י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות הפליטה של מצליח

האם מנדלבליט אישר את הדלפות החקירה?

בעקבות פליטה של העיתונאית רינה מצליח כי היועמ"ש מאשר לערוץ לפרסם תמלילים מחקירות נתניהו, פנה ראש הממשלה באמצעות עורכי דינו ליועמ"ש בכדי לקבל הבהרות וכזו יצאה תוך כמה שעות עם הכחשה גורפת

האם מנדלבליט אישר את הדלפות החקירה?
בנימין נתניהו/אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש/תומר נויברג, פלאש 90

אחד מיני עשרות הראיונות שהעניק ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים האחרונים לערוצי התקשורת בישראל, היה לעיתונאית רינה מצליח ב'ערוץ 12' במוצ"ש האחרון. במהלך הראיון ניצל נתניהו את הבמה ותקף את הערוץ על פרסום הדלפות מחקירתו וחקירת עדי המדינה נגדו באופן אובססיבי, דווקא בימים אלה  כדי לפגוע בסיכויו להיבחר שוב, כשהוא מוסיף כי הדבר גם אינו חוקתי ואף גובל בעונש מאסר.

העיתונאית מצליח פלטה בתגובה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוא זה שאישר את פרסום אותן תמלילים שמביא מעת לעת כתב הערוץ לענייני המשפט גיא פלג. נתניהו הרים גבה והגיב בפליאה, "אה מנדלבליט אישר את ההדלפות הפליליות האלה? זה חדש בשבילי כי ידוע לי שאסור".

נתניהו לא היסס ועורכי דינו שיגרו מכתב ללשכת היועמ"ש בכדי לברר אם הדברים נכונים. כעבור שעות פרסם משרד המשפטים הבהרה בה נכתב בין הייתר, "נבקש למסור כי מדובר בטענה מגוחכת אשר מוכחשת באופן מוחלט. טענה זו לא הייתה זוכה להתייחסות כלשהי מטעמנו, אלמלא מכתבם של הסנגורים המלומדים, אשר הועבר לתקשורת הערב. למעלה מן הצורך יובהר בזאת כי היועץ המשפטי לממשלה מעולם לא אישר, לא התבקש לאשר וממילא גם לא יאשר לאיש לפרסם בתקשורת חומרי ראיות ותמלילים מהחקירות. מדובר בחומרי חקירה שנמסרו לסנגורים כמקובל לצורך היערכותם לשימוע, ולצורך זה בלבד".

מחברת 'החדשות', של 'ערוץ 12' הגיבו ואמרו, "כבוד שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, קבע בתגובה לניסיון של הליכוד למנוע את הפרסום כי אין לאסור את פרסום תמלילי חקירות המשטרה; גם היועץ המשפטי לממשלה חיווה דעתו על אותה עתירה של הליכוד שאין לאסור את פרסומם בחוות דעתו לועדת הבחירות המרכזית - לכך התכוונה רינה מצליח בדבריה. תמוה שראש הממשלה לא מתלונן על ההדלפות אודות הלחץ שהופעל על אלוביץ' שחשף עמית סגל אלא מהדהד פרסום זה".

בנימין נתניהו הדלפה מחקירה רינה מצליח אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד