י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האיראניים מחזיקים במידע רגיש

הפריצה לסמארטפון של גנץ: הרבה יותר חמורה ממה שחשבנו

בעודו מתמודד בשנית על ראשות הממשלה, מפרסם היום אתר אמריקני, כי המשטר האיראני הצליח לגנוב מידע אישי רגיש מהסמארטפון של בני גנץ בהיותו רמטכ"ל - עד כדי כך שהוא יכול להיות סחיט

הפריצה לסמארטפון של גנץ: הרבה יותר חמורה ממה שחשבנו
בני גנץ בשיחה בסמארטפון שלו צילום: גילי יערי, פלאש 90

‏דיווח בארה"ב על פי מקורות ישראליים, פריצת האיראנים לטלפון הנייד של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, הייתה חמורה הרבה יותר ממה שפורסם לראשונה ב'ערוץ 12', מספר שבועות לפני הבחירות הקודמות.

על פי הדיווח באתר the gateway, המשטר האיראני הצליח לאסוף פרטים אישיים וכתובות מהטלפון הנייד של גנץ, לאחר שהאקרים מטעם המשטר פרצו לחשבון ה-gmail של יו"ר 'כחול לבן' בשנת 2014, אז רמטכ"ל 'צוק איתן', והוציאו ממנו דברים מאד מביכים, תכתובות שיכולים להביך את גנץ וסביבתו הקרובה.

‏עוד מדווח בכתבה, כי לפחות שלושה מקורות ישראליים מסרו שאם האיראנים מחזיקים מידע מביך על גנץ, הוא יכול להיות סחיט, כמו כן דווח, כי לא דלף חומר צבאי מסווג, אך האיראנים מצאו דברים מביכים ואישיים על האיש שמתיימר להיות ראש הממשלה.

כזכור, ביום חמישי ז' אדר ב' חשף הפרשן הפוליטי עמית סגל ב'ערוץ 12', כי שני בכירים בשירות הביטחון הכללי, ראשי אגפים, הגיעו לפני כמה חודשים לפגישה עם יו"ר מפלגת 'כחול לבן', הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ והודיעו לו כי טלפון סלולרי שהוא מחזיק ברשותו נפרץ על ידי שירותי המודיעין של איראן.

עוד על פי הדיווח אז, תכולתו של הפלאפון, כולל פרטים אישיים ותכתובות פרטיות לצד מקצועיות, נמצאת כעת בידיים עוינות.

הפגישה בין השב"כ לגנץ התקיימה במהלך הימים הסוערים של תחילת דרכו הפוליטית, ובה הוזהר גנץ כי עליו לצאת מנקודת הנחה שכל פריט רגיש על הטלפון עשוי לשמש נגדו בעתיד אם ישמש בתפקיד ממלכתי בכיר, והשאירו בידיו את הדרך כיצד לפעול.

בשב"כ סירבו להתייחס לפרסום: "לא נתייחס", השיבו. עם זאת הידיעה אושרה על ידי הצנזורה.

ממפלגת 'כחול לבן' נמסר אז בתגובה: "איננו מגיבים לסוגיות המצויות בליבת בטחון המדינה. יש להדגיש כי האירוע המדובר התקיים כ-4 שנים לאחר סיום כהונת הרמטכ"ל גנץ ומעלה תהיות רבות על תזמון פרסומו כעת".

פריצת האיראנים לסלולר של בני גנץ בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד