ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
2,000 איש נותרו מאוכזבים

התרגיל נחשף: כך סובב נתניהו את מעריציו

אותו דפוס פעולה: גם בערב הבחירות הקודמות וגם באלו הנוכחיות - נתניהו "ביטל" אירוע בהשתתפותו ברגע האחרון והותיר אלפי מעריצים מאוכזבים • אלא שהתברר כי באותו זמן התראיין נתניהו לתקשורת ולא כפי שסיפר דוברו

התרגיל נחשף: כך סובב נתניהו את מעריציו
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זה מה שקורה כנראה כשיש בחירות חוזרות בהפרש קצר של פחות מחצי שנה מאז הסיבוב הקודם. טווח הזמן הקצר מקשה על היצירתיות וקל יותר לזהות ספינים. כמו למשל הספין של ראש הממשלה מאמש (ראשון).

ראש הממשלה הודיע מראש על השתתפותו הצפויה בכנס בחירות ענק של הליכוד שהתקיים בבת ים בנוכחות שרים, ח"כים וראשי רשויות באולם האירועים "סאנסט" בעיר. אלא ש'ברגע האחרון' הוא הודיע כי הוא מבטל את השתתפותו בכנס - למגינת לבם של כ-2,000 מעריצי הליכוד שכבר המתינו לו במקום, כשהם מניפים את דגלי הליכוד אל על.

מבחינה רשמית, הביטול של ראש הממשלה הגיע על רקע מחקר עומק שערכו אנשיו - שגילה כי צפויים אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד. מה שעשוי להביא להפסד אפשרי של נתניהו בבחירות, ולניצחון של גנץ-לפיד. כך לפחות על פי דוברו של נתניהו, יונתן אוריך, שהודיע על ביטול השתתפות רה"מ.

אלא שנראה כי העסק לא כה תמים וכי מלכתחילה ההודעה על ההשתתפות של נתניהו בכנס לא הייתה אלא ספין בלבד. מתברר כי ממש באותו זמן שנתניהו אמור היה להיות בכנס בבת ים, הוא מצא זמן להתראיין לחדשות 13 לעיתונאי אודי סגל.

סיפורים לחוד ומציאות לחוד. נתניהו ומאבטחיו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בדיקה קצרה בגוגל מגלה כי נתניהו השתמש בדיוק באותו תרגיל ובדיוק באותו טיימינג - גם בערב הבחירות הקודמות - 2019, מועד א'.

גם אז ראש הממשלה 'אמור' היה להגיע לכנס בחירות שהתקיים באשדוד בסמוך ממש לבחירות. כוחות האבטחה נערכו היטב. מעריצי הליכוד הציפו את רחבת גן העיר. אלא שאז - הודיע רה"מ על 'ביטול' השתתפותו בשל... ובכן, אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד - עליהם נודע לו תוך שעשה את דרכו לאשדוד. או אז עשה אחורה פנה לטובת 'דיון חירום' במעון ראש הממשלה.

נתניהו אמר אז: "לפני כמה דקות הייתי בכניסה לאשדוד, בדרך לאירוע של הליכוד. קיבלתי עדכון דרמטי על אחוזי הצבעה נמוכים מאוד במעוזי הליכוד, לעומת אחוזי הצבעה גבוהים במעוזי השמאל. ביטלתי את האירוע ויצאתי עכשיו לדיון חירום בירושלים. חייבים להציל את הימין. יש רק עוד כמה שעות".

ואם תהיתם, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, ויו"ר הליכוד בעיר ששון אליהו, שדאגו להביא את הליכודניקים לאירוע וטרחו לקדם את האירוע באינטנסיביות - גילו על הביטול המפתיע דרך התקשורת. נראה כי התרגיל הזה הוא האח האובד של ה'הצהרה הדרמטית', שאף היא נוסתה (ובהצלחה) הן בסבב הבחירות הקודם והן בנוכחי.

בנימין נתניהו מפלגת הליכוד כנס בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד