, עדכון ויצירה של כלי עבודה חדשים ומגוונים".

דובר צה"ל הנכנס, תת-אלוף הדי זילברמן: "בתחושת גאווה גדולה אני מקבל על עצמי את תפקיד דובר צבא ההגנה לישראל. צבא ההגנה לישראל הינו עמוד התווך של המערכת הביטחונית במדינת ישראל, אירועי החודש האחרון הם דוגמה חיה לכך. צה"ל הוא צבא העם ואני כמי שגדל והתחנך במדינה המופלאה שלנו, נרגש היום להיות דוברו. מפקדי המערך וחייליו, הביצועים שלכם יום יום ובמיוחד באירועים מבצעיים, הפכו את מערך דובר צה"ל לכלי מבצעי בעל חשיבות ראשונה במעלה לצה"ל כולו".

בדבריו פנה לקודמו בתפקיד, "רונן, אני מלא הערכה לאבני הבניין אותן יצקת, לערכים ולנורמות שטבעת ולהישגים אליהם הגיע מערך דובר צה"ל בתקופתך. תודה גדולה על שנתיים ומחצה של הובלה מקצועית ונחושה ובעיקר על שאתה מעביר לי היום מערך דוברות איכותי, מקצועי וערכי. אני מקבל על עצמי היום את התפקיד, כאשר ברור לי כוחה של המילה, מובנת לי חשיבותו של הסיפור, אך מעל הכל עומדת המחויבות שלי לצה"ל ולאמת".

הדי זילברמן רונן מנליס דובר צה''ל אהרון חליוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד